  • 1. Data: 2004-07-06 17:56:17
    Temat: Terminy
    Od: "Miras" <m...@p...onet.pl>

    Jakie są terminy jeżeli chodżi o zapłatę grzywny.Na początku czerwca dostałem
    z sądu grockiego wyrok nakazowy -gdzie zostałem ukarany grzywną.Napisane jest
    tylko ile jest grzywny za co -ale nie ma żadnych terminów płatności.Ponadto po
    otrzymaniu owej grzywny -wyroku nakazowego-zwróciłem się do sądu wydającego
    ową decyzję o rozłożenie grzywny na raty.Jak długo będę czekał ???.
    Proszę o konkretną odpowiedź.
    Z góry dziękuję .

  • 2. Data: 2004-07-07 07:50:58
    Temat: Re: Terminy
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Miras"

> [...]
    wydającego
    > ową decyzję o rozłożenie grzywny na raty.Jak długo będę czekał ???.

    Po doręczeniu wyroku nakazowego sąd czeka na potwierdzenie odbioru tego
    wyroku, a potem siedem dni na uprawomocnienie wyroku. Zostanie wydane
    zarządzenie o prawomocności i być może postanowienie o wysokości kosztów (o
    ile była to sprawa karna, a nie o wykroczenie). Postanowienie to też jest
    doręczane i musi się uprawomocnić. Potem akta idą do sekcji zajmującej się
    wykonywaniem grzywien. Tam wysyłają wezwanie do uiszczenia grzywny plus
    ewentualnych kosztów w terminie 30 dni od otrzymania wezwania. Jeżeli jest
    złożony wniosek o raty, sąd wyznacza posiedzenie na którym rozpatrzy ten
    wniosek. W wydanym postanowieniu o raty będzie napisane od kiedy jest
    wymagalna pierwsza rata. Uwzględniając okres urlopów trzeba będzie poczekać.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 3. Data: 2004-07-07 17:41:36
    Od: "mirel" <m...@p...onet.pl>

    Była to sprawa o wykroczenie.
    Czyli muszę czekać jeszcze ok. miesiąca???

  • 4. Data: 2004-07-07 18:00:12
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "mirel"

    > Była to sprawa o wykroczenie.
    > Czyli muszę czekać jeszcze ok. miesiąca???

    Wykroczenia to mniej "papierkowej roboty".
    Trzeba poczekać, zależy od sądu.

    --
    Pzdr.

    Marek