  • 1. Data: 2004-07-06 19:06:08
    Temat: Przekręt w majestacie prawa
    Od: "Joker721" <_...@p...onet.pl>

    Witam,
    Znajomy kupił od developera mieszkanie.
    Po kilku tygodniach otrzymał z sądu zawiadomienie o dokonaniu
    wpisu w księdze wieczystej i wtedy okazało się, że w dziale III Kw
    jest wzmianka o wszczęciu egzekucji przez komornika. W umowie
    notarialnej nie ma na ten temat ani słowa. Żadnych obciążeń ani
    praw osób trzecich ! Teraz się okazało, że komornik złożył wniosek
    w sądzie (wydział ksiąg wieczystych) dokładnie w dniu sprzedaży
    mieszkania o godz. 9:00 a umowa została zawarta o 12:00. Notariusz
    twierdzi, że nie ponosi za to odpowiedzialności, ponieważ sprawdził
    stan prawny księgi wieczystej dzień wcześniej i wszystko było OK.
    Jak się bronić przed takim przekrętem. Kolega jest załamany, ponieważ
    obciążenie przekracza znacznie wartość całego mieszkania !!!
    Czy zna ktoś z Was rozstrzygnięcia sądowe w podobnych sprawach.
    Bardzo proszę o pomoc...
    Pozdrawiam.
    Joker
    _...@p...onet.pl
    joker721

  • 2. Data: 2004-07-06 19:40:57
    Temat: Re: Przekręt w majestacie prawa
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Tue, 06 Jul 2004 19:06:08 GMT, Joker721 <_...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > obciążenie przekracza znacznie wartość całego mieszkania !!!
    > Czy zna ktoś z Was rozstrzygnięcia sądowe w podobnych sprawach.

    Jak pech to pech... wszystko było zgodnie z prawem.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 3. Data: 2004-07-06 22:12:25
    Od: "Joker721" <_...@p...onet.pl>

    > Jak pech to pech... wszystko było zgodnie z prawem.
    > --
    > Falkenstein
    > Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

    Pech ? To nie jest loteria fantowa. W ten sposób można się pozbyć
    wszystkich długów, tylko co to ma wspólnego z rękojmią wiary
    publicznej ksiąg wieczystych ?

    Joker

  • 4. Data: 2004-07-07 05:56:34
    Od: Azazell <j...@g...pl>

    Joker721 wrote:

    > Pech ? To nie jest loteria fantowa. W ten sposób można się pozbyć
    > wszystkich długów, tylko co to ma wspólnego z rękojmią wiary
    > publicznej ksiąg wieczystych ?
    >
    > Joker

    i jak się ustrzec przed czymś takim?
    --
    z pozdrowieniami
    Azazell

  • 5. Data: 2004-07-07 06:56:58
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    Użytkownik "Azazell" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > i jak się ustrzec przed czymś takim?
    > --
    > z pozdrowieniami
    > Azazell

    To jest wada prawa na nabytej rzeczy, trzeba przeczytać kodeks cywilny.

    --
    JOHNSON :)

  • 6. Data: 2004-07-07 19:33:50
    Od: "Dawid Świtała" <n...@W...com>

    [ciach]

    > i jak się ustrzec przed czymś takim?

    Hmm chyba tylko napisać akt notarialny u notariusza i iść podpisać
    do sądu na ławce w wydziale ksiąg wieczystych :)
    Notariusz jeśli dobrze pamiętam ma zapewnić chyba "najwyższą staranność"
    co nie oznacza "zabierz KW i niech nie wpisują nic aż do chwili sporządzenia
    aktu notarialnego" :))

    Pozdrawiam serdecznie,
    Dawid Świtała

  • 7. Data: 2004-07-07 20:21:44
    Od: "Joker721" <_...@p...onet.pl>

    > Hmm chyba tylko napisać akt notarialny u notariusza i iść podpisać
    > do sądu na ławce w wydziale ksiąg wieczystych :)

    To też Ci nic nie da. Wniosek komornika złożony
    dzisiaj rano będzie widoczny w systemie komputerowym
    dopiero jutro (tak jest przynajmniej w Warszawie).
    Wnioski są rozpatrywane w kolejności (wg daty i czasu
    wpłynięcia) więc najpierw zostanie zrobiony wpis
    komornika a następnie Twój wniosek wynikający z
    aktu notarialnego. W ten sposób można sprzedać
    każdy dług. Zastanawiam się tylko, do czego w tej
    sytuacji potrzebne są księgi wieczyste, kancelarie
    notarialne i sądy wieczystoksięgowe - skoro można
    w majestacie prawa puścić każdego z torbami !

    Joker

  • 8. Data: 2004-07-07 20:30:20
    Od: e...@w...pl

    Co ma piernik do wiatraka?
    Jaka w tym wina sądu wieczystoksięgowego?
    Developer działał ewidentnie w porozumieniu z komornikiem i pewnie umówili
    godzinę zawarcia umowy i złożenia wniosku.
    Przeciwko takim zorganizowanym działaniom trudno jest coś poradzić

  • 9. Data: 2004-07-07 21:02:29
    Od: "Joker721" <_...@p...onet.pl>

    Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > godzinę zawarcia umowy i złożenia wniosku.
    > Przeciwko takim zorganizowanym działaniom trudno jest coś poradzić

    Państwo ma obowiązek tak tworzyć prawo, żeby tego typu
    numery nie były możliwe. Zwracam uwagę, że wszystko
    odbyło się zgodnie z prawem, choć widać na kilometr, że
    developer "wystawił" nabywcę mieszkania komornikowi.
    Tytuł wykonawczy na podstawie którego działał komornik został
    wydany przez sąd 2 lata temu... Teraz Polska. Znajomi z USA
    myśleli, że jest to zmyślona historia, dla potrzeb badania opinii
    publicznej. Niestety ja przedstawiam fakty z przed kilkunastu
    dni.

    Joker

  • 10. Data: 2004-07-07 22:23:37
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    e...@w...pl wrote:
    > Developer działał ewidentnie w porozumieniu z komornikiem i pewnie umówili
    > godzinę zawarcia umowy i złożenia wniosku.
    > Przeciwko takim zorganizowanym działaniom trudno jest coś poradzić

    Masz na myśli - trudno coś poradzić, na gruncie obowiązującego prawa;
    czy - trudno coś poradzić, nawet wymyślając lepsze prawo?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński