  • 1. Data: 2004-06-08 22:10:42
    Temat: 17 lat, a zeznania i rozpoznanie w komisariacie
    Od: slrn <s...@o...pl>

    Witam,

    Mam 17 lat, jestem poszkodowany w rozboju.
    Otrzymalem wezwanie na rozpoznanie sprawcow.
    I tu pojawia sie pytanie, czy majac 17 lat wedlug prawa jestem dorosly i
    czy moge bez opiekuna isc zeznawac ?

    Pozdrawiam!
    slrn

  • 2. Data: 2004-06-09 07:32:26
    Temat: Re: 17 lat, a zeznania i rozpoznanie w komisariacie
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    slrn wyskrobał(a):
    > Mam 17 lat, jestem poszkodowany w rozboju.
    > Otrzymalem wezwanie na rozpoznanie sprawcow.
    > I tu pojawia sie pytanie, czy majac 17 lat wedlug prawa jestem dorosly i
    > czy moge bez opiekuna isc zeznawac ?

    Zeznawać można już od 13 lat bez żadnych przeszkód. Dorosły to jesteś wg
    prawa karnego, ale to nie ma tutaj znaczenia.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-09 07:32:47
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > I tu pojawia sie pytanie, czy majac 17 lat wedlug prawa jestem dorosly i
    > czy moge bez opiekuna isc zeznawac ?

    Nie, musisz byc z opiekunem.

  • 4. Data: 2004-06-09 09:18:15
    Od: "Robert K" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > slrn wyskrobał(a):
    >
    > Zeznawać można już od 13 lat bez żadnych przeszkód. Dorosły to jesteś wg
    > prawa karnego, ale to nie ma tutaj znaczenia.

    a jaki przepis zabrania zeznawac 12-to latkowi ?
    pozdr

  • 5. Data: 2004-06-09 09:20:15
    Od: "Robert K" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, musisz byc z opiekunem.

    Naprawde ? ciekawe :) Z czego to wynika ?:)

  • 6. Data: 2004-06-09 10:11:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, musisz byc z opiekunem.

    Kiedyś tak było. teraz świadka nieletniego można spokojnie przesłuchiwać
    samego. Zwłaszcza, takiego w wieku 17 lat. Przy mniejszych dzieciach
    czasem pomocny może być pedagog.

  • 7. Data: 2004-06-09 16:54:47
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Kiedy? tak było. teraz ?wiadka nieletniego można spokojnie przesłuchiwać
    > samego. Zwłaszcza, takiego w wieku 17 lat. Przy mniejszych dzieciach
    > czasem pomocny może być pedagog.

    Spokojnie ? A to wynika z ogolnego spokoju jaki mamy w kraju ? Ja bedac
    ojcem bardzo bym sie wkurzyl jakby ktos mi zaciagnal dziecko na
    komisariat .... i nic nie moge z tym zrobic ?

  • 8. Data: 2004-06-09 17:11:19
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    > Spokojnie ? A to wynika z ogolnego spokoju jaki mamy w kraju ? Ja bedac
    > ojcem bardzo bym sie wkurzyl jakby ktos mi zaciagnal dziecko na
    > komisariat .... i nic nie moge z tym zrobic ?

    Jak to? Możesz się wkurzyć. A poważnie, to do świadka wysyła się wezwania,
    czasem wyjątkowo dzwoni lub inaczej wzywa. Raczej sporadycznie się ich
    gdziekolwiek zaciąga.

  • 9. Data: 2004-06-09 17:20:56
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jak to? Możesz się wkurzyć. A poważnie, to do ?wiadka wysyła się wezwania,
    > czasem wyj?tkowo dzwoni lub inaczej wzywa. Raczej sporadycznie się ich
    > gdziekolwiek zaci?ga.

    Bylem kiedys swiadkiem jak przesluchiwano nieletnich. Bedac ojcem pewnie
    pozwalbym policje do sadu ;) Pod koniec szczeniaki przyznali sie, ze
    wlasnie uciekli z zakladu dla umyslowo chorych i zeby juz im dac spokoj,
    ze nigdy juz nie beda i zaczna chodzic do kosciola ...

    ;)

  • 10. Data: 2004-06-09 17:33:04
    Od: slrn <s...@o...pl>

    Użytkownik slrn napisał:

    > Mam 17 lat, jestem poszkodowany w rozboju.
    > Otrzymalem wezwanie na rozpoznanie sprawcow.
    > I tu pojawia sie pytanie, czy majac 17 lat wedlug prawa jestem dorosly i
    > czy moge bez opiekuna isc zeznawac ?

    Odpowiem sobie jeszcze sam :)
    Bylem, rozpoznalem, mozna bez opiekuna od 17 lat.
    Mam nadzieje ze uwala kolesi na 2/3 latka bez zawiasa...

    slrn