  • 1. Data: 2006-06-17 08:01:40
    Temat: 2 sprawy jednocześnie?
    Od: Zenek <b...@w...com>

    Witam,
    W lipcu mam 2-gie spotkanie w sądzie w sprawie alimentów na dziecko
    (złożone przez żonę). Jednocześnie w przyszłym tygodniu chciałbym wnieść
    (od siebie)pozew o rozwód. Czy wniesienie przeze mnie pozwu nie będzie
    kolidowało z toczącą się sprawą o alimenty? Wiem, że to chore, ale udało
    mi się ją namówić na rozwód za porozumieniem, pod warunkiem, że to ja
    pokryję wszystkie koszty. Ponieważ nie chcę "drzeć z nią kotów", zależy
    mi na czasie nim zmieni zdanie i co logiczne na tym, żeby jej sprawa nie
    została zakłócona - proszę o odpowiedź.

    Zenek

  • 2. Data: 2006-06-17 08:30:43
    Temat: Re: 2 sprawy jednocześnie?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Zenek napisał(a):

> [...]
    > (od siebie)pozew o rozwód. Czy wniesienie przeze mnie pozwu nie będzie
    > kolidowało z toczącą się sprawą o alimenty?

    Art. 445 §2 kpc.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-06-17 09:15:56
    Od: stern <s...@0...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Art. 445 §2 kpc.

    kolega miał na myśli, że:
    § 2. Postępowanie w sprawie o zaspokojenie potrzeb rodziny lub o
    alimenty, wszczęte przed wytoczeniem powództwa o rozwód lub o separację,
    ulega z urzędu zawieszeniu z chwilą wytoczenia powództwa o rozwód lub o
    separację co do świadczeń za okres od jego wytoczenia. Z chwilą wydania
    w sprawie o rozwód lub o separację postanowienia o udzieleniu
    zabezpieczenia wykonania obowiązku zaspokajania potrzeb rodziny lub o
    alimenty wstrzymuje się także z mocy prawa wykonanie nieprawomocnych
    orzeczeń o obowiązku tych świadczeń, wydanych w poprzednio wszczętej
    sprawie, za okres od wytoczenia powództwa o rozwód lub o separację.

    Odp: nie będzie "kolidować", sprawa o alimenty zostanie zawieszona. ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911