  • 1. Data: 2002-06-23 11:16:24
    Temat: Pytanie
    Od: "Hipisio" <h...@w...pl>

    Witam......

    Mam pytanie odnośnie rejestracji domen :)
    Czy jeżeli zarejestruje domene, w której będzie imię i nazwisko znanego
    zagranicznego muzyka to czy grożą mi za to jakieś konsekwencje karne? Czy
    np. potem artysta nie będzie sie domagał ode mnie żadnych odszkodowań ani
    niczego takiego?
    Strona ma być poświęcona jego twórczości i będzie zarejestrowana w hierarchi
    .pl

    Sorka za takie głupawe pytanie, ale zależy mi na tym.........nie chce potem
    kłopotów :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-06-24 07:10:00
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    Hipisio <h...@w...pl> napisał(a):

    > Mam pytanie odnoœnie rejestracji domen :)
    > Czy jeżeli zarejestruje domene, w której będzie imię i nazwisko znanego
    > zagranicznego muzyka to czy grożš mi za to jakieœ konsekwencje karne? Czy
    > np. potem artysta nie będzie sie domagał ode mnie żadnych odszkodowań ani
    > niczego takiego?
    > Strona ma być poœwięcona jego twórczoœci i będzie zarejestrowana w hierarchi
    > ..pl

    Podejrzewam, ze muzyk moglby sie domagac odszkodowania, gdybys naruszyl jego
    prawa autorskie, na przyklad na stronie zamieszczajac jego utwory w postaci
    mp3. Co prawda nasze prawo cywilne chroni takie dobra osobiste czlowieka jak
    nazwisko i pseudonim, ale ich ochrone nalezy rozpatrywac w pewnym kontekscie
    spolecznym. Jezeli "fan" zaklada na swojej - badz co badz - "egzotycznej"
    domenie (czyli .pl ;-) strone promujaca tworczosc idola to zaden sad w Polsce
    nie dopatrzy sie naruszenia dobr osobistych. W skrajnych wypadkach (chcacy
    sie z Toba procesowac idol wynajmuje dobrego adwokata) nakaze Ci zaprzestanie
    co najwyzej naruszania dobr i likwidacje domeny.

    Pozdrawiam

    Mecenas