  • 151. Data: 2005-02-02 15:34:21
    Temat: Re: Przywrocono pozew p-ko McDonald's !
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ja czytam. za wszystkicj Polakow sie nie
    > wypowiem, tak szybka jak Arielka za Kanadyjczykow.

    no to jestes w zdecydowanej mniejszosci.

    P.

  • 152. Data: 2005-02-02 16:42:23
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message news:ctqpv7$qo5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    (...)
    > Jak nie muszą to nie czytają.

    czyli kolejny udowadniasz, iz to sami sobie
    ludzie sa winni. i chyba nie jest to
    zadna rewelacja, kiedy powiem, ze kazdy
    odpowiada za sawoej decyzje a nie McD czy ktokolwiek.

    iwon(k)a

  • 153. Data: 2005-02-03 02:10:44
    Od: pura <i...@i...pl>

    Iwon(k)a wrote:
> [...]
    > ludzie sa winni. i chyba nie jest to
    > zadna rewelacja, kiedy powiem, ze kazdy
    > odpowiada za sawoej decyzje a nie McD czy ktokolwiek.

    Ta argumentacja to moze i by przeszla pod budka z piwem. Z
    rzeczywistoscia gorzej. Jezeli nie czytaja, to pytanie kontrolne brzmi
    co MD robi zeby wiedzieli? Powiekszaja druk? A moze wlasnie o to chodzi
    zeby bylo fikcyjne ostrzezenie zeby prawnicy mieli jakis punkt obrony,
    podczas kiedy w rzeczywistosci nie ma to znaczenia i jest tak celowo.

    Wiec jednak w calosci na klienta zwalic winy sie nie da. A co z tym
    czytaniem "wartosci (he he he - jak to nazywaja!) odzywczych" przez dzieci?

  • 154. Data: 2005-02-03 02:26:02
    Od: pura <i...@i...pl>

    Przemek R. wrote:

    > wszystko co zresz zostaje przez kogos wyprodukowane.

    A dalej dowiezione do sklepu czy knajmpy. I tutaj juz wchodzi
    odpowiedzialnosc cywilna MD. Odpowiedzialnosc wchodzi w rachube nawet
    gdyby rozdawali swoje smieci za darmo.

    > Czy gdybys chlala dzien w dzien wino marki Wino, to
    > pozwala bys po 20 latach firme MIX S.A za to zes
    > sobie sp. wyglad i w ogole zycie? Czy oni sa odpowiedzialni za to
    > czy Ty?

    Producent ma obowiazek wobec konsumenta zapewnienia bezpieczenstwa
    produktu. Zadnej laski nie robi. Dotyczy tez wina marki Wino. Dopiero
    pozniej rozpatruje sie wine konsumenta. MD chce wine w calosc zwalic na
    klientow przeskakujac swoj odcinek odpowiedzialnosc cywilnej. Producent
    ma obowiazek przewidzenia uzycia i NADUZYCIA swojego produktu, zwlaszcza
    przez dzieci. Dotyczy to konsumentow wina marki Wino i Big Makow.

    > Nie pasuje Ci mcdonald, zryj co innego, nikt Cie nie zmusza,

    MD nikt nie kaze wprowadzac na rynek niebezpiecznego produktu.
    To na nich spoczywa pierwszy obowiazk w relacji producent-konsument.
    Jaka bzdure palnales przetestuj pytaniem czy MD bylby zwolniony z
    odpowiedzialnosc cywilnej gdyby podkladal arszenik do frytek i co drugi
    konsument padal trupem na miejscu. Jak myslisz, jaka bylaby reakcja
    lawnikow na argument adwokata MD "a nie trzeba bylo zrec"?

    > Po za tym gdyby te jedzenie rzeczywisci ebylo tak szkodliwe
    > to mcdoanld nie mial by pozwolenia na sprzedaz.

    A skad wiesz ze nie pomagaja sobie lapowkami dla urzednikow za
    przymykanie oczu? W ubieglym roku dostawca McDonald's, firma IFF,
    przegrala pare wyrokow w USA wytoczonych przez pracownikow. Pracownicy
    zatrudnieni przy produkcji srodkow chemicznych uzywanych jako smaki i
    zapachy ciezko pochorowali sie. Jezeli dobrze rozumiem, to przy samej
    tylko produkcji srodkow chemicznych dla MD rozchorowac sie mozna, ale
    stale konsumujac je to juz nie. A przynajmniej nic nie bylo slychac
    zeby MD ostrzegal klientow ze maja problem.

  • 155. Data: 2005-02-03 02:32:10
    Od: pura <i...@i...pl>

    Iwon(k)a wrote:

    > nikt takiemu zrec nie kaze. pod przymusem do McDonalda
    > nie prowadza.

    Tylko ze tak nie dziala system prawny i odpowiedzialnosc cywilna oszusta.

    > no chyba jest po to stworzona, zeby zgodnie z prawem
    > produkowac dany produkt.

    Kiedy byla ostatnio kontrola dodatkow chemicznych McDonalda? Albo
    lepiej, dlaczego ani jeden raz kontrola sanitarna nie pofatygowala sie
    do dostawcy McDonala pod Poznaniem? Zgodnie z "prawem"? A kto ponosi
    odpowiedzialnosc za kupowanie ustaw? Skoro McDonald's jest czysty jak
    lza, to w ich wlasnym interesie jest rozwianie smrodu wytworzonego
    procesami.

    > mozesz sprawdzc, jesli ci sie nie podoba.

    > za dziecko odpowiedzialny jest rodzic.
    >
    > iwon(k)a

    Tylko ze mowimy i reklamie dzieciom, a nie o reklamie rodzicom.

  • 156. Data: 2005-02-03 02:37:22
    Od: pura <i...@i...pl>

    Iwon(k)a wrote:
    > "bigmac" <b...@i...pl> wrote in message

    > a wiesz, ze takowy to nawet powstanie kiedy ci sie olej
    > na patelnie przypali.

    Wiem od Ciebie, a nie od McDonalda. To wielka roznica jezeli chodzi o
    odpowiedzialnosc cywilna producenta. FDA zrobilo pomiary frytek, okazalo
    sie ze byly duze problemy, i... MD nic nie zrobil. No i jak to teraz
    zwalic na ofiare?

    > dzieci?? a co na to rodzice?? coz, to rodzicow nie maja?

    Jeszcze raz, mwimy o reklamie dzieciom a nie rodzicom. Reklamie
    dobieranej przez psychologow dzieciecych.

    > nie wiem jak to dziala w Polsce. nikt ci nie kaze chodzic do McD.
    >
    > iwon(k)a

    - Pani sprzedala mi wczoraj swiadomie zgnile jajka, prosze o zwrot
    pieniedzy!

    - Nikt panu nie kazal ich jesc.

  • 157. Data: 2005-02-03 03:26:40
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "pura" <i...@i...pl> wrote in message news:EKfMd.3119$sR5.262@trndny05...

    > Ta argumentacja to moze i by przeszla pod budka z piwem.

    musze ci wierzyc na slowo.

> [...]
    >
    > Wiec jednak w calosci na klienta zwalic winy sie nie da. A co z tym
    > czytaniem "wartosci (he he he - jak to nazywaja!) odzywczych" przez dzieci?

    LOL! powalajaca argumentacja :)))))

    iwon(k)a

  • 158. Data: 2005-02-03 03:28:26
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "pura" <i...@i...pl> wrote in message news:K2gMd.11805$QS5.7413@trndny06...

    > Tylko ze tak nie dziala system prawny i odpowiedzialnosc cywilna oszusta.

    tzn?

> [...]
    > odpowiedzialnosc za kupowanie ustaw? Skoro McDonald's jest czysty jak
    > lza, to w ich wlasnym interesie jest rozwianie smrodu wytworzonego

    nie wiem co sie dzieje w McD w Poznaniu. moge ewentualnie
    wiedziec co sie dzieje w McD w moim otoczeniu. Do Nowego Yorku tez
    mam kawalek, ale smieszy mnie, kiedy rodzice
    chca zwalic wine na innych ale nie na siebie.

    iwon(k)a

  • 159. Data: 2005-02-03 03:31:52
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "pura" <i...@i...pl> wrote in message news:C7gMd.3614$s16.2033@trndny02...

> [...]
    > odpowiedzialnosc cywilna producenta. FDA zrobilo pomiary frytek, okazalo
    > sie ze byly duze problemy, i... MD nic nie zrobil. No i jak to teraz

    nie wiem czy w ogole wiesz na jaki temat piszesz. moze
    siegnij do postu pierwotnego i przeczytaj link.

    > Jeszcze raz, mwimy o reklamie dzieciom a nie rodzicom. Reklamie
    > dobieranej przez psychologow dzieciecych.

    jescze raz, za dzieci ODPOWIDAJA _rodzice_. jesli usilujesz
    mu wmoiwc cos innego to sie nie wysilaj, nie przekonaj mnie.
    dzieci nie wychowuja rodzicwo, jest odwrtonie, wydawalaby sie, ze
    jest to takie oczywiste....:/

    > - Pani sprzedala mi wczoraj swiadomie zgnile jajka, prosze o zwrot
    > pieniedzy!
    >
    > - Nikt panu nie kazal ich jesc.

    no wlasnie? jesli jajko jest zepsute, to go nie
    jem a zwracam i prosze o nowe.

    BTW jeszcze raz, przeczytaj post na jaki dyskutujemy.

    iwon(k)a

  • 160. Data: 2005-02-03 09:21:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > ma obowiazek przewidzenia uzycia i NADUZYCIA swojego produktu, zwlaszcza
    > przez dzieci. Dotyczy to konsumentow wina marki Wino i Big Makow.

    generalenie to pier. jak nawiedzona dewota.

    Jezeli bys zarla sam chleb bez chemikaliow dzien w dzien
    po 6 bohenkow dziennie, nie ruszala sie to tez bys sie rozpasla,
    czy wtedy producent ponosi wine?

> [...]
    > konsument padal trupem na miejscu. Jak myslisz, jaka bylaby reakcja
    > lawnikow na argument adwokata MD "a nie trzeba bylo zrec"?

    hamburgery cyjanek zawieraja czy co? pieprzyl jak pokrecona o
    niebezpieczenstwach, powiedz
    dokladnie jaki skl;adnik powoduje otylosc ???? bo o tym mowa.

> [...]
    > stale konsumujac je to juz nie. A przynajmniej nic nie bylo slychac
    > zeby MD ostrzegal klientow ze maja problem.

    przy produckji amfetaminy mozna dostac raka a czy od brania amfetaminy go
    dostaniesz? nie
    (przyklad brutalny ale mam nadzieje ze zrozumiesz o co biega).

    Wiesz na jakiej zasadzie sa zakladane restauracje mcDonald na calym
    swiecie?
    Zapoznaj sie z pojeciem: franchising .
    Twirezxisz ze kazdy przedsiebiorca zakladajac restauracje jest w stanie
    przekupic odpwiednie instytucje? jestes smieszna dziecinko.

    P.