  • 1. Data: 2002-06-23 07:33:04
    Temat: Re: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Napisz dokładnie jak jest sformułowana umowa, bo na razie "gdybamy". Iwona

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witajcie!
    >
    > Postanowilam napisac osobnego posta z pytaniami, bo pomimo przeszukania
    > archiwum, nie znalazlam odpowiedzi na moje pytania.
    > Sytuacja taka:
    > 1. Mam juz podpisana umowe o dzielo poczawszy od dnia 1 pazdziernika na 9
    > miesiecy, umowe podpisalam w czerwcu, w czerwcu rowniez koncze studia.
    Moge

  • 2. Data: 2002-06-23 12:13:15
    Temat: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Witajcie!

[...]
    czy nie moge sie zarejestrowac jako bezrobotna? Z tego, co przeczytalam, to
[...]
    4. Czy w takim wypadku powinnam sobie zalozyc sama dzialalnosc gospodarcza i

  • 3. Data: 2002-06-23 13:22:51
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

> [...]
    > miesiecy - ze to juz powinna byc umowa zlecenie. Czy sa jakies przepisy
    > regulujace to? A co, jesli pracodawca juz taka umowe podpisal?

    Przede wszystkim - umowa o dzielo jest podpisywana na wykonanie okreslonej
    rzeczy, a nie na okreslony czas - nawet jesli ma naglowek "umowa o dzielo",
    a dotyczy okresu czasu to jest to umowa zlecenie.
    Z tego co wiem..

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl

  • 4. Data: 2002-06-23 13:32:42
    Od: "Agnieszka" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dzielo",
    > a dotyczy okresu czasu to jest to umowa zlecenie.

    W tym przypadku jest to okreslona rzecz, ktorej wykonanie bedzie trwalo tak
    dlugi okres czasu.
    Przy czym wyplata bedzie nastepowac co miesiac.

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 5. Data: 2002-06-23 21:05:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 23 Jun 2002 15:32:42 +0200), "Agnieszka"
    <a...@p...fm> był(a) napisał(a):

    >W tym przypadku jest to okreslona rzecz, ktorej wykonanie bedzie trwalo tak
    >dlugi okres czasu.
    >Przy czym wyplata bedzie nastepowac co miesiac.

    Bałbym się potraktowania jako UZ!

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-06-24 05:03:14
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2002 23:05:30 +0200,
    osoba podpisana: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    napisała:

    > Bałbym się potraktowania jako UZ!

    A ja mam coś podobnego jak przedpiśca i w umowach mam wpisane coś w
    rodzaju
    1. Wynagrodzenie będzie wypłacane w z postępem prac

    KJ

    --
    If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.
    -- Bertrand Russell

  • 7. Data: 2002-06-24 22:33:41
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a...@4...com..
    .

    > Bałbym się potraktowania jako UZ!

    I ja też. Ale nie znam szczegółów. Powtórzę tylko, że umowa o dzieło nie
    może mieć charakteru okresowego, czyli stałego wykonywania jakiejś
    czynności, np, codziennego sprzedawania, sprzątania itd.
    Musi dotyczyć konkretnego zadania, którego wykonanie warunkuje wypłatę
    wynagrodzenia. Już samo dokonywanie wypłat miesięcznych stawia pod znakiem
    zapytania tą umowę. US może potraktować to jak umowę zlecenie lub umowę o
    pracę.
    Ale szczegółów nie znamy

    WS

  • 8. Data: 2002-06-24 22:55:02
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Agnieszka <a...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:af4e1n$2lc$...@n...onet.pl...
> [...]
    > nie moge. Czy wynika z tego, ze sama sobie do pazdziernika powinnam placic

    Moim zdaniem nie możesz być bezrobotna bo uzyskujesz przychód.
    Nie można samemu płacić sobie zdrowotnego. Może Cię za to objąć
    ubezpieczeniem zdrowotnym członek rodziny (mąż, matka, ojciec...) Muszą
    tylko złożyć wniosek w zakładzie pracy.

> [...]
    > miesiecy - ze to juz powinna byc umowa zlecenie. Czy sa jakies przepisy
    > regulujace to? A co, jesli pracodawca juz taka umowe podpisal?

    To napisałem już w innej odpowiedzi. Jak jest już taka umowa i wypłaty były
    dokonywane to nic się nie da zmienić. Pozostaje miec nadzieję że US się nie
    doczepi jeżeli zrobi kontrolę pracodawcy (jezeli zrobi). Ale więcej kłopotów
    będzie miał pracodawca.

> [...]
    > lub do tego jakas inna umowe, ale rowniez typ umowy o dzielo.
    > 4. Czy w takim wypadku powinnam sobie zalozyc sama dzialalnosc gospodarcza

    Daj spokój z płaceniem składek do ZUS. To zmarnowane pieniądze. Samemu nie
    można płaciś składek chyba że masz DG. Ale szkoda kasy, obecnie tylko ok 50
    zł ze składki 500 zł idzie na Twoje konto. Resztę ZUS przepuszcza na renty i
    emerytury.
    Jeżeli chodzi o koszty leczenia to jak pisałem wyżej. Nich Cię ktoś obejmie
    swoim ubezpieczeniem
    Jeżeli chodzi o emeryturę to podpisz umowę z jakimś Funduszem Emerytalnym.
    Ja płacę już od ponad czterech lat do Nationale Nederlanden (Obecnie ING).
    Płacisz po prostu co miesiąc składkę, jaką sobie z nimi ustalisz (może być
    100zł, może być 200). I całe Twoje pieniądze idą na Twoje konto
    ubezpieczeniowe z którego potem będziesz miała wypłacaną emeryturę. Plus
    jeszcze masz ubzepieczenie na życie.
    Wiem, starsi ludzie dalej myślą, że "ciągłość pracy, lata pracy itd.." Nic z
    tego. Emerytura tylko ze zgromadzonych składek powiększonych o zarobione
    procenty przez fundusz. Płacąc składki do ZUS też płacisz do OFE tylko na
    około i ZUS zabiera Ci 80% składki. JA ZUSu nie płacę prawie przez całe
    życie. I nie zmarnowałem przez to kupy pieniędzy.
    Na pewno nie będzie z tego majątku ale lepsze to niż nic.

> [...]
    > stali ich bywalcy mnie nie zjedza za ewentualne OT.
    > Wszelkie sugestie, pytania, odpowiedzi dotyczace powyzszego tematu,czyli

    pozdrawiam również
    WS

  • 9. Data: 2002-06-25 06:35:19
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    napisał w wiadomości news:af884q$2he$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Użytkownik Agnieszka <a...@p...fm> w wiadomości
    do grup
    > dyskusyjnych napisał:af4e1n$2lc$...@n...onet.pl...
    [...]
    koncze Ponownie mam watpliwosci, czy to umowa o dzielo!
    [...]
    > Nie można samemu płacić sobie zdrowotnego. Może Cię za to objąć
    [...]
    Slyszalem od ludzi, ktorzy to robia (nie sa zatrudnieni z umowy o
    prace, ani umowy zlecenia, a jedynie o dzielo - czyli tworcy), ze
    placa ubezpieczenie zdrowotne
    bezposrednio do kasy swojej Kasy Chorych, poza systemem ZUS i
    otrzymuja legitymacje uprawniajace do korzystania z uslug sluzby
    zdrowia. Kasy to akceptuja - bo otrzymuja terminowe wplaty w
    zywej gotowce. Czy to jest prawne - nie wiem, ale tak to dziala.
    Jak dlugo - to inna historia. To tak na marginesie.
    WSm

  • 10. Data: 2002-06-26 20:54:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Moim zdaniem nie możesz być bezrobotna bo uzyskujesz przychód.

    Nie wiem jak bardzo przpisy się zmieniły, ale swojego czasu
    testowałem że bycie bezrobotnym nie wyklucza się z uzyskiwaniem
    przychodu: tylko ewentualny *zasiłek* ulegał zawieszeniu.
    BTW: nie wiem jak tam na dziś jest z owym "zawieszaniem",
    widziałem artykuł że po przerwaniu sobie "prawa do brania"
    można się uziemić (bo po przerwie może *już nie przysługiwać*)

    Pozdrowienia, Gotfryd