  • 11. Data: 2009-10-14 20:02:31
    Temat: Re: Prośba o pomoc w prawniczej interpretacji pisma
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Bezrobotny pisze:
    > Bardziej liczyłęm na kompetentną pomoc rzetelnych i kompetentnych prawników
    > (specjalistów w swoim fachu), będących jednocześnie aktywnymi uczestnikami
    > grupy i ogólnie członkami usenetu. Bo od tzw. "porad życiowych" to mam
    > sąsiada.

    Tacy prawnicy zwykle sporo kasują za swoje porady...

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 12. Data: 2009-10-14 21:18:11
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    On 13 Paź, 12:52, "Bezrobotny" <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > monit z wezwaniem do zapłaty. Poszedłem do Komornika, zrobiłęm awanturę
    > (zwłaszcza o wspomniane koszty komornicze, stanowiące ok 80% zaległej
    > kwoty). W efekcie mojej interwencji dostałem pismo o umorzeniu postępowania
    > egzekucyjnego i zwrocie tytułu wykonawczego do wierzyciela. W związku z tym
    > mam pytanie. Na dzień dzisiejszy moja sytuacja finansowa jest taka sobie.
    > Majątku w zasadzie nie mam. Jestem osobą utrzymującą się z prac dorywczych
    > (tak zresztą było w uzasadnieniu). Czy zwrot tytułu wykonawczego do

    Komorników sądówki nie obchodzą, jeśli się umorzy postępowanie, to
    kara grzywny zamienia się na kare aresztu. A tego Tobie nie
    powiedzieli boś ich zdaniem "awanturnik".

    Kodeks wykroczeń
    Art. 23. (22) Jeżeli ukarany uchyla się od wykonywania kary
    ograniczenia wolności, ulega ona zamianie na zastępczą karę grzywny,
    przy czym miesiąc ograniczenia wolności przyjmuje się za równoważny
    grzywnie od 75 do 2.250 złotych, a jeżeli okoliczności wskazują na to,
    że egzekucja grzywny nie będzie skuteczna - na zastępczą karę aresztu,
    przy czym miesiąc ograniczenia wolności odpowiada 15 dniom aresztu.
    Art. 25. (25) § 1. Jeżeli egzekucja grzywny w kwocie przekraczającej
    500 złotych okaże się bezskuteczna, można po wyrażeniu zgody przez
    ukaranego zamienić grzywnę na pracę społecznie użyteczną, określając
    jej rodzaj i czas trwania. Praca społecznie użyteczna trwa najkrócej
    tydzień, najdłużej 2 miesiące. Przepisy art. 20 § 2 i art. 21 § 1
    stosuje się odpowiednio.
    § 2. Jeżeli ukarany w warunkach określonych w § 1 nie wyrazi zgody na
    podjęcie pracy społecznie użytecznej albo mimo wyrażenia zgody jej nie
    wykonuje, można orzec zastępczą karę aresztu, przyjmując jeden dzień
    aresztu za równoważny grzywnie od 20 do 150 złotych; kara zastępcza
    nie może przekroczyć 30 dni aresztu.
    § 3. Grzywnę nie podlegającą zamianie na zastępczą karę aresztu w myśl
    § 2 można w szczególnie uzasadnionych wypadkach umorzyć.
    Art. 27. § 1. Od zastępczej kary aresztu sprawca może być uwolniony w
    każdym czasie przez wpłacenie kwoty pieniężnej przypadającej jeszcze
    do uiszczenia.
    § 2. Jeżeli grzywna została uiszczona w części, karę zastępczą
    zmniejsza się w sposób odpowiadający stosunkowi kwoty zapłaconej w
    wysokości grzywny.

  • 13. Data: 2009-10-14 22:36:10
    Od: "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

[...]

    Dziękuję za konkretną i wyczerpującą odpowiedź. Przynajmniej wiem na czym
    stoję :-)

    Pozdrawiam, Franek