  • 11. Data: 2015-03-31 08:18:15
    Temat: Re: Przesyłka kurierska zostawiona u portiera
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 08:09, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Mówisz, że babom więcej płacą?

    Polski to Twój drugi język, że tak nie do końca go ogarniasz?

    > Po pierwsze, trochę w to nie wierzę, bo paczki są tak tanie, że nie
    > bardzo jest z czego płacić.

    No wiesz, aby ze swojej niewiedzy robić argument w dyskusji, to trochę
    dziwne ;)

    > Po drugie, to ktoś te samochody musi kupić, a to też trzeba mieć. Kolega

    No tak. Ale jak będziesz kiedyś w Polsce, to się przypatrz się jakie
    rzęchy jeżdżą na kurierce (hint: nie chodzi o seks z kobietą).

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-03-31 09:11:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.03.2015 o 08:18, Liwiusz pisze:

    > Polski to Twój drugi język, że tak nie do końca go ogarniasz?

    A co tu ogarniać? Piszesz o kurierkach, że bardzo dobrze zarabiają, w
    odpowiedzi na to, że ja pisałem o kurierach marnie zarabiających.

  • 13. Data: 2015-03-31 09:15:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.03.2015 o 08:18, Liwiusz pisze:
    > Polski to Twój drugi język, że tak nie do końca go ogarniasz?

    Sprawdziłem w słowniku, bo może coś mi się pokręciło i wyszło:

    http://sjp.pwn.pl/sjp/kurierka;2565271.html

    kurierka
    1. <<kobieta kurier>>
    2. daw. <<dyliżans pocztowy>>

    Znaczenie 2 jakoś zupełnie mi nie pasuje do do sytuacji, więc może to
    jednak nie ja nie ogarniam języka.

  • 14. Data: 2015-03-31 09:18:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 09:15, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > 1. <<kobieta kurier>>
    > 2. daw. <<dyliżans pocztowy>>
    >
    > Znaczenie 2 jakoś zupełnie mi nie pasuje do do sytuacji, więc może to

    No toż właśnie Cię się pytam, czy polski to Twój drugi język, skoro nie
    czaisz znaczeń spoza słownika.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-03-31 09:23:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.03.2015 o 09:18, Liwiusz pisze:
    > No toż właśnie Cię się pytam, czy polski to Twój drugi język, skoro nie
    > czaisz znaczeń spoza słownika.

    No jeżeli znaczenie jest spoza języka, to można je ,,czaić'' jeżeli jest
    używane w jakimś kręgu jako gwarowe, slangowe itp. Ja nie bardzo
    rozumiem co jeszcze może oznaczać kurierka, poza kobietą-kurierem (o
    dyliżansie dowiedziałem się patrząc w słownik). Może w twoim regionie
    tak nazywane są np. śliwki, ale skąd mam to wiedzieć? guglam i nic
    innego mi nie wychodzi... Może jednak tworzysz własny język?

  • 16. Data: 2015-03-31 09:26:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 09:23, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > tak nazywane są np. śliwki, ale skąd mam to wiedzieć? guglam i nic
    > innego mi nie wychodzi... Może jednak tworzysz własny język?

    Ojej, to się spytaj swojego native spekaera z polskiego, to nie
    pl.misc.polonia ;)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-03-31 09:40:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 31.03.2015 o 09:26, Liwiusz pisze:

    > Ojej, to się spytaj swojego native spekaera z polskiego, to nie
    > pl.misc.polonia ;)

    Nigdy jakoś nie szalałem za twoim podejściem do świata, ale wydawało mi
    się zawsze, że trzymasz poziom, ale zgimbaziałeś jednak.

  • 18. Data: 2015-03-31 09:47:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-31 o 09:40, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nigdy jakoś nie szalałem za twoim podejściem do świata, ale wydawało mi
    > się zawsze, że trzymasz poziom, ale zgimbaziałeś jednak.

    OK, niepotrzebne złośliwości.

    Pracować w kurierce to pracować w branży kurierskiej.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-03-31 12:09:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-30 o 17:35, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > OK, dzięki za odpowiedź. Ja się tylko zastanawiam, jakim prawem kurier
    > zostawia przesyłkę u osoby trzeciej? Bo w adresie jest numer budynku
    > łamane przez numer pokoju. Więc portiernia na pewno nie jest właściwym
    > punktem docelowym.

    A kurier ma obowiązek ustalać czy portier pracującym w budynku
    do jakiego jest adresowana przesyłka pracuje w tej czy może
    jednak innej firmie ?

    > Co więcej, w Regulaminie Siódemki pisze, że odbiorca potwierdza odbiór
    > podpisem. Ale ja się nie podpisywałem! Czy to znaczy, że mogę przyjąć,
    > że Siódemka oszukuje twierdząc że przesyłka jest "Odebrana przez adresata"?

    Portier podpisał.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-03-31 12:12:38
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-30 o 18:32, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > No właśnie przesyłka jest na moje nazwisko.
    >
    > Korespondencję na firmę odbieram z portierni, ale chodzi o to, że to
    > jest przedmiot cenny, więc podałem adres na siebie, żeby otrzymać do rąk
    > własnych.

    To trzeba było podać adres domowy i uprzedzić rodzinę aby nie
    odbierała. Ewentualnie uprzedzić portiera aby nie odbierał tej
    konkretnej przesyłki.