  • 51. Data: 2008-02-01 14:44:04
    Temat: Re: 5 lat za sciaganie muzyki z sieci
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Krajan" <s...@p...onet.pl> writes:

    [ciap]

    > to taka sztuczka stosowana przez policjantów żeby oskarżyć człowieka
    > (uzyskuje się korzyści przez użytkowanie programu)

    To nie jest sztuczka, tylko zwykła wykładnia przepisu.

  • 52. Data: 2008-02-01 15:21:07
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik KRZYZAK napisał:

    > Pod warunkiem, ze dasz jej wszystkie kopie jakie masz, albo gdzies
    > zdeponujesz.
    > W ramach dozwolonego uzytku mozesz korzystac z _pojedynczego_
    > egzemplarza.

    A jakis link do ustawy i konkretny cytat na popracie tego co mowisz moge
    prosic?

    tylko zadne "poszukaj sobie" - bo poszukam i znajde akurat nei to co
    miales na mysli i sie bedziesz dasal...

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 53. Data: 2008-02-01 15:32:07
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał:

    >Jakim cudem uzytkowanie moze byc korzyscia materialna?

    Nie chodzi tu o zysk z handlu kopiami programu.
    Korzyścią majątkową (nie "materialną") będzie dla sądu każde dobro,
    którego wartość da się wyrazić w pieniądzu. IMHO także uzyskany program
    komputerowy, mający określoną wartość handlową. Pozostaje tylko problem
    udowodnienia "w celu", no ale skoro ktoś "ściągał", a na dodatek jeszcze
    używał, to dosyć trudno bedzie przekonać sąd, że nie robił tego w celu
    wejścia w posiadanie i używania kopii programu. ;-)

    Krystian

  • 54. Data: 2008-02-01 15:46:54
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > A co ma być teraz? Utraciłeś oryginalne płyty - tym samym utraciłeś prawo
    > do dozwolonego użytku prywatnego. Traktuj to w ten sposób, że złodziej
    > ukradł ci więcej niż ci się wydawało w pierwszej chwili.

    Jeszcze 15 lat temu, mozna bylo nagrac sobie ze 150 kaset magnetofonowych z
    utworami z radia, a teraz niby nie mozna ich przechowywać na MP3 nie
    posiadając oryginalnych płyt???

    Tu nie chodzi o ich posiadanie, ale o rozpowszechnianie. Nikt nie zabroni
    samego posiadania utworów w formacie MP3.

    Pozdrawiam,
    ArapahoVmax

  • 55. Data: 2008-02-01 16:00:47
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > używał, to dosyć trudno bedzie przekonać sąd, że nie robił tego w celu
    > wejścia w posiadanie i używania kopii programu. ;-)

    To w zasadzie sąd może uznać, ża korzyśc majątkową uzywanie Linuksa. Używa
    linuksa zamioast windy, czyli ma korzyść majątkową wyrażoną w pieniądzu
    kwotą ok. 400zł. Ba nawet ściagnął darmowego Linuksa w celu uzyskaania
    korzyści majątkowej i działał na szkodę MS :))

    Pozdro Przemek

  • 56. Data: 2008-02-01 16:03:01
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lut, 16:21, Mr Internet <a...@a...pl> wrote:

    > A jakis link do ustawy i konkretny cytat na popracie tego co mowisz moge
    > prosic?

    Prosze bardzo:
    http://www.prawo.lex.pl/bap/prawnicy/Dz.U.2000.80.90
    4.html

    "Art. 23. 1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego.
    Przepis ten nie upoważnia do budowania według cudzego utworu
    architektonicznego i architektoniczno-urbanistycznego oraz do
    korzystania z elektronicznych baz danych spełniających cechy utworu,
    chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z celem
    zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z
    _pojedynczych_ egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w
    związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub
    stosunku towarzyskiego."

  • 57. Data: 2008-02-01 16:12:26
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lut, 16:32, "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> wrote:

> [...]
    > używał, to dosyć trudno bedzie przekonać sąd, że nie robił tego w celu
    > wejścia w posiadanie i używania kopii programu. ;-)

    Nie sadze. Skoro samo uzyskanie programu stanowi korzysc majatkowa, to
    ustawodawca nie wymienialby specjalnie takiej okolicznosci w ustawie.
    Mamy:
    "§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej
    uzyskuje cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej."
    Jesli przyjac, ze samo uzyskanie bez zgody osoby uprawnionej jest
    korzyscia majatkowa, to powyzsze byloby rownoznaczne temu:
    "§ 2. Tej samej karze podlega, kto osiąga korzyść majątkową w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej"

  • 58. Data: 2008-02-01 16:21:32
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

> [...]

    > _pojedynczych_ egzemplarzy utworów przez krąg osób pozostających w
    > związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub

    No i tu mozemy sie interpretacyjnie spierac, bo jak zrobie kopie plyty i
    dam siostrze, to wtedy kazde z nas korzysta z z pojedynczewgo
    egzemplarza utworów.

    Zbyt to niedoprecyzowane jest, bo wychodzi na to, ze od papugi zalezy
    czy to bedzie tak, czy smiak.

  • 59. Data: 2008-02-01 16:30:23
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lut, 17:21, Mr Internet <a...@a...pl> wrote:

    > No i tu mozemy sie interpretacyjnie spierac, bo jak zrobie kopie plyty i
    > dam siostrze, to wtedy kazde z nas korzysta z z pojedynczewgo
    > egzemplarza utworów.

    Kazde z was tak, ale "krag osob" korzysta wtedy juz z kilku. Teraz
    jasne?

  • 60. Data: 2008-02-01 16:33:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemek Lipski napisał(a):

> [...]
    > kwotą ok. 400zł. Ba nawet ściagnął darmowego Linuksa w celu uzyskaania
    > korzyści majątkowej i działał na szkodę MS :))

    Dokładnie tak - Sąd i tak może ;P Jedynie we Wszechświecie Esencji
    Wiedzy Prawniczej, gdzie Sądów nie ma a Wyrocznią są Ustawy jest inaczej
    :)

    j.