  • 1. Data: 2004-12-14 18:21:01
    Temat: "ADres do korespondencji, do doręczeń" - miejscem spełnienia świadczenia ?
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Pytanie niekoniecznie retoryczne.

    Stłuczka.
    Oc.
    Ubezpieczyciel leci w kule (to inna sprawa)
    Przeciąga wycenę na 28 dni ... w 30 dniu wysyła kwotę odszkodowania
    pod wskazany ... adres korespondencji ...

    Ot i pytanie ... spełnił to świadczenie prawidłowo ?
    Wszak adres zameldowania/zamieszkania jest inny ...

    Dodam:
    Zażyczono sobie w wniosku który sie sklada w zawiadomieniu szkody
    przelewu na konto, ale nie podano rachunku bankowego - ot niedopatrzenie.
    Regularnie poszkodowany (czytaj ja) bywa w siedzibie ubezpieczyciela.

    Czy adres do korespndencji/do doręczeń można traktować obligatoryjnie
    jako miejsce pobytu/przebywania ?

    A co by było dybym miał poste restante czy jak to się tam nazywa ...

    Załóżmy, że odszkodowanie przelano w kwocie 20 000 PLN
    Ubezpieczyciel zabulił pewnie prowizje za przekaz, i zapłaci pewnie za
    zwrot ... Może to to potrącić z ubezpieczenia ? Dochodzić inaczej ?

    Osoba mieszkająca pod wskazanym adresem odmówiła przyjęcia przekazu
    pocztowego informując, że odborca NIE PRZEBYWA a jedynie odbiera
    korespondencję, poczta oczywiscie nie wyda obcej osobie kasy , by ta
    niczym korespondencje mogla ja przekazac.

    Nie szukałem w arch pod kątem OC i SZKODA ... jedynie pojęć adresu
    korespondencji i do doręczeń ... może i mój błąd... szukam jednak dalej ;)

    Ot tak mnie wzielo na zasadzie "na zlosc mamie odmroze sobie uszy" ...
    zobaczymy co z tego bedzie ... wszak to mama jednak ponosi tez straty,
    bo lekarstwa kosztują ...
    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 2. Data: 2004-12-14 18:48:59
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    Stasio Podróżnik napisał(a):

> [...]
    > Regularnie poszkodowany (czytaj ja) bywa w siedzibie ubezpieczyciela.
    >
    > Czy adres do korespndencji/do doręczeń można traktować obligatoryjnie

    Art. 454 par. 1 kc
    IMHO: Przepis wyraźnie stanowi, że świadczenie pieniężne powinno być
    spełnione w miejscu zamieszkania lub siedzibie wierzyciela w chwili
    spełnienia świadczenia. Podany przez Ciebie adres do korespondencji nie
    może być traktowany jako miejsce zamieszkania. Ponadto, wyraźnie podałeś
    sposób spełnienia świadczenia: przelew na konto.
    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 3. Data: 2004-12-14 19:56:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "seb" <s...@k...to.wie.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > może być traktowany jako miejsce zamieszkania. Ponadto, wyraźnie podałeś
    > sposób spełnienia świadczenia: przelew na konto.

    Ale nie podał konta. W wersji minimum powinni go pisemnie wezwać do jego
    podania. W wersji "ful wypas" złożyć dodatkowo na jego koszt świadczenie do
    depozytu sądowego. Po za tym, skoro odbiera tam korespondencję, to
    najprościej by było podjechać teraz na właściwy Urząd Pocztowy i pieniądze
    odebrać. Jemu wypłacą na podstawie dowodu osobistego.

  • 4. Data: 2004-12-14 20:25:21
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale nie podał konta. W wersji minimum powinni go pisemnie wezwać do jego
    > podania. W wersji "ful wypas" złożyć dodatkowo na jego koszt świadczenie do
    > depozytu sądowego.

    Racja. A wersja minimum jest stosowana zazwyczaj przez ubezpieczycieli .
    Jakiś nadgorliwy likwidator się znalazł...
    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 5. Data: 2004-12-14 21:35:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Racja. A wersja minimum jest stosowana zazwyczaj przez ubezpieczycieli .
    > Jakiś nadgorliwy likwidator się znalazł...

    Bo ja wiem, czy nadgorliwy? Zdecydowana większość osób mieszka tam, gdzie
    podają adres dla korespondencji. Bo w Polsce zameldowanie większość ma w
    d... . Gość chciał pewnie dobrze. Zamiast lecieć dalej w kulki z klientem i
    żądać naprawienia błędu i podania numeru konta, to on wysłał mu to pocztą.
    Większość osób by się ucieszyła.

  • 6. Data: 2004-12-14 22:16:41
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > żądać naprawienia błędu i podania numeru konta, to on wysłał mu to pocztą.

    Generalnie jest tak, że likwidatorzy szykują przelewy - jest taniej -
    przekaz pocztowy kosztuje...

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 7. Data: 2004-12-15 08:07:42
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > najprościej by było podjechać teraz na właściwy Urząd Pocztowy i pieniądze
    > odebrać. Jemu wypłacą na podstawie dowodu osobistego.

    no to sytuacja rzeczywista ...

    20 000 PLN do odebrania ... Idę na pocztę ... Pokazuję dowód :

    Stasio Podróżnik
    Wiek 80 lat
    Adres:Zameldowania (takie dane w dowodzie)

    Idę na pocztę, a tam przekaz skierowany do :

    Stasio Podróżnik
    Adres Korespondencji (rózny od zameldowania - różnica to miasto i ulica)

    Uważasz, że poczta wypłaciłaby taką kasę tylko na podstawie zbieżności
    imienia i nazwiska ?

  • 8. Data: 2004-12-15 22:21:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <b...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cporjn$4ll$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Uważasz, że poczta wypłaciłaby taką kasę tylko na podstawie zbieżności
    > imienia i nazwiska ?

    Czy aż taką kasę, to nie wiem. W czasach studenckich często odbierałem takie
    przekazy i adres w dowodzie nie przystawał do adresu wysyłki.

  • 9. Data: 2004-12-16 00:56:17
    Od: Stasio Podróżnik <b...@o...pl>

    > Czy aż taką kasę, to nie wiem. W czasach studenckich często odbierałem takie
    > przekazy i adres w dowodzie nie przystawał do adresu wysyłki.

    Z jednej strony uważam, że to dobre , z drugiej stwierdzam, że
    maksymalnie zadziwiające ... Przekazy do Janów Kowalskich to wyjątkowo
    ginąca rzecz musi być ;)

  • 10. Data: 2004-12-16 01:00:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <b...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cpqmgf$ssu$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Z jednej strony uważam, że to dobre , z drugiej stwierdzam, że
    > maksymalnie zadziwiające ... Przekazy do Janów Kowalskich to wyjątkowo
    > ginąca rzecz musi być ;)

    Nie koniecznie. Rzeczony Jan KOWALSKI musi wiedzieć, że ma być przekaz i na
    jaki adres. To już pewne utrudnienie.