  • 81. Data: 2020-09-30 16:30:01
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 10:09, Kviat pisze:

    > I dlatego nie upoważnia cię to do stwierdzenia, że każdy ma własne
    > wyobrażenie jakiegoś bożka. Nie każdy.

    Każdy. Ewentualnie wyobraża sobie w inny sposób powstanie świata, ale
    tym się od zwierząt różnimy podobno, że właśnie mamy takie przemyślenia.
    Przy czym nigdy nie byłem zwierzęciem i może one też mają.

    --
    Robert Tomasik

  • 82. Data: 2020-09-30 16:33:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 11:15, Olin pisze:

    > Przecież tak jest w Niemczech.
    > https://euro-tax.pl/blog/kirchensteuer-niemiecki-pod
    atek-koscielny-w-pigulce/

    W Niemczech tak było na pewno. Ale podobnie ma Słowacja i Czechy.
    Podejrzewam, że więcej krajów, choć nie badałem tego.

    --
    Robert Tomasik

  • 83. Data: 2020-09-30 16:35:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 14:02, _Master_ pisze:

    > Jestem za.
    > W taki sam sposób powinny być finansowane partie polityczne.
    >
    > tylko potem nie jęczeć że KK taki bogaty a PiS ma w cholerę pieniędzy ;-)

    Uważam to za bardzo dobry pomysł. Mamy jakąś pulę na rok dla partii i
    dostają taki udział, jak miały poparcie w wyborach do Sejmu / Senatu.
    Nie jaki mają udział w miejscach w tych izbach, by i te małe "kanapowe"
    partie mogły też działać, choć do parlamentu się nie dostały.

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2020-09-30 17:52:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dostają ci, których nie przetrzepie komisja weryfikacyjna.
    I pamiętaj o umowie "my nie trzepiemy Waszych, Wy nie trzepiecie naszych".

    -----

  • 85. Data: 2020-09-30 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > W Polsce da się odsiedzieć za kogoś (legalnie) część kary "jak w
    > Nigerii"? ;-)
    >
    > Jak dla mnie podobne deklaracje nie są nawet śmieszne a zaledwie
    > żenujące.

    Nie, nie, nie! To jest niemozliwe zebys był tak głupi aby te deklaracje
    traktowac w kategoriach propozycji prawnej a nie aktu protestu i
    deklalacji braku zgody! Naprawde, niemozliwe!
    Ale moze...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 86. Data: 2020-09-30 20:12:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 29.09.2020 o 12:41, ąćęłńóśźż pisze:

    >Sądzę, że to silnie zależy od regionu. Po za tym sporo osób w
    >kościołach
    >chrześcijańskich jest ochrzczona w Kościele Katolickim, bowiem taki
    >jest
    >u nas zwyczaj. Dopiero teraz od pewnego czasu osoby z innych
    >kościołów
    >chrzczą tam dzieci. W mojej okolicy, jeszcze te 20~30 lat temy poza
    >Kościołem Ewangelickim nie był innych parafii.

    W sensie, ze byla parafia "rzymsko-katolicka" i ewangelicka i zadnej
    trzeciej ?

    Czy ze tylko ewangelicka ?
    Nie moze byc. KK nie ma jakis wytycznych jak gesto maja byc koscioly i
    parafie ?

    J.

  • 87. Data: 2020-09-30 20:21:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 28.09.2020 o 19:21, J.F. pisze:

    >Dlatego, że skoro chcą, to niech sobie sami to finansują.
    >Niech opłacą wynajem sali, zapłacą za ogrzewanie, za prąd i za
    >sprzątanie.
    >Nie widzę dwuznaczności w tym, że zmuszają do finanasowania również
    >tech, co płacić na to nie chcą.
    >Nie rozumiem, gdzie tu widzisz dwuznaczną sprawę.

    Cos w tym moze i jest, ale skoro sala w szkole jest, i tak jest
    ogrzewana i sprzatana raz dziennie, i placa na to obywatele ze swoich
    podatkow ... to czemu maja sie nie domagac udostepnienia na potrzeby
    obywatelskie ?

    A jak np w szkole sa organizowane pozalekcyjne kursy angielskiego dla
    dzieci ... to kto placi za sale i komu ?

    No i zaraz - dlaczego matematyka, historia czy chemia maja byc "za
    darmo", a religia nie, skoro obywatele tak sobie zyczą ?

    >A co to za argument?

    Tradycja taka, moze potrzeba.

    >Tym bardziej trzeba z tym skończyć.

    No, akurat skonczono z niebytem, bo przez lata to byl oficer
    polityczno-wychowawczy ...

    >To żeś sobie autorytet znalazł.

    Ale jakos nie slychac, aby protestowali ze na takie cele nie chca aby
    ich pieniadze wydawac :-)
    Religia w USA ... ciekawy temat.

    Ale przeciez kapelani sa nie tylko w amerykanskim wojsku.

    J.

  • 88. Data: 2020-09-30 20:28:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 28.09.2020 o 22:16, m4rkiz pisze:

    >Wydaje mi się, ze właśnie już to parcie społeczności na wiarę spada.
    >Ludzie kontaktują się głównie przez media. Mało komu w ogóle chce się
    >interesować tym, czy sąsiad do Kościoła chodzi.

    Znajomi sie "na wies" przeprowadzili i zaraz sie pojawil jakis
    "sasiad" i wreczyl grafik sprzatania kosciola :-)

    Poza tym wies mala, to zaraz widac kogo w kosciele nie ma, czy kto
    drogą na msze nie idzie.

    J.

  • 89. Data: 2020-09-30 20:33:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 28.09.2020 o 12:45, J.F. pisze:

    >Moment, to zabrzmiało trochę jakbyś miał wątpliwości w tym temacie.
    >Czy może tak jak zwykle zwyczajnie żartujesz?

    Watpliwosci w temacie dominacji mam. Wystarczy spojrzec na ostatnie
    wyniki wyborow - ~50%, taka dominacja.

    A czy prawica wygrywa w oparciu o te "dominacje", czy wlasnie te
    dominacje poteguje - temat na dluga dyskusje.

    I tak jeszcze pamietam, jak Rydzyk popieral LPR, ta LPR chwile byla w
    rzadzie, na moj gust to sie jakos bardzo nie skompromitowala ... a
    jednak kolejne wybory przegrala z kretesem. Co sie stalo ... i czego
    to objaw ?

    J.

  • 90. Data: 2020-09-30 20:38:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >I teraz skoreluj te procenty z kradzieżami kieszonkowymi lub braniem
    >narkotyków.

    A moze z czym innym skorelowac.
    Np alkoholizmem, biciem zon, zabojstwami, kradziezami wiekszymi,
    samobojstwami, zatrudnianiem na czarno, agencjami towarzyskimi ?

    No i nigdzie w Biblii nie ma napisane "nie bedziesz wciagal koki ani
    palil trawy"

    -----
    > chodzenie dzieci na lekcje religii - Polska 88%, Warszawa 74%.

    J.