  • 1. Data: 2005-01-09 14:20:23
    Temat: programy freeware
    Od: "Filip" <f...@w...pl>

    Witam.

    Czy to prawda, ze niektore programy freeware sa darmowe tylko do uzytku
    niekomercyjnego a inne mozna uzywac komercyjnie? Jaka jest miedzy nimi
    roznica? Czy jesli ktos wykorzystuje programy freeware np. do prowadzenia
    wlasnej dzialanosci gospodarczej to jest to uzytek komercyjny? Pozdrawiam.

    filip

  • 2. Data: 2005-01-09 14:23:21
    Temat: Re: programy freeware
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > roznica? Czy jesli ktos wykorzystuje programy freeware np. do
    prowadzenia
    > wlasnej dzialanosci gospodarczej to jest

    zwyklym pasozytem. I Autor programu moze zalozyc sprawe Cywilna. tyle w
    tym temacie,
    bylo setki razy na grupie.

    Co do wykorzystania komercyjnego, wczoraj nawet ktos definicje podal.

    sjp.pwn.pl

    P.

  • 3. Data: 2005-01-09 17:43:16
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 9 Jan 2005 15:20:23 +0100,
    Filip <f...@w...pl> screamed:
    > Czy to prawda, ze niektore programy freeware sa darmowe tylko do uzytku
    > niekomercyjnego a inne mozna uzywac komercyjnie?

    Jesteś pewien, że autor określił program nazwą 'freeware'. Wydaje mi się,
    że w tym przypadku napotkałeś raczej na okreśelnie 'free for non-commercial
    use'.

    > Jaka jest miedzy nimi
    > roznica? Czy jesli ktos wykorzystuje programy freeware np. do prowadzenia
    > wlasnej dzialanosci gospodarczej to jest to uzytek komercyjny?

    Oczywiście - http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=24796

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
    [ 18:41:02 user up 10486 days, 6:36, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Adding manpower to a late software project makes it later.

  • 4. Data: 2005-01-10 10:34:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek R. p...@t...gazeta.p

    > zwyklym pasozytem.

    hola, ja jako autor programu nie moge w licencji pozwolic na uzywanie
    mojego dziela równiez w celach komercyjnych?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 5. Data: 2005-01-10 10:39:59
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > hola, ja jako autor programu nie moge w licencji pozwolic na uzywanie
    > mojego dziela równiez w celach komercyjnych?

    a czy ja cos takiego napisalem? trzeba czytac licencje, jezeli licencja
    okresla ze program ne moze byc uzyty do celow komercyjnych do osoba
    korzystajaca
    z niego do celow komercyjnych jest pasozytem.

    P.

  • 6. Data: 2005-01-10 11:05:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > okresla ze program ne moze byc uzyty do celow komercyjnych do osoba
    > korzystajaca z niego do celow komercyjnych jest pasozytem.

    masz racje, sorry, zle odczytałem kontekst pytania. Masz równeiz racje co
    do licencji.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 7. Data: 2005-01-10 11:08:09
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > masz racje, sorry, zle odczytałem kontekst pytania. Masz równeiz racje
    co
    > do licencji.

    ok :)

    P.