  • 121. Data: 2023-05-19 21:45:04
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poszukaj sobie wytycznych nr 3 KGP i znajdziesz to w §2 (jak masz
    > oryginalną instrukcję, to jest na górze na drugiej stronie.

    § 2. 1. W przypadku, gdy policjant ujawni wykroczenie lub uzyska
    wiadomość o popełnieniu wykroczenia,
    obowiązany jest podjąć czynności zmierzające do:
    1) ustalenia sprawcy wykroczenia oraz zatrzymania go w uzasadnionych
    przypadkach;
    2) ustalenia okoliczności zdarzenia i zabezpieczenia przedmiotów
    mogących stanowić dowód popełnienia
    wykroczenia przed utratą lub zniekształceniem;
    3) ustalenia, czy istnieją formalne podstawy do wystąpienia z wnioskiem
    o ukaranie, w tym uzyskania od
    uprawnionej osoby żądania ścigania w przypadku wykroczenia ściganego na
    żądanie;
    4) zebrania danych niezbędnych do sporządzenia wniosku o ukaranie oraz
    informacji o źródłach dowodowych
    pozwalających na obiektywne rozstrzygnięcie sprawy

    ?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 122. Data: 2023-05-19 22:37:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 21:39, Shrek pisze:

    > Trochę się to kłóci z tym co napisałeś:P Plączesz się. Tracisz okazję,
    > żeby nie wyjść na głupka;)

    To jak znalazłeś, to obróć stronę i przeczytaj §4. Z głowy pomyliłem
    numerek, ale nadal jest na górze na 2 stronie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 123. Data: 2023-05-19 23:03:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jak znalazłeś, to obróć stronę i przeczytaj §4. Z głowy pomyliłem
    > numerek, ale nadal jest na górze na 2 stronie

    Nie odnosiłem się do wytycznych KGP nr 3 a tego co napisałeś. W
    wytycznych par 4 to

    § 4. 1. Okolicznościami uzasadniającymi zastosowanie środków
    oddziaływania wychowawczego, o których
    mowa w art. 41 k.w., są okoliczności określone w art. 33 § 1-4 k.w., a w
    szczególności

    O to ci niby chodziło?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 124. Data: 2023-05-20 00:50:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-19, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jakby jednak wysłał, to oszustwa nie było :-P
    >

    > Przesluchasz, i jak sie okaże, ze ma sensowny powód do niewysyłania,
    > to umorzysz.

    Nb, bierzecie pod uwagę co by się działo jakby sprawdzali tak, każde
    tego typu zgłoszenie? Jakbyś się utrzymywał np. ze sprzedaży i ze 2x w
    tygodniu musiał stawiać na przesłuchanie bo nie odpowiedziałeś na mejla
    karynie w ciągu 12h? Przy dużym sprzedawcy, problemów z dostarczeniem
    towaru wynikających nie z jego winy może na te parę przesłuchań na
    tydzień wystarczyć.

    Dlatego mam wątpliwości, czy powinni z każdym jednym takim zgłoszeniem
    latać i BEZWARUNKOWO sprawdzać. Problem jest faktycznie z jednostkowymi
    oszustwami, ale tych pewnie nie jest dużo. Zwykle jak ktoś oszuka to nie
    raz. Takie rzeczy powinna wychwytywać odpowiednia baza danych.

    --
    Marcin

  • 125. Data: 2023-05-20 01:00:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Chyba, ze zawiadamiający przychodzi i wprost mówi, ze wie, ze to nie
    > jest przestępstwo, ale ALLEGRO domaga się zgłoszenia, by wypłacić
    > odszkodowanie.

    Allegro pewnie domaga się zgłoszenia, np. o podejrzeniu popełnienia
    przestępstwa a nie deklaracji, że sprzedawca jest oszustem. Jakby się
    domagał takie deklaracji to trzeba by chyba UOKiK powiadomić.

    --
    Marcin

  • 126. Data: 2023-05-20 01:11:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Allegro pewnie domaga się zgłoszenia, np. o podejrzeniu popełnienia
    > przestępstwa a nie deklaracji, że sprzedawca jest oszustem. Jakby się
    > domagał takie deklaracji to trzeba by chyba UOKiK powiadomić.

    Oczywiście masz rację. I generowało to zbędne przepychanki. Sporo spraw
    kończyło się prośbą samego zawiadamiającego o umorzenie, bo po
    zawiadomieniu bez jakiegokolwiek działania przychodził towar, który był
    przesyłany z Chin.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 127. Data: 2023-05-20 01:17:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > oszustwami, ale tych pewnie nie jest dużo. Zwykle jak ktoś oszuka to nie
    > raz. Takie rzeczy powinna wychwytywać odpowiednia baza danych.

    Tu się nie da "złotego" algorytmu ułożyć. Stwierdzenie faktury, ze dane
    się nie zgadzają może się okazać po prostu brakiem dbałości sprzedawcy o
    aktualizację. Pełna zgodność danych może być wynikiem utraty tożsamości.
    Podejście do takich spraw się zmieniało w czasie - ze skrajności w
    skrajność. Obecnie wszyscy idą właśnie w kierunku zawiadomień od
    administratorów. Przede wszystkim wówczas w zawiadomieniu jest wielu
    pokrzywdzonych, co daje szansę na ukaranie sprawcy, a nie jakieś
    umorzenie. Jak pokrzywdzeni latają do własnych komend, to często właśnie
    tych wiele jednostkowych spraw morzono.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 128. Data: 2023-05-20 01:18:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 23:03, Shrek pisze:

> [...]
    > oddziaływania wychowawczego, o których
    > mowa w art. 41 k.w., są okoliczności określone w art. 33 § 1-4 k.w., a w

    Nie o to.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 129. Data: 2023-05-20 02:25:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-05-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > pokrzywdzonych, co daje szansę na ukaranie sprawcy, a nie jakieś
    > umorzenie. Jak pokrzywdzeni latają do własnych komend, to często właśnie

    Złotego sie nigdy nie da, ale posiadanie informacji jest zawsze lepsze
    niż brak informacji. W którymś momencie może się pojawić jakaś
    korelacja. Ja wiem, że najwygodniej polegać na administratorach i ma to
    sens, ale to MZ nie wystarcza bo to są prywatni operatorzy, których nikt
    nie kontroluje ani nie koordynuje, dlatego nadal uważam, że powinna
    istnieć jakaś baza bieżących zgłoszeń, szczególnie, że są to często
    przestępstwa z użyciem Internetu. Parę osób z różnych miejsc Polski
    zgłasza problem na lokalnych komisariatach i nie ma jak tego połączyć. A
    może już na tym etapie być widoczna korelacja, np. po rachunku na który
    dokonywano wpłat.

    --
    Marcin

  • 130. Data: 2023-05-20 08:13:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > karynie w ciągu 12h? Przy dużym sprzedawcy, problemów z dostarczeniem
    > towaru wynikających nie z jego winy może na te parę przesłuchań na
    Całkiem rozsądne pytanie. Ale co to obywatela obchodzi? Sądzę, że na
    dzień dobry wystarczy jak wyśle kwity od "poczty".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!