  • 41. Data: 2008-02-01 13:34:11
    Temat: Re: 5 lat za sciaganie muzyki z sieci
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Mr Internet <a...@a...pl> writes:

    [ciap]

    > Wspomnienie o paserce wskazuje, ze sprzedawal piracki soft.

    Nope, paserstwo byłoby wtedy, gdyby handlował skradzionymi pudełkowymi
    egzemplarzami programów komputerowych.

  • 42. Data: 2008-02-01 13:35:05
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Krajan" <s...@p...onet.pl> writes:

    [ciap]

    > Mogą wpaśc bez nakazu (sieć osiedlowa, legitymacja) i niczym nie
    > musiał handlować - takie naciągane pseudopaserstwo przez użytkowanie
    > - wiem niestety z praktyki :( Sprawa w toku.

    Ale to nie jest paserstwo, tylko po prostu uzyskanie celem osiągnięcia
    korzyści materialnej.

  • 43. Data: 2008-02-01 13:37:36
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lut, 14:30, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Ale pole eksploatacji jest inne.

    Nie jest. Polem ekslpoatacji jest sluchanie utworu przeze mnie
    osobiscie.

  • 44. Data: 2008-02-01 14:10:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KRZYZAK pisze:
    > "750 zarzutów zostanie postawionych 22-letniemu mieszkańcowi Kielc za

    Wow. Ciekawe, ile stron ma akt oskarżenia? ;)

    [ciach]

    > Na dyskach 22-latka zainstalowane było nielegalne oprogramowanie.
    > Wykorzystując je chłopak ściągnął z internetu prawie 700 plików

    Osiołek? Nielegalny? ;)

    > muzycznych i ponad 70 filmowych. Nikt z domowników nie przyznaje się
    > do złamania prawa.
    >
    > Młodzieniec już usłyszał pierwsze zarzuty. Za paserstwo i łamanie
    > ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych grozi mu kara nawet do
    > 5 lat pozbawienia wolności."

    Paserstwo? No to chyba musiał tym handlować, a nie tylko ściągać...

  • 45. Data: 2008-02-01 14:11:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    jureq pisze:

    > A co ma być teraz? Utraciłeś oryginalne płyty - tym samym utraciłeś prawo
    > do dozwolonego użytku prywatnego. Traktuj to w ten sposób, że złodziej
    > ukradł ci więcej niż ci się wydawało w pierwszej chwili.

    ROTFL

  • 46. Data: 2008-02-01 14:14:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Feb 2008 13:49:48 +0100, Mr Internet napisał(a):

    > ale wiesz, ze w ramach dozwolonego uzytkku moge zrobic kopie plyty i dac
    > siostrze?

    Ale wiesz, że to nie jest takie oczywiste?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie

  • 47. Data: 2008-02-01 14:16:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Feb 2008 05:37:36 -0800, KRZYZAK napisał(a):

    > Nie jest. Polem ekslpoatacji jest sluchanie utworu przeze mnie
    > osobiscie.

    W kontekście art. 41 ust. 4 pr. aut. pogląd ten należy uznać za mocno
    dyskusyjny ;-)

  • 48. Data: 2008-02-01 14:35:54
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lut, 14:33, p...@g...pl (Piotr Dembiński) wrote:

    > Wystarczy, że użytkował na swoim komputerze uzyskane w sposób
    > niezgodny z prawem programy komputerowe, to już może być potraktowane
    > jako korzyść materialna.

    Jakim cudem uzytkowanie moze byc korzyscia materialna?

  • 49. Data: 2008-02-01 14:39:02
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 1 Lut, 13:49, Mr Internet <a...@a...pl> wrote:

    > ale wiesz, ze w ramach dozwolonego uzytkku moge zrobic kopie plyty i dac
    > siostrze?

    Pod warunkiem, ze dasz jej wszystkie kopie jakie masz, albo gdzies
    zdeponujesz.
    W ramach dozwolonego uzytku mozesz korzystac z _pojedynczego_
    egzemplarza.

  • 50. Data: 2008-02-01 14:40:18
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    KRZYZAK <k...@g...com> writes:

    > Jakim cudem uzytkowanie moze byc korzyscia materialna?

    Zdaje się, że wyroki w podobnych sprawach zapadały.