  • 1. Data: 2005-01-09 16:59:25
    Temat: 22 lutego koncze 65 lat...
    Od: "Piotrek" <a...@m...pl>

    22 lutego koncze 65 lat i zamierzam przejsc na emeryture (46lat pracy)
    z dniem 28 lutego.
    Czy moge juz zlozyc podanie o rozwiazanie (stalej) umowy o prace,
    bo slyszalem ze jesli za wczesnie zloze wniosek to moze byc niekorzystnie
    dla mnie.
    ps: zostalo mi 47-48 dni.
    r...@m...pl

  • 2. Data: 2005-01-10 17:11:30
    Temat: Re: 22 lutego koncze 65 lat...
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy moge juz zlozyc podanie o rozwiazanie (stalej) umowy o prace,
    > bo slyszalem ze jesli za wczesnie zloze wniosek to moze byc niekorzystnie

    prawo do emerytury nabywasz po spełnieniu wszystkich warunków
    więc rozwiąrz umowę o pracę z dniem 28 lutego 2005
    od tego dnia przysługuje ci emerytura

  • 3. Data: 2005-01-10 17:12:28
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "pablio" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotrek" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > prawo do emerytury nabywasz po spełnieniu wszystkich warunków
    > więc rozwiąrz umowę o pracę z dniem 28 lutego 2005
    > od tego dnia przysługuje ci emerytura

    sorki miałem na mysli 22 lutego
    sorki

  • 4. Data: 2005-01-10 18:08:34
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    > Czy moge juz zlozyc podanie o rozwiazanie (stalej) umowy o prace,
    > bo slyszalem ze jesli za wczesnie zloze wniosek to moze byc

    Jeżeli chcesz otrzymywać emeryturę od 1 marca 2005 r. i jeszcze nie
    złożyłeś wypowiedzenia (3-miesięcznego) umowy o pracę, to jej
    rozwiązanie w takim terminie może nastąpić tylko na mocy porozumienia
    stron.

    Jeżeli niezbyt spieszy Ci się z przejściem na emeryturę, to możesz
    poczekać aż pracodawca da Ci wypowiedzenie, co może zrobić po
    osiągnięciu przez Ciebie wieku 65 lat, czyli pod koniec lutego 2005
    r., a rozwiązanie umowy o pracę nastąpi na koniec maja 2005 r. i od 1
    czerwca 2005 będziesz mógł być już emerytem i pobierać emeryturę.

    Podejrzewam jednak, że jeszcze nie złożyłeś w ZUS wniosku o przyznanie
    emerytury i Twój problem polega na tym, że od terminu złożenia w ZUS
    wniosku o emeryturę może zależeć jej wysokość.
    Wprawdzie w 2005 r. nie będzie waloryzacji rent i emerytur, ale
    prawdopodobnie od marca 2005 r. będzie obowiązywać nowa kwota bazowa,
    która zostanie ogłoszona ok. 15 lutego 2005 r. Jeżeli będzie wyższa od
    aktualnie obowiązującej (1.829,24 PLN), to wniosek o emeryturę
    powinieneś złożyć dopiero w marcu 2005 r., ale jeżeli będzie mniejsza,
    to wniosek w ZUS powinieneś złożyć jeszcze w lutym 2005 r. Natomiast
    termin rozwiązania umowy o pracę uzgodnisz z pracodawcą, sądzę, że nie
    będzie z tym problemów, bo kandydatów na Twoje stanowisko nie brakuje,
    a Ty również, już jako emeryt, możesz pracować bez żadnych ograniczeń
    u dotychczasowego pracodawcy, zawierając nową umowę o pracę.
    Wniosek o emeryturę w ZUS możesz złożyć po osiągnięciu 65 lat i możesz
    jeszcze wtedy być zatrudnionym. Jeżeli nie rozwiążesz umowy o pracę,
    to emerytura zostanie przyznana, ale jej wypłata będzie zawieszona do
    czasu rozwiązania umowy o pracę.

    wa

  • 5. Data: 2005-01-10 22:30:07
    Od: "Piotrek" <a...@m...pl>

> [...]
    > złożyłeś wypowiedzenia (3-miesięcznego) umowy o pracę, to jej
    > rozwiązanie w takim terminie może nastąpić tylko na mocy porozumienia
    jeszcze nie zlozylem
    > Twój problem polega na tym, że od terminu złożenia w ZUS
    > wniosku o emeryturę może zależeć jej wysokość.
    Musze odejsc do konca lutego, bo w przeciwnym razie nie zalapie sie na
    korzystna odprawe emerytalna.(wole nie ryzykowac!)

> [...]
    > jeszcze wtedy być zatrudnionym. Jeżeli nie rozwiążesz umowy o pracę,
    > to emerytura zostanie przyznana, ale jej wypłata będzie zawieszona do

    Pieknie dziekuje za bardzo szczegolowe wyjasnienie.Teraz juz wiem jak to
    wlasciwie rozegrac.A tak w ogole to 46 lat bez przerw i 7 lat na 1/2
    etatu przepracowalem i czuje sie "nieco" zmeczony (zwlaszcza w ostatnich
    latach)
    Ryszard Lenartowicz Lublin
    r...@m...pl