  • 1. Data: 2008-02-04 14:01:52
    Temat: Sprzedaż auta
    Od: Reeno <r...@g...com>

    Witam

    Słyszałem, że od sprzedaży pojazdu (pomiędzy dwoma osobami prywatnymi)
    kupujacy ma prawo oddać pojazd w ciągu 2 tygodni od zakupu.
    Czy to znaczy, że kupujacy może sobie "pozyczyć" auto na 2 tygodnie,
    pojeździć (a może nawet coś w nim pokombinować) a później oddać i
    zarządać zwrotu całej sumy?

  • 2. Data: 2008-02-04 15:00:37
    Temat: Re: Sprzedaż auta
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Reeno" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]

    > Czy to znaczy, że kupujacy może sobie "pozyczyć" auto na 2 tygodnie,
    > pojeździć (a może nawet coś w nim pokombinować) a później oddać i

    A w którym kraju takie prawo jest?

    * * *

    Jest jeden taki przepis, mówiący o tym, że jeśli osoba prywatna nabędzie
    od przedsiębiorcy cokolwiek poza siedzibą jego firmy, to może to zwrócić
    w ciągu 10 dni, pod warunkiem jednakże, że to jest w identycznym stanie,
    w jakim to nabył. To jedyna możliwość.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB

  • 3. Data: 2008-02-04 15:50:21
    Od: Reeno <r...@g...com>

    On 4 Lut, 16:00, "Marcin P." <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > od przedsiębiorcy cokolwiek poza siedzibą jego firmy, to może to zwrócić
    > w ciągu 10 dni, pod warunkiem jednakże, że to jest w identycznym stanie,

    Hmm... ja slyszalem ze jest takie prawo w zwiazku ze wstapieniem do
    UE, ale skoro nie ma to sie cieszę ;) Dzieki wielkie i pozdrawiam.

  • 4. Data: 2008-02-04 16:13:33
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    >Hmm... ja slyszalem ze jest takie prawo w zwiazku ze wstapieniem do UE
    Hehe te brednie zawsze mnie rozbawiaja , najbardziej przychodzacy klient i
    twierdzac, ze ma 2 lata gwarancji bo takie jest prawo w UE:D:D

    K.

  • 5. Data: 2008-02-05 06:36:19
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Reeno" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    > Hmm... ja slyszalem ze jest takie prawo w zwiazku ze wstapieniem do
    > UE, ale skoro nie ma to sie cieszę ;) Dzieki wielkie i pozdrawiam.

    Jednakowoż, jeśli auto miało jakieś wady ukryte, o któych sprzedawca wiedział,
    ale kupującemu nie powiedział, to tym sanmam nie wywiazal sie z umowy KS.
    Umowa KS jest wtedy nie ważna, ale to trzeba udowonić w sądzie.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB

  • 6. Data: 2008-02-05 07:07:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 05.02.2008 Marcin P. <m...@o...pl> napisał/a:
    > Jednakowoż, jeśli auto miało jakieś wady ukryte, o któych sprzedawca wiedział,
    > ale kupującemu nie powiedział, to tym sanmam nie wywiazal sie z umowy KS.
    > Umowa KS jest wtedy nie ważna, ale to trzeba udowonić w sądzie.

    Z czego wynika (z jakich przepisów) jej nieważność?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-02-06 10:37:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Feb 2008, Marcin Debowski wrote:

    > Z czego wynika (z jakich przepisów) jej nieważność?

    IMO nie ma mowy o nieważności (jak Marcin P uważa inaczej to proszę o przepis),
    ale jest mowa (wtedy) o bezwzględnej ważności rękojmi:
    _117.html
    ...art.558.2

    Nie jest powiedziane w *jakiej* formie na nastąpić rekompensata szkody,
    ale oczywiście przyjęcie zwrotu jest możliwe - IMO jednak dopiero jako
    realizacja "obowiązku rękojmi", a nie "prawa do rozwiązania umowy".

    pzdr, Gotfryd