  • 51. Data: 2003-10-22 22:59:48
    Temat: Re: A co studiujesz
    Od: "tomek tarasiuk" <l...@N...gazeta.pl>

    Kończyłem przyzakładową szkołę dla tapicerów im. J. Stalina. Wtedy o czymś
    takim jak przecinki nie uczono. Dlatego ich nie piszę, a może piszę. Ale
    chociaz sie nie przechwalam swoim ekskluzywnym wykształceniem. Prawdopodobnie
    ( na pewno ) nie masz pojęcia na czym polega proces czytania. Wyrazy w
    których brakuje liter są nieczytelne. Jeśli pomylisz kolenjość wyzarów w
    słowie to słowo takie jest szybciej rozpoznawane. Jeśli jednak w sowie brkuje
    jakiejś litery to proces czytania przebiega dużo wolniej. Osoby potrafiące
    czytać nie dokonują analizy tekstu składając literki. Porównują wygląd słowa
    ( a niektórzy zdania ) z zapamiętanym wzorcem. Brak jakiejś litery w wyrazie
    skutkuje tym że po porównaniu mózg nie odnajduje wzorca i rozpoczyna analizę
    po literce. To trwa o wiele dłużej. Na dodatek źle napisany wyraz zostaje
    zapamietany i zaczyna stanowić nowy wzorzec. Dlatego jestem zmuszony do
    używania słownika. Nie używam programów poprawiających błędy. A co do
    przecinków masz rację. Nie wywołują one jednak nieczytelności tekstu tak jak
    błędy ortograficzne. Czasami mogą zmienić sens zdania. Tomek

  • 52. Data: 2003-10-23 08:22:09
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "tomek tarasiuk" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Kończyłem przyzakładową szkołę dla tapicerów im. J. Stalina.

    Wszyscy sowieccy szpiedzy tak mówili.
    Eliminację obiektu nazywali tapicerowaniem;))

    Pozdr
    Leszek

  • 53. Data: 2003-10-23 09:45:20
    Od: "kinka" <k...@t...pl>

    > E, Kinka a to nie było agresywne?

    :-((((
    Przestaję czytać ciąg dalszy tej dyskusji...
    Może powinna zaistnieć grupa pl.soc.opluwajmysie.
    A tak na dość dużym marginesie - post wyżej był naprawdę dobry :-)

  • 54. Data: 2003-10-24 09:32:14
    Od: "JanS" <j...@p...onet.pl>

    Przepraszam, że się wtrancam (błąd popełniony celowo!!).
    Czytając tą (a może tę) dyskusję doszedłem do następującego wniosku:
    W naszych szkołach nie uczy się sztuki rozmawiania, dyskutowania, wyrażania
    poglądów. Większość naszych dyskusji (nie tylko wirtualnych) kończy się
    kłótnią, obrażaniem itd. I nie daj Bóg, aby ktoś nam zwrócił uwagę.
    Pozdrwiam Wszystkich (i każdego)
    JanS