  • 1. Data: 2002-05-05 15:20:06
    Temat: dotyczy spadku z U.S.A.
    Od: "clouu" <c...@p...onet.pl>

    Mam pytania dotyczące spadku po wójku z usa;
    1. Czy istnieje obowiązek opłaty podatku od spadku w usa i w jakiej
    wysokosci sa tam takie podatki?
    2. Czy po opłaceniu podatku w usa obowiązuje równiez podatek od spadku w/g
    ustawy obowiązującej w kraju?
    3. Czy mozna dokonac wyboru gdzie placić ten podatek; wusa czy w polsce?

  • 2. Data: 2002-05-09 19:30:55
    Temat: Re: dotyczy spadku z U.S.A.
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    clouu wrote:

> [...]
    > ustawy obowiązującej w kraju?
    > 3. Czy mozna dokonac wyboru gdzie placić ten podatek; wusa czy w polsce?

    Zasadniczo jest tak, ze sprawy rozliczen podatokowych na terenie USA
    proewadzi adwokat lub kancelaria ktora uzyskala pelnomocnictwo do
    zamkniecia i rozliczenia sprawy spadkowej i musialbys z nimi negocjowac.
    Adwokat przysla rozliczenie przychodow i rozchodow i trzeba sie w to
    wczytac, czy tam jest oplacony podatek spadkowy czy tylko lokalne
    podatki stanowe, federalne, nie majace nic wspolnego ze spadkiem.
    Zasadniczo obowiazuja umowy o wzajemnym unikaniu podwojnego
    opodatkowania, ale podatek od spadkow jest podatkiem indywidualnym i
    zasadniczo oplacanym wedlug wlasciwosci zamieszkania podatnika
    a nie zrodla przychodu z tytulu spadku.
    MSZ kiedys prowadzil departament spadkow i mozesz tam zadzwonic.
    Ja spotykalem klientow, ktorzy albo mieli oplacony podatek w Stanach,
    albo oplacali w kraju.
    Ale to wyraznie wynikalo z ostatecznego rozliczenia spadkowego, jakie
    przesylal adwokat.

    Jacek

    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.