    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    <s...@4...net> <a...@w...eu>
    <u427ol$tht$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u42din$3s1et$1@dont-email.me>
    <u42j76$3mh$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4322k$1jo$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <u4356o$e89$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <u4367j$1jo$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <u439d6$gon$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <hee9M.3132017$%ng4.298194@fx09.ams1>
    <u45h81$32o$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u464nh$cjt6$1@dont-email.me>
    <u469kq$mbi$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <u484qh$m4f$3$RTomasik@news.chmurka.net>
    <11ytde6at6nff$.1lskrfe8afqno.dlg@40tude.net>
    <l3T9M.1045200$ttZe.741151@fx06.ams1>
    <u48vvd$a12$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Sat, 20 May 2023 00:25:13 GMT

    On 2023-05-19, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tu się nie da "złotego" algorytmu ułożyć. Stwierdzenie faktury, ze dane
    > się nie zgadzają może się okazać po prostu brakiem dbałości sprzedawcy o
    > aktualizację. Pełna zgodność danych może być wynikiem utraty tożsamości.
    > Podejście do takich spraw się zmieniało w czasie - ze skrajności w
    > skrajność. Obecnie wszyscy idą właśnie w kierunku zawiadomień od
    > administratorów. Przede wszystkim wówczas w zawiadomieniu jest wielu
    > pokrzywdzonych, co daje szansę na ukaranie sprawcy, a nie jakieś
    > umorzenie. Jak pokrzywdzeni latają do własnych komend, to często właśnie
> [...]

    Złotego sie nigdy nie da, ale posiadanie informacji jest zawsze lepsze
    niż brak informacji. W którymś momencie może się pojawić jakaś
    korelacja. Ja wiem, że najwygodniej polegać na administratorach i ma to
    sens, ale to MZ nie wystarcza bo to są prywatni operatorzy, których nikt
    nie kontroluje ani nie koordynuje, dlatego nadal uważam, że powinna
    istnieć jakaś baza bieżących zgłoszeń, szczególnie, że są to często
    przestępstwa z użyciem Internetu. Parę osób z różnych miejsc Polski
    zgłasza problem na lokalnych komisariatach i nie ma jak tego połączyć. A
    może już na tym etapie być widoczna korelacja, np. po rachunku na który
    dokonywano wpłat.

    --
    Marcin