  • 1. Data: 2012-01-18 07:30:57
    Temat: Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową
    Od: AdamK <a...@g...com>

    Witam

    Zakupiłem w sklepie internetowy produkt (konkretnie monitor) który był
    opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).

    Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:
    - opakowanie nie jest oryginalne
    - brak instrukcji obsługi
    - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
    (wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)
    - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok
    100PLN).

    Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
    niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
    wystarczy że prześlę mu reklamację?

    AdamK

  • 2. Data: 2012-01-18 09:19:19
    Temat: Re: Produkt 'powystawowy' a niezgodność z umową
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2012, AdamK wrote:

> [...]
    > opisany jako 'powystawowy' (i nic więcej nt. jego stanu).
    >
    > Po zapoznaniu się z paczką która do mnie przyszła okazało się że:

    Na mój gust nie kupowałeś opakowania, i jeśli z tego tytułu
    sprzedawca nie wywodzi innych ograniczeń (w stylu "nie przyjmę
    reklamacji bez oryginalnego opakowania") to nie ma czego się
    przyczepić.
    Tak by wynikało również w świetle wałkowanej tu tezy "opakowanie
    nie jest częścią towaru", wałkowanej z powodu właśnie przeciwnego,
    czyli tego czy sprzedawca ma prawo odmówić zwrotu "wysyłkowego"
    tudzież reklamacji z powodu braku oryginalnego pudła, uzasadniając
    to faktem iż "towar jest niekompletny".
    Jeśli nie może, bo "nie jest to część towaru", to z jakiej paki
    kupujący miałby mieć prawo do żądania "nieczęści towaru"? :)

    > - brak instrukcji obsługi

    IMVHO, jeśli zakup był konsumencki, to sprzedawcy nic nie tłumaczy.
    Instrukcja ma być, i to polska.
    Żeby jasność była - wcale nie musi to być instrukcja "oryginalna"
    (co wynika choćby z faktu, że ma być polska :>)

    > - zawartość opakowania różni się od deklarowanej przez producenta
    > (wiem bo mam drugi identyczny monitor kupiony dawno temu)

    Ale to nie znaczy, że różni się od deklaracji sprzedawcy.
    I tu mamy problem, bo nie wiadomo co zadeklarował.

    > - zasilacz jest uszkodzony (ułamany kabel - naprawa to koszt ok
    > 100PLN).

    IMVHO, jeśli nie było to zaznaczone, to wada jest oczywista

    > Chcę wystąpić do sprzedawcy o obniżenie ceny (w związku z
    > niezgodnością z umową). Czy muszę mu wysyłać całość z powrotem, czy
    > wystarczy że prześlę mu reklamację?

    Logiki w wysyłaniu całości *dopóki* sprzedawca nie podważy
    zasadności żądania nie widzę.

    pzdr, Gotfryd