  • 21. Data: 2008-02-05 22:02:08
    Temat: Re: Przetwarzanie zawartosci cudzych stron internetowych a prawo autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.02.2008 Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> napisał/a:
    > We? to na logik? "per analogia":
    > Czym twój serwis ró?ni?by si? *prawnie* od "Google"?

    A Google nie miał z tego powodu czasem kłopotów?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2008-02-05 22:34:26
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> pisze:

    > A Google nie miał z tego powodu czasem kłopotów?

    [ Nie jestem prawnikiem a "informatykiem" ]

    Nie gwarantuje że "spamiętałem/zauważyłem" wszystko.
    Spamiętałem to (nie w Polsce):
    * strony dzienników nie życzące sobie by Google-News zamieszczał nawet
    najdrobniejsze streszczenia/fragmenty [Belgia?,Francja (AFP)?]
    * serwisy ze zdjęciami (porno?) nie życzące sobie by Google Images
    pokazywało nawet zmniejszone wersje obrazków (USA?)

    Moim zdaniem jeśli serwis na pytanie "Co napisano w ciągu ostatnich N
    dni o firmie X?" podawałby tylko zestaw linków i jakieś statystyki typu
    ile linków na jakim *publicznie dostępnym* serwisie to byłby
    (praktycznie) nie do ruszenia. Zamieszczanie *króciuteńkich*
    streszczeń/fragmentów nieznacznie zwiększa "ryzyko prawne".

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Żyć - to myśleć.

  • 23. Data: 2008-02-06 00:08:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Nie gwarantuje ?e "spami?ta?em/zauwa?y?em" wszystko.
    > Spami?ta?em to (nie w Polsce):
    > Moim zdaniem je?li serwis na pytanie "Co napisano w ci?gu ostatnich N
    > dni o firmie X?" podawa?by tylko zestaw linków i jakie? statystyki typu
    > ile linków na jakim *publicznie dost?pnym* serwisie to by?by

    No więc tym bardziej google nie jest tu najlepszym przykładem chyba, że
    chciałeś na zasadzie: "oni robią coś dużo gorszego" ale też właśnie
    dlatego, że robią to ZCP nie szło im to tak bezboleśnie aby dawać z kolei
    za przykłąd ilustrujący taką tezę :)
    Jedyna MZ warta rozważenia sprawa to te całe zastrzeżenia odnośnie
    automatycznego pobierania o ile takie ktoś gdzieś umieści, a i to też
    jedynie w przypadku zastosowań komercyjnych bo dla celów prywatnych
    wchodzi to wszystko MZ w zakres użytku dozwolonego.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2008-02-06 10:41:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2008, Any User wrote:

    > Napisałem wyraźnie.

    Nie.

    > Tak więc:
    >
    > a) znana wyszukiwarka != pokątny robot

    Toż właśnie tłumaczę: JAKIE JEST KRYTERIUM "znania wyszukiwarki"?
    Jak mi zawita do serwera, to właśnie ją poznałem ;>

    > b) wyszukiwarka Mietek i Spółka == pokątny robot

    "bo"?
    Jeśli odpowiedź brzmi "bo tak" to dziękuję, więcej nie trzeba.
    Jeśli odpowiedź brzmi "niezarejestrowana w URZĘDOWEJ bazie wyszukiwarek,
    gazet i czasopism" to akceptuję, ale poproszę o wskazanie aktu prawnego
    który tę bazę powołuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2008-02-06 18:06:16
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> writes:

    [...]

    > Weź to na logikę "per analogia":
    > Czym twój serwis różniłby się *prawnie* od "Google"?

    Wszystko sprowadza się do tego, czy ktoś chce być guglem, czy nie :)

  • 26. Data: 2008-02-06 18:08:24
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl> writes:

    [...]

    > * serwisy ze zdjęciami (porno?) nie życzące sobie by Google Images
    > pokazywało nawet zmniejszone wersje obrazków (USA?)

    TSD to Google zaprzęgnęło ostatnio technologię OCR do wyszukiwania
    w plikach graficznych.