  • 1. Data: 2010-10-05 20:43:01
    Temat: Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umową (morele.net)
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    Dobry wieczór,

    w piątek, 1 Października, zakupiłem Laptopa ze strony
    http://www.morele.net/laptop-acer-aspire-7540g-504g3
    2mn-lx-ppp0c-001-323235/

    Odebrałem go osobiście we Wrocławiu, w Netpunkcie, po opłaceniu opłaty
    logistycznej i opłaty reklamacyjnej w wysokości 21zł.

    Stwierdziłem niezgodność z parametrami podanymi na stronie. Kości
    pamięci miały być taktowane z szybkością dla ddr3, a są w nim ddr2.
    Czuję się oszukany. Laptop nie spełnia moich oczekiwań. Otrzymałem
    odpowiedź ze sklepu:

    "Proszę dostarczyć sprzęt do net punktu we Wrocławiu w celu diagnozy i
    przekazania sprzętu do serwisu. Aby przyspieszyć realizacje zgłoszenia
    można wysłać sprzęt bezpośrednio do serwisu Morele.net na adres:
    Morele.net Serwis Mogilska 120 31-445 Kraków z Dopiskiem RMA i nr.
    Informuje, że czas realizacji zgłoszenia jest liczony od daty
    dostarczenia sprzętu do serwisu Morele.net(adres powyżej) Uwaga! W
    przypadku dostarczenia towaru do netpunktu proszę zwrócić uwagę czy
    operator przyjmujący towar zmienia status na \\"Towar Przyjęty\\". Ten
    status powinien być widoczny na Państwa koncie w dziale zgłoszeń przy
    tym RMA. Z poważaniem Dział Serwisu Morele.net"

    Chcą potraktować laptopa jako wadliwym, a nie jako reklamowany. Mam
    problem z odzyskaniem pieniędzy. Kupowałem laptopa wraz z dziewczyną i
    sprzedawca przy nas potwierdził, że kości są na ddr3, ponieważ wg
    niego wszystkie już są na ddr3!

    Nie wiem w jaki sposób go jutro oddać przed upływem 10 dni.

    Jak mogę odzyskać pieniądze?

  • 2. Data: 2010-10-06 05:09:50
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    jesli chcesz korzystac z niezgodnosci towaru z umowa i oczekujesz wymiany
    pamieci na ddr3 to oddaj go do sklepu bo tam zapewne wystawili Ci
    paragon/fakture... jesli dostales ja poczta to poczta tez odeslij laptop...
    oni maja 14 dni na odpowiedz, a nie tyle ile sobie sami wymysla...

    jesli natomiast chcesz go zwrocic to masz prawo jesli kupowany byl tylko
    przez internet...

    pzdr

  • 3. Data: 2010-10-06 06:23:39
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 6 Paź, 07:09, "Mario" <m...@g...pl> wrote:

    > jesli natomiast chcesz go zwrocic to masz prawo jesli kupowany byl tylko
    > przez internet...

    Towar zamówiłem przez Internet, odebrałem w sklepie. Nie wiem jak to
    powinno być traktowane?

  • 4. Data: 2010-10-06 06:38:22
    Temat: Re: Problem ze zwrotem laptopa niezgodnego z umow? (morele.net)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/6/2010 1:23 AM, maxknowledge wrote:

    > Towar zamówiłem przez Internet, odebrałem w sklepie. Nie wiem jak to
    > powinno być traktowane?

    a komu płaciłeś?
    Jak płaciłes w sklepie i odebrałeś w sklepie, to zamówienie sobie towaru
    aby dostarczyli do sklepu nie jest sprzedaza internetowa.

  • 5. Data: 2010-10-06 06:43:03
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 6 Paź, 08:38, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > a komu płaciłeś?
    > Jak płaciłes w sklepie i odebrałeś w sklepie, to zamówienie sobie towaru
    > aby dostarczyli do sklepu nie jest sprzedaza internetowa.

    Płaciłem pracownikowi sklepu. Zapłaciłem również opłatę logistyczną i
    opłatę za ochronę reklamacyjną 21 złotych. Czy to nie uprawomocnia
    mnie do zwrotu w ciagu 14 dni?

    I co z rękojmą? Pracownik sklepu potwierdził parametry techniczne,
    lecz one się nie potwierdzają.

  • 6. Data: 2010-10-06 06:49:53
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 5 Oct 2010 23:23:39 -0700 (PDT), maxknowledge
    <m...@g...com> wrote:

    >Towar zamówiłem przez Internet, odebrałem w sklepie. Nie wiem jak to
    >powinno być traktowane?

    ten przepis o 10 dniach wynika stad, ze kupujac przez internet nie
    miales mozliwosci zapoznac sie z towarem.

    odbierajac towar osobiscie w siedzibie/magazynie firmy miales
    mozliwosc zapoznania sie ze sprzetem (w takim smaym stopniu, jak w
    zwyklym sklepie) wiec przepis o 10 dniach odpada.

    ale wciaz masz niezgodnosc towaru z umowa i sklep musi to uwzglednic.

    pozdrwoam,
    Cyb

  • 7. Data: 2010-10-06 06:58:46
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Tue, 5 Oct 2010 23:43:03 -0700 (PDT), maxknowledge
    <m...@g...com> wrote:

    >Płaciłem pracownikowi sklepu. Zapłaciłem również opłatę logistyczną i
    >opłatę za ochronę reklamacyjną 21 złotych. Czy to nie uprawomocnia
    >mnie do zwrotu w ciagu 14 dni?

    a skad niby wziales te 14 dni? w sprzedazy "zdalnej" na zwrot jest 10
    dni.

    >I co z rękojmą? Pracownik sklepu potwierdził parametry techniczne,
    >lecz one się nie potwierdzają.

    to sie nazywa "niezgodnosc towaru z umowa" i nie ma wplywu, w jakiej
    sprzedazy dokonales zakupy

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2010-10-06 07:30:44
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

> [...]
    > mozliwosc zapoznania sie ze sprzetem (w takim smaym stopniu, jak w
    > zwyklym sklepie) wiec przepis o 10 dniach odpada.

    Nieeeee. Ważne gdzie kupił a nie gdzie odebrał.

  • 9. Data: 2010-10-06 12:10:05
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    On 6 Paź, 09:30, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote:

    > Nieeeee. Ważne gdzie kupił a nie gdzie odebrał.

    Otrzymałem następną odpowiedź: "Wg opisu urządzenie ma posiadać ddr2.
    Towar zgodny z opisem. Zasady zwrotu towaru (odstąpienia od umowy) w
    ciągu 10 dni od daty zakupu są opisane w linku: http://morele.net/pokaz_pomoc/1/
    Niestety z przyczyn proceduralnych zgłoszenie nie może zostać przyjęte
    (\\"Możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od daty zakupu przysługuje
    wyłącznie osobom fizycznym, które dokonały zakupu za pośrednictwem
    kuriera lub poczty\\"). Zgodnie z zapisami regulaminu (pkt. 14)
    złożenie zamówienia z odbiorem osobistym nie skutkuje powstaniem
    czynności prawnej jaką jest zawarcie umowy. Realizacja powstałej
    rezerwacji jest dokonywana na miejscu w lokalu (nie mamy więc tutaj do
    czynienie z zawarciem umowy na odległość). Polityka firmy dotycząca
    zwrotów i zasady postępowania w zaistniałym przypadku są opisana w
    linku: http://morele.net/pokaz_pomoc/32/ Morele.net Dział Zwrotów
    Kontakt"

    Zapisałem stronę, na której był opis techniczny z ddr3. Ale to nie
    ważne, ważne czy nadal mogę ubiegać się za zwrot?

  • 10. Data: 2010-10-06 12:53:28
    Od: maxknowledge <m...@g...com>

    Napisałem, że posiadam kopię zapasową strony i jak nie przyjmą zwrotu,
    to skorzystam z depozytu sądowego przy sprawie, która chcę założyć.
    Otrzymałem potem odpowiedź:

    RE : Dotyczy produktu nr 323235
    Treść:
    Witam, prosze przedstawic kopie zapasowa oferty z ddr3, na
    podstawionego dokumentu przyjmiemy zwrot.

    Wysłałem kopię zapisaną w firefoxie, spakowaną programem winrar. Nie
    wiem co teraz zrobić, jak mi jej nie uznają.