  • 1. Data: 2009-10-13 17:17:55
    Temat: apelacja do sprawy - grubo po ustawowym terminie
    Od: Lilip <l...@o...pl>

    czy polskie sprawo przwiduje apelację od zaocznego wyroku sądu kilka
    miesiecy po terminie?

    podczas mojej nieobecnosci w kraju zostalem skazany zaocznym wyrokiem
    sadu = nakaz zaplaty + pozniejsza egzekucja komornicza (zajecie konta)

    sprawa ma sie o rzekomo niezapłaconą fakture
    oczwiscie faktura jest oplacona mam odcinek z potwierdzeniem zaplaty
    moge rowniez udowodnic iz w czasie prowadzenia przez sad sprawy bylem
    poza granicami kraju

    czy sa jakies szanse zeby to jakos ugrysc? jesli tak to jak sie do tego
    zabrac?

    kwota jest wzglednie mala wiec prawnik raczej nie wchodzi w gre (200zl +
    oplaty komornicze)

  • 2. Data: 2009-10-13 17:46:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Lilip pisze:

    > czy sa jakies szanse zeby to jakos ugrysc?

    Sprzeciw od wyroku sądu + wniosek o przywrócenie terminu do jego złożenia.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-10-13 19:42:21
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 13 Paź, 19:17, Lilip <l...@o...pl> wrote:

    > podczas mojej nieobecnosci w kraju zostalem skazany zaocznym wyrokiem
    > sadu

    Czy podczas ten nie obecnosci byles wymeldowany, lub zglosiles w
    urzedzie meldunkowym "wyjazd zagraniczny"?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 4. Data: 2009-10-13 20:56:59
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Lilip pisze:
> [...]
    > zabrac?
    >
    > kwota jest wzglednie mala wiec prawnik raczej nie wchodzi w gre (200zl +

    Przeczytaj wątek pt. "Egzekucja, przywrócenie terminu złożenia
    sprzeciwu, powództwo przeciwegzekucyjne" z 3 sierpnia br. Napisałem tam
    "Uważam, że powinieneś skorzystać z drugiej opcji przedstawionej przez
    Liwiusza tj. złożyć zażalenie na postanowienie o nadaniu klauzuli
    wykonalności. Jeśli Sąd uzna, że faktycznie nie mieszkałeś pod tym
    adresem to powinien również uznać, że nakaz zapłaty wraz z odpisem pozwu
    nie został prawidłowo doręczony. W takim przypadku nakaz i odpis pozwu
    powinien doręczyć jeszcze raz a Ty będziesz miał dwa tygodnie na
    wniesienie sprzeciwu (zarzuty). Gdybyś złożył wniosek o przywrócenie
    terminu to wraz z nim musiałbyś złożyć sprzeciw (zarzuty). Moim zdaniem
    idiotyczne byłoby domaganie się od Ciebie złożenia sprzeciwu (i to z
    rygorami przewidzianymi w art.503 kpc lub art.495 par.3 kpc) jeśli nie
    otrzymałeś odpisu pozwu i nie wiesz jaką argumentację przedstawił powód".

  • 5. Data: 2009-10-13 20:59:16
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Johnson pisze:

    > Sprzeciw od wyroku sądu + wniosek o przywrócenie terminu do jego złożenia.

    Moim zdaniem powinien złożyć zażalenie na postanowienie o nadaniu
    klauzuli wykonalności i stwierdzenie prawomocności. Nie może pisać
    sprzeciwu (zarzutów) od nakazu jeśli nie otrzymał pozwu i nie wie co
    jest w nim napisane.

  • 6. Data: 2009-10-14 11:29:09
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    > czy sa jakies szanse zeby to jakos ugrysc? jesli tak to jak sie do tego
    > zabrac?

    ugryzc