  • 1. Data: 2003-10-19 09:35:56
    Temat: Rozwod
    Od: "Felipo" <f...@w...pl>

    Witam.
    Mam pytanie prosze o szybka pomocna odpowiedz.
    Ile bedzie kosztowalo cale postepowanie rozwodowe, i do ktorego roku placi
    sie alimenty na dziecko
    Dzieki z gory
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-19 09:47:34
    Temat: Re: Rozwod
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Felipo" <f...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:bmtlv1$2gj$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Mam pytanie prosze o szybka pomocna odpowiedz.
    > Ile bedzie kosztowalo cale postepowanie rozwodowe,

    http://www2.gazeta.pl/obcasy/1,25369,65014.html

    Opłaty sądowe zależą od waszych zarobków. Przy składaniu pozwu
    wpłaca się tzw. wpis tymczasowy (od 30 do 600 zł). W wyroku
    rozwodowym sąd ustala wysokość wpisu ostatecznego (zaliczając
    na jego poczet wpis tymczasowy). Jego wysokość także zależy od
    zarobków stron (nie przekracza miesięcznych dochodów, na ogół
    wynosi około połowy tej sumy). W wypadku rozwodu bez orzekania
    o winie kosztami sądowymi obarczone są obie osoby, nie zawsze
    po równo, ale właśnie w zależności od zarobków. Jeśli sąd orzeka
    o winie, koszty rozwodu ponosi osoba winna.

    > i do ktorego roku
    > placi sie alimenty na dziecko
    http://www.niebieskalinia.pl/alimenty.html

    (3) Obowiązek alimentacyjny w stosunku do dzieci wygasa dopiero wtedy,
    gdy dziecko nabywa zdolność do samodzielnego utrzymywania się
    (np. poprzez ukończone studia wyższe). Po osiągnięciu przez dziecko
    pełnoletności,
    ono samo występuje o alimenty od osoby zobowiązanej do alimentacji.
    Jeśli dziecko na skutek wrodzonego lub nabytego kalectwa, nie jest w
    stanie
    samodzielnie zdobywać środków utrzymania, obowiązek alimentacyjny rodziców
    nigdy nie ustaje.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Rolniku! Myj jaja przed skupem!"