  • 1. Data: 2004-12-14 18:11:32
    Temat: Ściga mnie KRUK za nieuzasadnione długi
    Od: "jarek " <e...@N...gazeta.pl>

    Pierwszy raz jestem na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. W grudniu 2001
    roku dostałem pismo od NOM-u (firma telekomunikacyjna- dzwonisz za pomocą
    prefiksu będąc abonentem TPSA) że jestem jej winien 50 zł. Nigdy z NOM-u nie
    korzystałem więc zadzwoniłem tam i powiedziałem żeby sprawdzili dokładnie,
    bo to jakaś pomyłka. Pani odpowiedziała, że sprawdzą i już więcej nikt się
    nie odezwał. Dwa tygodnie temu czyli koniec listopada 2004r firma KRUK
    przysłała mi listem zwykłym, że przejęła od NOM-u moje długi i jeśli nie
    zapłacę 62 zł to sprawę oddają do sądu.

    Pytanie:
    1. Po jakim czasie upływa przedawnienie na ściganie za niezapłacone rachunki
    telefoniczne ? W jaki sposób ten czas jest liczony ? Prosiłbym tu o
    konkrenty paragraf/przepis
    2. Czy rozprawa w sądzie może odbyć się bez mojego udziału i bez
    powiadamiania mnie o terminie rozprawy ?

  • 2. Data: 2004-12-14 18:40:33
    Temat: Re: =A6ciga mnie KRUK za nieuzasadnione d=B3ugi
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > 1. Po jakim czasie upływa przedawnienie na =3Fciganie za niezapłacone rachunki
    > telefoniczne ? W jaki sposób ten czas jest liczony ? Prosiłbym tu o
    > konkrenty paragraf/przepis

    W grudniu dostales ostatnie pismo z NOM ? To na 100% za 2 tygodnie sie
    przedawni ;-) To juz tyle razy na tej grupie bylo ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-12-14 19:09:28
    Temat: ja podejrzewam ze sie przedawnilo ale
    Od: "emtec98" <e...@o...pl>

    ja musze miec podstawe prawna z ktorej jasno wynika po jakim czasie sie
    przedawnia i na ktora moge sie powolac kiedy do mnie
    przyjdzie pismo z sadu ! Sama swiadomosc ze sie przedawnilo to troche za
    malo kiedy sad zasadzi ode mnie 62zl + 200zl innych oplat.

  • 4. Data: 2004-12-14 19:12:58
    Temat: Re: ja podejrzewam ze sie przedawnilo ale
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    emtec98 napisał(a):
> [...]
    > przyjdzie pismo z sadu ! Sama swiadomosc ze sie przedawnilo to troche za
    > malo kiedy sad zasadzi ode mnie 62zl + 200zl innych oplat.

    art. 118 kc

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -I zdanżam wszędzie na czas!

  • 5. Data: 2004-12-14 19:16:17
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    emtec98 wrote:

    > ja musze miec podstawe prawna z ktorej jasno wynika po jakim czasie sie
    > przedawnia i na ktora moge sie powolac kiedy do mnie

    art.118 kodeksu cywilnego

    > przyjdzie pismo z sadu ! Sama swiadomosc ze sie przedawnilo to troche za
    > malo kiedy sad zasadzi ode mnie 62zl + 200zl innych oplat.

    żadnego sądu nie będzie...

    KG

  • 6. Data: 2004-12-14 19:16:57
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > ja musze miec podstawe prawna z ktorej jasno wynika po jakim czasie

    To ja ci mowie/pisze ... przeczytaj archiwum tej grupy. Temat KRUK'a i
    przedawnien pojawia sie tu conajmniej raz na tydzien.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2004-12-14 19:42:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > żadnego sądu nie będzie...

    No chyba że imć Emtec zaskarży NOM o nauruszenie ustawy o ochronie
    danych osobowych a Kruka za nękanie należnością, o której wiedzą, że
    jest przedawniona ;)

  • 8. Data: 2004-12-14 19:45:51
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Kruka za nękanie należnością, o której wiedzą, że jest przedawniona ;)

    A to zabronione?
    Bo wiele rzeczy można powiedzieć o firmach windykacyjnych, ale stawiania
    im zarzutu że domagają się zapłaty przedawnionego roszczenia nie mogę
    zrozumieć.

    KG

  • 9. Data: 2004-12-14 19:59:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    W grudniu dostales ostatnie pismo z NOM ? To na 100% za 2 tygodnie sie
    przedawni ;-) To juz tyle razy na tej grupie bylo ...

    Ponieważ NOM te faktury wysyłał zwykłą pocztą, więc podejrzewam, ze za datę
    obliczenia przedawnienia trzeba przyjąć datę kwestionowanej usługi.
    Wystarczy się nie przyznawać do otrzymania faktury.

  • 10. Data: 2004-12-14 20:01:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cpnfmh$22dm$2@news2.ipartners.pl...

    > No chyba że imć Emtec zaskarży NOM o nauruszenie ustawy o ochronie
    > danych osobowych a Kruka za nękanie należnością, o której wiedzą, że
    > jest przedawniona ;)

    To, ze należność jest przedawniona wcale nie oznacza, ze z definicji nie
    można jej dochodzić. Dłużnik może się skutecznie zrzec przedawnienia. Z tym,
    że nie słyszałem, by to kiedykolwiek zrobił świadomie.