  • 1. Data: 2009-10-13 10:52:23
    Temat: Prośba o pomoc w prawniczej interpretacji pisma
    Od: "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

    Witam!

    Mam pytanie. Z racji kolizji drogowej zostałem ukarany grzywną w wysokości
    550 złotych przez Sąd Grodzki. Jako, że akurat byłem bez pracy rozlożyłem
    platność na raty. Spłącilęm część należności, potem po prostu sobie o tym
    zapomniałem. Przez jakiś czas nic się nie dzialo, po czym dostałęm tytul
    egzekucyjny od Komornika na zaległą kwotę + ok. 300 zł kosztów postępowania
    egzekucyjnego .Zapachniało mi to "kolesiowskim szwindlem", bo normalne firmy
    windykcyjne, banki i w moim mniemaniu poważne instytucje najpierw wysyłają
    monit z wezwaniem do zapłaty. Poszedłem do Komornika, zrobiłęm awanturę
    (zwłaszcza o wspomniane koszty komornicze, stanowiące ok 80% zaległej
    kwoty). W efekcie mojej interwencji dostałem pismo o umorzeniu postępowania
    egzekucyjnego i zwrocie tytułu wykonawczego do wierzyciela. W związku z tym
    mam pytanie. Na dzień dzisiejszy moja sytuacja finansowa jest taka sobie.
    Majątku w zasadzie nie mam. Jestem osobą utrzymującą się z prac dorywczych
    (tak zresztą było w uzasadnieniu). Czy zwrot tytułu wykonawczego do
    wierzyciela oznacza umorzenie moich
    zaległości platniczych?

    Pozdrawiam, Franek

  • 2. Data: 2009-10-13 10:55:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-10-2009 o 12:52:23 Bezrobotny <suckMYrocket!!!@gmail.com>
    napisał(a):

> [...]
    > wysoko?ci
    > 550 z?otych przez S?d Grodzki. Jako, ?e akurat by?em bez pracy rozlo?y?em
    > platno?ae na raty. Sp??cilem cze?ae nale?no?ci, potem po prostu sobie o tym
    > zapomnia?em. Przez jaki? czas nic sie nie dzialo, po czym dosta?em tytul
    > egzekucyjny od Komornika na zaleg?? kwote + ok. 300 z? kosztów
    > postepowania
    > egzekucyjnego .Zapachnia?o mi to "kolesiowskim szwindlem", bo normalne
    > firmy
    > windykcyjne, banki i w moim mniemaniu powa?ne instytucje najpierw

    Dostałeś monit - wyrok sądu. Komornik był dlatego że nie zapłaciłeś
    w terminie. Chciałbyś jeszcze kwiaty dostać?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-13 11:01:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bezrobotny wrote:
> [...]
    > platność na raty. Spłącilęm część należności, potem po prostu sobie o tym

    geniusz

> [...]
    > windykcyjne, banki i w moim mniemaniu poważne instytucje najpierw wysyłają

    no przeciez dostales monit. w sadzie grodzkim, ale olałeś.

    > Poszedłem do Komornika, zrobiłęm awanturę
    > (zwłaszcza o wspomniane koszty komornicze, stanowiące ok 80% zaległej
    > kwoty).

    zdaje sie, ze zgodne z prawem 15% jakiejs tam minimalnej krajowej czy
    jakos tak.

    > W efekcie mojej interwencji dostałem pismo o umorzeniu postępowania
    > egzekucyjnego i zwrocie tytułu wykonawczego do wierzyciela.

    dziwne, a jest cos o powodzie umorzenia?
    Moze tylko tyle, ze komornik poszedl na latwizne, uznal ze z
    bezrobotnego nie da się sciagnac i sprawe umorzył.

> [...]
    > Majątku w zasadzie nie mam. Jestem osobą utrzymującą się z prac dorywczych

    aha, dlatego umorzył.

    Czy zwrot tytułu wykonawczego do
    > wierzyciela oznacza umorzenie moich
    > zaległości platniczych?

    nie,
    wierzyciel ma 10 lat na ponowne pojscie do komornika.
    Dopiero jak przez 10 lat nei ruszy tylka to sie dlug przedawni i
    bedziesz mógł podniesc zarzut przedawnienia i od zapłaty się chylic.
    Z tym, ze odsetki ci rosną jak pamietam o koszty komornika tez zostana z
    ciebie sciagniete. wiec lepiej po złotowce ale spłacaj.

  • 4. Data: 2009-10-13 11:09:25
    Od: "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

> [...]
    > Z tym, ze odsetki ci rosną jak pamietam o koszty komornika tez zostana z
    > ciebie sciagniete. wiec lepiej po złotowce ale spłacaj.

    A czy w tej sytuacji można sie zwrócić do sądu z prośbą o umorzenie długu?
    Być może dla niektórych 400 zł to obiad w dobrej restauracji, ale są i tacy,
    dla których to jedzenie na cały miesiąc.

    Pozdrawiam, Franek

  • 5. Data: 2009-10-13 16:43:57
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com> napisał w wiadomości

    > A czy w tej sytuacji można sie zwrócić do sądu z prośbą o umorzenie długu?
    > Być może dla niektórych 400 zł to obiad w dobrej restauracji, ale są i
    > tacy, dla których to jedzenie na cały miesiąc.

    A kogo to interesuje że nie masz na obiad za 400 zł
    Skoro wiedziałeś że nie masz to trzeba było nie powodować kolizji
    Sprzedaj wrak i zapłać zaległość.
    Proste nie?
    A jak wyremontowałeś to tym bardziej sprzedaj
    Opłac należność
    i idź na obiad za 400 zł
    jesli tyle CI zostanie.

    Następnym razem nie wsiadaj do auta skoro Cie nie stac na ponoszenie
    odpowiedzialności swoich braków.
    Foti

  • 6. Data: 2009-10-13 18:30:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "moje_przedmioty" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:hb2bc8$5in$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > A kogo to interesuje że nie masz na obiad za 400 zł
    > Skoro wiedziałeś że nie masz to trzeba było nie powodować kolizji

    Kolizje sa zazwyczaj nieumyslne... - tak wiem, "przewidywal" lub "mogl
    przewidziec" :)
    To jest istotne, czy ma na obiad czy nie - moze gdyby w monencie orzekania
    nie mial na ten obiad, to i kara bylaby inna - np. latalby po miescie z
    miotla przez miesiac. U niego juz po orzeczeniu kary sytuacja finansowa
    pogorszyla sie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-10-13 20:17:22
    Od: "moje_przedmioty" <m...@i...pl>

> [...]
    > nie mial na ten obiad, to i kara bylaby inna - np. latalby po miescie z
    > miotla przez miesiac. U niego juz po orzeczeniu kary sytuacja finansowa

    Nich sprzeda wrak
    TV
    itp
    itd

  • 8. Data: 2009-10-14 15:16:38
    Od: "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

    Bardziej liczyłęm na kompetentną pomoc rzetelnych i kompetentnych prawników
    (specjalistów w swoim fachu), będących jednocześnie aktywnymi uczestnikami
    grupy i ogólnie członkami usenetu. Bo od tzw. "porad życiowych" to mam
    sąsiada.

    Pozdrawiam, Franek

  • 9. Data: 2009-10-14 15:26:15
    Od: "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

    Auto nie było ubezpieczone (tylko AC). Wrak poszedł na złom, bo auto było do
    tego stopnia rozbite, że nie nadawało się nawet na części. To, że jestem
    osobą bezrobotną nie oznacza, że stać mnie na to, żeby za jedną poradę
    prawną wybulić dodatkowo 300 zł u mecenasa (zwlaszcza, że pieniędzy z
    ubezpieczenia też nie dostałem bo jak już wspomnialem miałem wykupione tylko
    AC), więc wystarczająco dużo mnie już ta przygoda kosztowała. Gdybym jednak
    wiedzial, że spotkam się z "typową postawą, reprezentowaną przez pracownice
    z Urzędu Pracy" to pewnie wybrałbym inne forum

    pozdrawiam, Franek

    Użytkownik "moje_przedmioty" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:hb2nd3$np0$1@atlantis.news.neostrada.pl...

  • 10. Data: 2009-10-14 16:20:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bezrobotny wrote:
    > Bardziej liczy?em na kompetentn? pomoc rzetelnych i kompetentnych prawników
    > (specjalistów w swoim fachu), bed?cych jednocze?nie aktywnymi uczestnikami
    > grupy i ogólnie cz?onkami usenetu.

    Nie ma tu takich. Tacy siedza w kacelariach i trzepią kasę.

    > Bo od tzw. "porad ?yciowych" to mam
    > s?siada.

    No to po cholere tu piszesz. Idz do sasiada