  • 21. Data: 2004-07-08 10:34:54
    Temat: Re: Przekręt w majestacie prawa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <o...@p...interia.pl>, Falkenstein wrote:
    > A teraz wyobraź sobie ze pilnie potrzebujesz wpisu swojej własności (albo
    > hipoteki). NIestety nie mozesz tego uzyskać bo co dwa dni zgłasza się do
    > sądu jakiś notariusz i prosi o zamrożenie księgi.

    Po co miałby (mieliby) to niby robić?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2004-07-08 10:49:25
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Owszem. Ale sensowne zmiany.

    np takie cóś.
    Notariusz składa do wydziału ksiąg wieczystych wniosek
    -informację o zamiarze wpisu do ksiegi.
    Od tego momentu wszyscy wierzyciele mają powiedzmy
    7 dni na zgłoszenie roszczeń do nieruchomości.
    Po tym czasie wszelkie roszczenia zgłoszone przez komornika
    muszą być zapokojone z majątku dewelopera.
    Klient może bezpiecznie kupić czyste mieszkanie.
    g.

  • 23. Data: 2004-07-08 13:56:56
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Thu, 08 Jul 2004 12:17:23 +0200,
    Falkenstein <f...@p...fm> napisał(a):

    ---->A teraz wyobraź sobie ze pilnie potrzebujesz wpisu swojej własności (albo
    ---->hipoteki). NIestety nie mozesz tego uzyskać bo co dwa dni zgłasza się do
    ---->sądu jakiś notariusz i prosi o zamrożenie księgi.

    Aby poprosić o takie zamrożenie musi podać powód -- jedynym ze strony notariusza
    mogłoby być sprawdzenie przed dokonaniem zmiany własności nieruchomości. Nie
    wyobrażam sobie sytuacji że ktoś za moimi plecami sprzedaje moje mieszkanie.

    Poza tym mogło by być tak, że wnioski podczas zamrożenia są przyjmowane, ale wpisy są
    dokonywane dopiero po odmrożeniu zgodnie z kolejnością napływu wniosków. Zmiana którą
    chcę sobie wpisać do mojej księgi pojawiła by się więc najpóźniej po kilku dniach (bo
    zamrozić może tylko jeden notariusz na raz i nie dłużej niż na kilka dni).

    Prawo własności jest święte, o czym w tym zapyziałym kraju się nie pamięta.

    --
    Grzegorz

  • 24. Data: 2004-07-08 14:04:24
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Zupełnie jak w sądzie gospodarczym, gdzie akta pewnych spółek są stale niedostępne,
    bo stale 'są u sędziego'...
    JaC

  • 25. Data: 2004-07-08 14:20:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > sprawdza. i co z tego. Nie można odmówić przyjęcia wniosku wyłącznie z
    > tego powodu, że wpłynął już kolidujacy z nim.

    jak widac jest to bledem, taka ksiega wieczysta jest swoista baza danych i
    niestety nalezy zachowac jej prawidlowosc dzialania, a co za tym idzie i
    dostep do zmiany danych w niej, analogia jest nader prosta

    > tym zyskuję? Nic. Co to zmienia w stosunku do zasady rozpoznawania
    > wniosków w kolejności wpływu?

    nalezy skrocic czas pomiedzy sprawdzeniem a zlozeniem wniosku, lepsze to niz
    takie problemy jak tu opisane

    > Aha, i co niby zmienić ma baza danych w przypadku, gdy tego samego dnia
    > trzykrotnie ktoś sprzeda to samo mieszkanie?

    to ze bedzie mogl zrobic to tylko raz, poniewaz informacja o tym bdzie
    natychmist dostepna

    > Jest. Wystarczy umieścić odpowiedznią klauzulę w umowie notarialnej.
    > Zastrzec, że np zapłata nastąpi dopiero po uzyskaniu wpisu do KW.

    no to w tym momencie blad kupujacego jak widze i prawnika spisujacego umowe,
    albo dzialanie celowe

    > to na pewno. A odrobina wiedzy na temat prawa i procedury
    > wieczystoksięgowej też by się przydała.

    nie przecze, ale skoro zgodnie z prawem mozna dokonac takich rzeczy jak tu
    opisywane, oznacza ze prawo jest do dupy i nalezy je zmienic, a nie
    twierdzic ze wszystko jest ok bo zgodnie z prawem

  • 26. Data: 2004-07-08 18:49:47
    Od: Grzegorz <n...@y...com>

    Thu, 8 Jul 2004 16:20:30 +0200,
    "szerszen" <s...@t...pl> napisał(a):

    <ciach>

    ---->
[...]

    Niestety jest to przypadłość większości prawników. Takie jest prawo i koniec dyskusji
    słyszę najczęściej. A prawnik powinien nie tylko umieć poruszać sie w przepisach ale
    też wychwytywać bezsens, głupotę i nadmierne skomplikowanie prawa oraz głośno to
    piętnować.

    --
    Grzegorz

  • 27. Data: 2004-07-13 06:25:47
    Od: "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl>

    > Witam,
    > Znajomy kupił od developera mieszkanie.

    Szanowny Panie,

    Zbieram materiały do książki o przestępstwach komorników sądowych. Opisany
    przypadek idealnie mieści się w konwencji książki. Czy mógłbym prosić o więcej
    szczegółów na priv?

    Łączę wyrazy szacunku

    Wojciech Czaplicki
    k...@p...onet.pl