  • 11. Data: 2005-06-29 13:29:21
    Temat: Re: Program komputerowy
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > firma dobra (np microsoft)
    LOL
    poza tym... w CHIPie byly kiedys artykuly na ten temat... i akurat
    microsoft ponoc tak chetnie nie wymienia

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 12. Data: 2005-06-29 13:54:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream wrote:

    > jak rozbije samochod, to jesli ukradne drugi taki sam, to bedzie to
    > legalne?

    Jeśli tak bezsensowne porównanie wymyśliłeś na trzeźwo, to masz
    duuuuuuuuuży problem.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 13. Data: 2005-06-29 13:55:13
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Chciałbym się spytać czy jak płyta z programem komputerowym ulegnie
    > zniszczeniu

    Jeśli mowa o Windows XP (OEM lub BOX) o danym numerze licencyjnym,
    zainstalowanym na komputerze to będzie legalne, ponieważ nabyłeś licencję na
    użytkowanie tego systemu operacyjnego i posiadasz dowód kupna (fvat) oraz
    naklejkę licencyjną naklejoną na obudowie komputera. Nośnik nie gra roli:
    masz pełne prawo posiadania jednej kopii zapasowej na wypadek zniszczenia
    oryginału.

  • 14. Data: 2005-06-29 14:00:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Jun 2005 15:04:02 +0200, Przemek R... napisał(a):

    > nie dla policji, adla niej liczy sie w jaki sposob zostal nabyty, i jeszcze
    > moga sie przyczepic
    > jezlei posiadasz pliki (nie hasla na kartce) do hackowania programu.

    To akurat nie jest najszczęśliwszy przykład - policja generalnie leje na
    problem pirackiego softu, poza dwoma przypadkami:
    - podkablował Cię życzliwy sąsiad/konkurencyjna firma
    - poprawiają sobie statystyki likwidując gigantyczną nielegalną wytwórnię
    pirackiego oprogramowania w postaci licealisty, peceta z nagrywarką i
    drukarki atramentowej (autentyczny przypadek).

    W obydwu przypadkach jakiekolwiek tłumaczenia niewiele dadzą i będą tak
    szukali, żeby znaleźć, a jak wiadomo od lat, jak jest człowiek to i
    paragraf się znajdzie - statystyka musi się zgadzać!

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 15. Data: 2005-06-29 15:00:50
    Od: Sqbie <s...@c...pl>

    scream wrote:
    > jak rozbije samochod, to jesli ukradne drugi taki sam, to bedzie to
    > legalne?

    Ale przywaliłeś, super porównanie. Jeżeli masz takie posty produkować to
    lepiej zostaw klawiaturę w spokoju.

    A co do pytania to Hak nie powienieneś się przejmować, wiele firm
    sprzedaje tyklo licencje a oprogramowanie ściągasz we własnym zakresie
    (vide MySql). A to co zciągnąłeś z netu słuzy ci jako kopia zapasowa
    (oczywiście jeżeli nie było w tej wersji wprowadzonych żadnych przeróbek
    typu cracki itp)
    A odnośnie microsoftu oni też udostępniają dla pewnej grupy userów płyty
    iso do ściągnięcia z ich stron a numer generujesz sobie na stronie. (sam
    taką mam :) )

    Pozdrawiam
    Sqbie

  • 16. Data: 2005-06-29 15:19:55
    Od: bur <m...@n...com>

    Przemek R... wrote:
> [...]
    > moga sie przyczepic
    > jezlei posiadasz pliki (nie hasla na kartce) do hackowania programu.

    Widze ze darwinowska metoda wykorzystywania w przyrodzie instynktu
    strachu ma sie dobrze.

    Mam sobie pliki i co z tego?

  • 17. Data: 2005-06-29 17:00:17
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > pirackiego oprogramowania w postaci licealisty, peceta z nagrywarką i
    > drukarki atramentowej (autentyczny przypadek).

    to nie przyklad tylko ich uprawneinia jezeli chodzi o oprogramowanie.
    (paserstwo i posaidanie, produkcja narzedzi do zdejmowania blokad)

    > W obydwu przypadkach jakiekolwiek tłumaczenia niewiele dadzą i będą tak
    > szukali, żeby znaleźć, a jak wiadomo od lat, jak jest człowiek to i
    > paragraf się znajdzie - statystyka musi się zgadzać!

    np u mnie im zycze powodzenia, a na pewno nie wyjdzie stad zaden nosnik z
    legalnymi plikami.
    a innych nie mam.

    P.

  • 18. Data: 2005-06-29 17:10:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w wiadomości
    > LOL
    > poza tym... w CHIPie byly kiedys artykuly na ten temat... i akurat
    > microsoft ponoc tak chetnie nie wymienia

    Najbardziej proffesionalna obsluga klienta z jaka kiedykolwiek sie
    spotkalem.

    Jezlei chodzi o pracownikow to tez proffesionalizm (i mam na mysli glowna
    siedzibe w redmond , polski oddzial tez chyba byl w biznesowych gazetach
    chwalony).

    Jezlei chodzi o windows XP, 2003, nie mam z nimi problemow.

    Takze rozwin nieco mysl.

    P.

  • 19. Data: 2005-06-29 18:17:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Michał napisał(a) :
    > będzie legalne, ponieważ ... posiadasz dowód kupna (fvat) oraz
    > naklejkę licencyjną naklejoną na obudowie komputera.

    Ludzie, skąd w was te zabobony? Co do faktury i naklejki na obudowie.
    A konkretnie do Michała: czytałeś licncję XP OEM? Wersję Pro? Co
    tam jest o kryterium legalności oprogramowania?

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 20. Data: 2005-06-29 18:47:58
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Widze ze darwinowska metoda wykorzystywania w przyrodzie instynktu strachu
    > ma sie dobrze.

    a mozesz rozwinac?

    > Mam sobie pliki i co z tego?

    i juz maja podstawe do dzialania.

    P.

    --
    Anonim: "Jaki srodek antykoncepcyjny jest najlepszy?"
    Expert: "Spotkalem sie z opinia, ze nalepszy jest srodek d..y"