  • 1. Data: 2010-10-06 07:45:27
    Temat: komornik vs kredyt
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Tak mnie naszlo czytajac inne watki. Jest sobie osoba fizyczna prowadzaca
    DG. Ma zero na rachunki firmowym. Ale dostepne jest 10 tys zlotych kredytu
    przedstawionego do dyspozycji klienta. Klient niekorzysta z kredytu (ale ma
    taka mozliwosc)

    Przychodzi do banku komornik i "prosi" o przelew 5 tys.

    Czy bank ma prawo/obowiazek uruchomic ten kredyt i przelac kase komornikowi
    ?

    Icek

  • 2. Data: 2010-10-06 07:51:38
    Temat: Re: komornik vs kredyt
    Od: Piotr <p...@b...pl>

    > Czy bank ma prawo/obowiazek uruchomic ten kredyt i przelac kase komornikowi
    > ?

    Ja wiem tylko że jak jest debet to komornik z niego nie ściąga, musisz
    spłacić debet i dopiero wtedy komornik dostaje kasę (i konto odblokowuje)

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2010-10-06 08:20:08
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Ja wiem tylko że jak jest debet to komornik z niego nie ściąga, musisz
    > spłacić debet i dopiero wtedy komornik dostaje kasę (i konto odblokowuje)
    >
    > Pozdrawiam

    A jak jeszcze formalnie nie ma (chyba??) debetu?
    Realny przykład: -do rachunku bankowego przypisana jest karta kredytowa ,
    która zgodnie z umową raz w miesiącu w okreslonej dacie spłacana jest
    automatycznym przelewem wewnętrznym z aktualnego stanu rachunku.
    Właściciel-dłuznik w dniu spłaty karty wpłaca na konto kwotę potrzebną na
    spłate zadłużenia na karcie,- debetu na koncie jeszcze (chyba?) nie ma,
    sądząc po sposobie wykazywania stanu rachunku na wyciągach, jest on tylko na
    karcie, a to (chyba???) nie to samo, na rachunku będzie z np. 2 godziny
    dopiero, gdy kartyw okreslonym terminie nie spłaci.
    Co w tej sytuacji??

  • 4. Data: 2010-10-06 08:29:27
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <i8h996$qpf$1@node1.news.atman.pl>, i...@d...pl says...>
> [...]
    >
    > Przychodzi do banku komornik i "prosi" o przelew 5 tys.
    >
    > Czy bank ma prawo/obowiazek uruchomic ten kredyt i przelac kase komornikowi

    nie, nie moze

  • 5. Data: 2010-10-06 08:36:56
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Leszek napisał:
    > In article<i8h996$qpf$1@node1.news.atman.pl>, i...@d...pl says...>

    > nie, nie moze

    niestety często tak robi, nie ma podstawy prawnej ale może

  • 6. Data: 2010-10-06 08:42:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 10:36, cyklista pisze:

    > niestety często tak robi, nie ma podstawy prawnej ale może

    To raczej wina banku, że daje.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-10-06 08:43:43
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 6, 10:29 am, Leszek <r...@p...nospam.pl> wrote:
    > In article <i8h996$qp...@node1.news.atman.pl>, i...@d...pl says...>

    > nie, nie moze

    Nie... bo?

    Jesli komornik zajmuje rachunek bankowy to oczywiscie, ze nie.

    Ale komornik moze zajac wierzytelnosc wyplaty srodkow z kredytu.

  • 8. Data: 2010-10-06 09:13:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 10:43, BK pisze:

    > Jesli komornik zajmuje rachunek bankowy to oczywiscie, ze nie.
    >
    > Ale komornik moze zajac wierzytelnosc wyplaty srodkow z kredytu.

    Jeśli ktoś jest na tyle nierozsądny, aby po dokonaniu takiego
    zajęcia zlecić bankowi wypłatę kredytu, to tak...

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-10-06 09:32:42
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 6, 11:13 am, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Jeśli ktoś jest  na tyle nierozsądny, aby po dokonaniu takiego
    > zajęcia zlecić bankowi wypłatę kredytu, to tak...
    >
    > --
    > Liwiusz

    Nie musisz zlecac - jesli jest to limit w rachunku to przeciez jest on
    "wyplacony" od reki. Inna sprawa, ze taka sytuacja wymaga
    zaangazowania komornika, a oni ida czesto w ilosc - po prostu
    rozsylaja zajecia rachunkow i zabieraja tylko srodki wlasne
    posiadaczy. Nie wnikaja czy jest jeszcze jakis limit etc.

  • 10. Data: 2010-10-06 09:33:33
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <4cac3558$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>,
    c...@k...pl says...>

    > niestety czesto tak robi, nie ma podstawy prawnej ale moze

    Komornik nie moze w twoim imieniu wystapic do banku o wyplate srodkow z
    kredytu, ale jesli ty wystapisz (lub wystapiles wczesniej) i takie
    srodki wplyna na rachunek ktory zostal wczesniej zajety, to wiadomo co
    bedzie.