  • 1. Data: 2003-10-18 21:44:31
    Temat: Dziwne wymagania US
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam problem z postępowanie z pracownikami Urzędu Skarbowego. Firma, której
    jestem współwłaścicielem - ale od roku - jest kontrolowana za okres sprzed
    dwóch lat. Wobec tego, gdy udałem się do US zapoznać z materiałami z toku
    kontroli - zostałem wyproszony, gdyż panie łącznie z naczelnikiem z US
    stwierdziły, że kontrola obejmuję okres kiedy to jeszcze nie byłem
    współwłaścicielem i bez pełnomocnictwa mojego współwłaściciela mam się tu
    nie pokazywać. Nie pomogły wyjaśnienia, że teraz to ja jestem także
    współwłaścicielem i za ewentualne błędy w prowadzeniu będę odpowiadał
    solidarnie z innym wspólnikami. To chyba jakiś absurd, żebym musiał prosić
    swojego wspólnika o pełnomocnictwo, po to abym mógł czynnie uczestniczyć w
    kontroli mojej firmy - a ze strony US to chyba jakieś naciąganie prawa -
    mylę się?

    Piotr

  • 2. Data: 2003-10-18 21:52:44
    Temat: Re: Dziwne wymagania US
    Od: "Air Lord" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mylę się?
    >
    > Piotr
    >
    >Kurde, to są już jaja. Co im jeszcze wpadnie do głowy ????????
    Odpowiadasz , za okres w którym nie byłeś wspólnikem, tak bywa,
    ale żeby Cie do akt nie dopuścili ????????
    Sądze, że nei mają prawa tak postąpić, ale jaki problem ???
    Po co kopać się z koniem, jak możesz uzyskać pełnomocnictwo wspólnika...

    Pozdrawiam
    i nie daj im sie..

  • 3. Data: 2003-10-19 10:25:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przyszło mi do głowy, byś wystąpił na piśmie o zgodę na przejrzenie akt.
    Jak Ci odpiszą, że "nie", bo nie jesteś stroną bo nie jesteś stroną
    postępowania to tym samym wyjdzie na to, że nie odpowiadasz za tamte długi
    podatkowe. W końcu decyzja wydana w sprawie indywidualnej przez Urząd
    Skarbowy jest wiążąca w tej sprawie. Ale to tylko taka sugestia z mojej
    strony. Rzuć pytanie na pl.soc.prawo.podatki . Tam są lepsi specjaliści.

  • 4. Data: 2003-10-20 21:26:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Oct 2003, Piotr wrote:

> [...]
    >+ jestem współwłaścicielem - ale od roku - jest kontrolowana za okres sprzed

    A oświeć nas co to za firma.
    Bo jak dla mnie przy niektórych formach DG (S.C. dajmy na to
    dla przykładu) panie mogą mieć rację (bo to "inna" firma).
    A chyba dyżurnych wróżek na grupie nie ma !
    Co to jest, S.A. ? Komandytowa ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-10-20 23:40:44
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > dla przykładu) panie mogą mieć rację (bo to "inna" firma).
    > A chyba dyżurnych wróżek na grupie nie ma !

    Jest to spółka cywilna.
    pzdr

  • 6. Data: 2003-10-21 06:16:20
    Od: "Slayer" <s...@g...pl>

    Piotr <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jest to spółka cywilna.

    a czy stałeś się wspólnikiem w następstwie śmierci poprzedniego wspólnika???

  • 7. Data: 2003-10-21 12:28:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003, Piotr wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > On Sat, 18 Oct 2003, Piotr wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Bo jak dla mnie przy niektórych formach DG (S.C. dajmy na to
    >+ > dla przykładu) panie mogą mieć rację (bo to "inna" firma).

    No to NIE JESTEŚ wspólnikiem "tamtej" firmy, bo S.C.
    to tylko umowa cywilna - a ty *tamtej* umowy nie podpisywałeś.
    Prawda ?
    Skąd wziąłeś pomysł że "odpowiadasz za stare długi" ?
    Czy postępowanie dotyczy VAT (tu może być zamieszanie), czy
    dochodowego (tu jest ewidentny rodział, MSZ) ?
    Na to na co się łapiesz jako strona, to nabycie "środków
    trwałych które były używane w DG w trakcie powstania
    zobowiązania podatkowego". Ale przyznam że wątpię żeby
    istniało uprawnienie w myśl którego nabywca np. samochodu
    "używanego od firmy" mógł z tego tytułu brać udział
    w postępowaniu skarbowym wobec firmy...
    Krótko mówiąc - panie wcale tak mało zorientowane chyba
    nie są :) Weź pełnomocnictwo... i raczej pilnuj żeby
    ew. długi nie "przewędrowały" bliżej ciebie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-10-21 12:31:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Oct 2003, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Jak Ci odpiszą, że "nie", bo nie jesteś stroną bo nie jesteś stroną
    >+ postępowania to tym samym wyjdzie na to, że nie odpowiadasz za tamte długi
    >+ podatkowe.

    Chciało by się. Nie w tym kraju i nie w obowiązujących przepisach :(
    W Ordynacji można znaleźć kilka zapisków przeciw "osobom trzecim",
    które nie są stroną (bo niby czemu) a majątek można im (w ograni-
    czonym zakresie) skonfiskować. Zakładając że owa S.C. ma "stare"
    środki trwałe - to właśnie tak może być :(

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-10-21 17:19:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Pewnie tak, ale podejrzewam, że zanim napiszą, że gość nie jest stroną
    postępowania, to się zastanowią. A o to chyba chodzi. No bo moim zdaniem
    postępowanie kontrolne jest prowadzone w odniesieniu do spółki, a
    reprezentatę spółki ocenia się na chwilę obecną, a nie na chwilę sprzed
    dwóch lat. Ciekawe z kim by Urząd rozmawiał, jakby się okazało, że w
    spółce nie ma już żadnego z ówczesnych wspólników.