  • 1. Data: 2002-05-05 20:38:13
    Temat: Pytanko o windykacje
    Od: "Pawel" <c...@p...fm>

    Mam do was pytanko szanowni grupowicze.
    Wiem ze wystepujac o nakaz zaplaty moge jednoczesnie zaznaczyc (jakby
    przewidujac zwykly tryb procesowy)
    w pozwie o co wnosze w zwyklym trybie.
    Jak to wyglada z oplatami?
    Czy z gory nalezy wniesc oplate za oba tryby , czy lepiej wyslac poczta
    pozew i czekac az sad sam sie upomni o kase? Zalezy mi na szybkim
    zalatwieniu sprawy , mieszkam w Warszawie ile srednio czeka sie na wyrok w
    tym miescie???

    dzieki

    Pawel

  • 2. Data: 2002-05-08 21:30:11
    Temat: Re: Pytanko o windykacje
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Nie do konca tak. Chodzi o to ze wnosisz o wydanie nakazu zaplaty w (trybie
    nakazowym lub upominawczym) i tak go oplacasz (najlepiej od razu w
    znaczkach). A dopiero na wypadek wniesienia przez pozwanego
    zarzutów/sprzeciwu wnosisz o rozpoznanie tego samego tyle ze w trybie
    zwyklym. Dopiero po wniesieniu zarzutow/sprzeciwu sad wzywa do oplaty
    pozostalej czesci wpisu (odpowiednio albo powoda - gdy nakaz wydany w post.
    upom. albo pozwanego - gdy nakaz wydany w post. nakazowym). Warszawa to nie
    moj rejon ale slyszalem o paralizu, sprawy w post zwyklym nawet 5 lat.
    Pozdrawiam
    derski