  • 11. Data: 2005-09-01 15:16:23
    Temat: Re: 2 testamenty- który ważny?
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    piotr napisał(a):

    > Nie leczyla sie psychiatrycznie, ale testament spisala po powrocie ze
    > szpitala. Chorowala tam na zapalenie płuc, ale kiedy z nią potem rozmawialem,
    > to wszystko jej sie 'mylilo'-wygladalo tak jakby byla po jakims lekkim
    > wylewie - chociaz w szpitalu niczego takiego nie stwierdzono. Inni czlonkowie
    > rodziny tez zauwazyli,ze "nie kojarzy" tak jak przed szpitalem.

    Nie widzę najmniejszych szans - każdemu w podeszłym wieku może się
    czasem w głowie pomieszać, może mylić jakieś fakty, ale taki stan
    musiałby być stały, zachodzić dokładnie w momencie podpisania testamentu
    - i nie wystarczą do udowodnienia tego zeznania paru osób z rodziny, że
    babci "nie kojarzyła" najlepiej. Zwłaszcza, że zapisała mieszkanie
    synowi, co przecież nie jest niczym dziwnym.

    > A czy jest wymóg, zeby przy spisywaniu odręcznego testamentu bylo dwóch
    > świadków - z wykluczeniem obecności spadkobiercy. Przypuszczam, ze napisala go
    > tylko w obecności swojego syna, który wczesniej zabronił innym członkom ją
    > odwiedzać-i tak az do śmierci ;(

    Wszelkie wymogi dotyczące testamentu odręcznego masz w mojej pierwszej
    odpowiedzi: cały napisany odręcznie, data, podpis, jasno wyrażona wola.
    Nie trzeba świadków, nie trzeba niczego więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 12. Data: 2005-09-01 15:27:00