  • 1. Data: 2002-01-31 12:25:33
    Temat: 2 etat
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    WItam
    CZy pracodawca może mi zakazać pracy w innym zakładzie pracy jako drugi
    etat.
    W jakiej ustawie jest mowa o tym?
    Za podpowiedzi z góry dziękuję...
    Krzysztof Szeliga

  • 2. Data: 2002-01-31 12:59:58
    Temat: Re: 2 etat
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message
    > WItam
    > CZy pracodawca może mi zakazać pracy w innym zakładzie pracy jako drugi
> [...]

    Praktycznie nie ma takiej mozliwosci, by "zakazal"... JAK?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-31 13:06:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    zakaz np. zakładowym regulaminie pracy.

    Kris

  • 4. Data: 2002-01-31 13:17:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message
    > zakaz np. zakładowym regulaminie pracy.
    >
    > Kris
    >
    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    Tylko jak go wyegzekwuje (jesli w ogole brdzie to punkt "obowiazujacy")?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-31 13:18:01
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Praktycznie nie ma takiej mozliwosci, by "zakazal"... JAK?

    Jak nie, jak tak:
    Art. 101.1. Par. 1. W zakresie okre?lonym w odrębnej umowie, pracownik
    nie może prowadzić działalno?ci konkurencyjnej wobec pracodawcy ani też
    ?wiadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz
    podmiotu prowadz?cego tak? działalno?ć (zakaz konkurencji).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 6. Data: 2002-01-31 13:43:44
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3bg39$644$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "Kris" <k...@w...pl> wrote in message

    Litości!
    Tnijcie co niepotrzebne!

    Monika

  • 7. Data: 2002-01-31 13:49:25
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    > ?wiadczyć pracy w ramach stosunku pracy lub na innej podstawie na rzecz
    > podmiotu prowadz?cego tak? działalno?ć (zakaz konkurencji).

    I praktycznie wyobrazam sobie to tak.
    Sprzataczka sprzata "na caly etat" w dzien w biurze, i che na caly etat
    sprzatac w klubie,
    a pracodawca skarzy ja za "dzialalnosc konkurencyjna".

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-01-31 13:54:21
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > I praktycznie wyobrazam sobie to tak.
    > Sprzataczka sprzata "na caly etat" w dzien w biurze, i che na caly etat
    > sprzatac w klubie,
    > a pracodawca skarzy ja za "dzialalnosc konkurencyjna".

    Chodzi mi o to, że to zależy od sytuacji. Twoja odpowiedź natomiast była
    zdecydowana, że nie ma takiej możliwości.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 9. Data: 2002-01-31 14:04:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chodzi mi o to, że to zależy od sytuacji. Twoja odpowiedź natomiast była
    > zdecydowana, że nie ma takiej możliwości.

    Bo uwazam, ze PRAKTYCZNIE nie ma.
    I tak napisalem.

    Powolany przepis nie pozwala na zakazanie "PRACY", lecz
    "konkurencyjnej dzialanosci", a to nie to samo.

    Praktycznie ine oswiadcza sie pracodawcy, co robi sie poza godzinami pracy i
    on, pracodawca praktycznie nie ma
    mozliwosci zweryfikowac co poza godzinami pracy pracownik robi.

    W przypadku stwierdzenia, ze pracownik mimo podpisanej umowy prowadzi
    dzialanosc konkurencyjna, moze go n.p probowac zwolnic. Lecz najpierw musi
    to jakos stwierdzic.
    JAK?

    Boguslaw

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-01-31 14:11:54
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Bo uwazam, ze PRAKTYCZNIE nie ma.

    Pytanie brzmiało (dla przypomnienia) "CZy pracodawca może mi zakazać
    pracy w innym zakładzie pracy jako drugi
    etat."

    Twiedzisz, że nie ma prawa zakazać (bo wyegzekwowanie to inna bajka)?

    > Powolany przepis nie pozwala na zakazanie "PRACY", lecz
    > "konkurencyjnej dzialanosci", a to nie to samo.

    Przeczytaj jeszcze raz ten przepis - do końca.

    > W przypadku stwierdzenia, ze pracownik mimo podpisanej umowy prowadzi
    > dzialanosc konkurencyjna, moze go n.p probowac zwolnic. Lecz najpierw
> [...]

    Przekrwione oczy, oświadczenie, o przekroczeniu składek na ubezpieczenia
    społeczne, oświadczenie zwiększone koszty uzyskania przychodu (albo ich
    brak), rozmowa ze znajomym albo "wspólnym" klientem (który może też
    dostarczyć dowodów na piśmie) i wiele innych przesłanek. A jak juz sprawa
    trafi do sądu to dowodów znajdzie sią duużo.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz