  • 1. Data: 2015-03-26 16:36:19
    Temat: dzieło dla niepełnoletniego?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    chciałbym zlecić wykonanie dzieła polegającego na montażu kanałów
    montażowych (wchodzenie na drabinę, wiercenie, wbijanie kołków, etc)
    osobie niepełnoletniej (16-18 lat). Czy można coś takiego zrobić? Czy
    też jakieś przepisy tu mnie blokują?

  • 2. Data: 2015-03-26 17:06:11
    Temat: Re: dzieło dla niepełnoletniego?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-03-15 o 16:36, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
> [...]
    > montażowych (wchodzenie na drabinę, wiercenie, wbijanie kołków, etc)
    > osobie niepełnoletniej (16-18 lat). Czy można coś takiego zrobić? Czy

    Sprawa ma dwa aspekty. Po pierwsze osoba niepełnoletnia ma ograniczoną
    zdolność do czynności prawnych. Zgodnie z art. 20 kc jeszcze wymagana
    będzie zgoda opiekunów prawnych, bo raczej za drobną sprawę dnia
    codziennego bym takiej umowy nie uznał.

    Osobna sprawa, to przepisy BHP. Po pierwsze nie jestem pewien, ale moim
    zdaniem, skoro zawierasz mowę o dzieło z nieletnim nie prowadzącym
    działalności gospodarczej, to bardzo będzie to ciężko tak tę umowę
    zawrzeć, by nie stała się umową o pracę, a jeśli nawet to w razie
    wypadku i tak będzie problem.

  • 3. Data: 2015-03-26 19:20:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > montażowych (wchodzenie na drabinę, wiercenie, wbijanie kołków, etc)
    > osobie niepełnoletniej (16-18 lat). Czy można coś takiego zrobić? Czy

    chcesz zlecic czynnosc jako dzielo?
    smierdzi

  • 4. Data: 2015-03-26 19:59:56
    Od: <9...@8...195956.invalid> (Tom N)

    witek w

    > chcesz zlecic czynnosc jako dzielo?

    Wykonanie malunku na płótnie -- czynność. Malunek na płótnie -- dzieło

    > smierdzi

    Jak większość Twoich "rad" ostatnio...

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-03-26 20:00:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 26.03.2015 o 19:20, witek pisze:

    > chcesz zlecic czynnosc jako dzielo?
    > smierdzi

    Co śmierdzi? Chcę zlecić rezultat. A więc umowa o dzieło. Może być
    zlecenie, jeden czort, aczkolwiek mnie interesuje rezultat a nie czynność.

    Jak zwał, tak zwał, o nieletność chodzi.

  • 6. Data: 2015-03-27 06:13:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    9...@8...195956.invalid(Tom N) wrote:
    > witek w

    > Wykonanie malunku na płótnie -- czynność. Malunek na płótnie -- dzieło

    > Jak większość Twoich "rad" ostatnio...

    w gownie byles gowno widziales.

  • 7. Data: 2015-03-27 06:16:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.03.2015 o 06:13, witek pisze:
    > w gownie byles gowno widziales.

    Wszyscy znamy twoje motto życiowe....

    Przyjmij komplement ("ostatnio") i już.

  • 8. Data: 2015-03-27 06:32:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jak zwał, tak zwał, o nieletność chodzi.

    zajrzyj sobie do art 304 KP.
    ale najpierw zajrzyj a potem pisz, ze to nie umowa o prace.

    Genralnie mlodociani nie mogą pracować "na wysokosciach" a pozostali
    maja teoretycznie miec badania.

    Gdzies mi chodzi po glowie, ze "na wysokosciach" jest powyzej 1.5 metra.
    Nie wiem na jakies wysokosci masz te kanały.

  • 9. Data: 2015-03-27 06:41:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.03.2015 o 06:32, witek pisze:

    > zajrzyj sobie do art 304 KP.

    Pracodawca jest obowiązany zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki
    pracy,

    Raz, że dość ogólnie, a dwa że nie ma o nieletnich nic.

    > Genralnie mlodociani nie mogą pracować "na wysokosciach" a pozostali
    > maja teoretycznie miec badania.

    A z czego to wynika?

    > Gdzies mi chodzi po glowie, ze "na wysokosciach" jest powyzej 1.5 metra.
    > Nie wiem na jakies wysokosci masz te kanały.

    No kanały są wyżej niż 1,5 metra :) Stąd mowa o drabinie.

  • 10. Data: 2015-03-27 09:00:26
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu czwartek, 26 marca 2015 16:36:21 UTC+1 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek
    napisał:
> [...]
    > montażowych (wchodzenie na drabinę, wiercenie, wbijanie kołków, etc)
    > osobie niepełnoletniej (16-18 lat). Czy można coś takiego zrobić? Czy

    Nieletniej można powierzyć za zgodą rodziców, opiekunów
    czynności bezpieczne (rozdawanie ulotek, zaśpiewanie piosenki).

    Tu warto podyskutować o tym "dziele" rejczel.

    Interpretacje są typowym naciąganiem prawa.
    Dla większości słowo dzieło kojarzy się z czymś wyjątkowym
    i raczej trudnym, zaś w przyjmowanej u nas interpretacji
    dziełem może być zaparzenie herbaty z saszetki. To wszystko
    tylko po to by nie zapłacić tego zusu-srusu.

    Andrzej.