  • 1. Data: 2005-12-19 13:03:25
    Temat: Pytanie dot. ZUS
    Od: 010 <0...@0...com>

    Witam,

    w artykule (http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3074
    104.html)
    opisana jest sytuacja osób, które prowadziły działalność gospodarczą i
    "zawieszały" jej wykonywanie.

    Po latach ZUS (zapewne robiąc porządki) wynajduje u takich ludzi
    zaległości, bo wg. nich składki powinny być odprowadzane.

    Sam jestem w takiej sytuacji, pracowałem na subkontrakt, mieliśmy
    przymusowe wakacje, więc w ZUS dowiedziałem się, że mogę działaność na
    ten czas "zawiesic". W ZUS doradzono mi również, że abym nie stracił
    uprawnień do chorobowego zawieszenie nie powinno być dłuższe niż 30 dni.

    Zastosowałem się do wskazówek i w okresie wakacji zawieszałem
    działalność na 2 miesiące z kilkudniową przerwą na przełomie lipca/sierpnia.

    PYTANIE: czy teraz ZUS, zgodnie z prawem (jakim?) będzie ode mnie
    domagał się zapłaty "zaległych" (wg. artykułu z GW) składek?

    (Pytam tak na wszelki, bo jeśli to się potwierdzi to sprzedaję co mam i
    emigruję (i będzie to koniec mojej współpracy z ZUS))

  • 2. Data: 2005-12-19 17:35:40
    Temat: Re: Pytanie dot. ZUS
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > (Pytam tak na wszelki, bo jeśli to się potwierdzi to sprzedaję co mam i
    > emigruję (i będzie to koniec mojej współpracy z ZUS))
    A jak się nie potwierdzi to zostaniesz. Wtedy dopiero zmarnujesz sobie życie. Do
    końca życia w tym grajdole. Jak mam prawie 5 dych i coraz częściej myślę zeby
    stąd spadać. A Ty decyzję uzależniasz od ZUSu. Tomek

  • 3. Data: 2005-12-20 10:49:44
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Żeby pomóc ci w podjęciu decyzji napiszę tak: w ostatnim czasie na łamach
    Rzepy i GP pojawiają się artykuły dotyczące poruszonego problemu. Niestety,
    były podawane nawet odniesienia do zapadłych wyroków (na korzyść ZUS).
    Podobno nie ma czegoś takiego jak "zawieszenie dg" w ZUS.
    Pozdr. Graszka

  • 4. Data: 2005-12-22 06:56:57
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Wszystko, co warto wiedzieć jest tu :