  • 1. Data: 2005-04-22 06:21:04
    Temat: Problem ze strefą płatnego postoju
    Od: "typcor" <t...@d...pl>

    Witam
    Wczoraj otrzymałem wezwanie do uregulowania niezapłaconej opłaty za brak
    biletu postojowego plus koszty egzekucji. Sprawa dotyczy "postoju" po tym
    jak złapałem kapcia w aucie. Pech chciał, że w czasie zmiany koła napatoczył
    się inkasent. Na nic zdały się moje tłumaczenia, że do postoju w tym miejscu
    zmusiła mnie sytuacja drogowa i wypisał mi ten świstek. Teraz pytanie: Czy w
    takiej sytuacji powinienem zapłacić za postój w strefie czy nie. Jeśli tak
    to sprawa jest jasna, ale jeśli nie to jak mam się bronić przed Urzędem
    Miejskim. Z góry dzięki za odpowiedź.

    pozdrawiam
    typcor

  • 2. Data: 2005-04-23 11:49:30
    Temat: Re: Problem ze strefą płatnego postoju
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "typcor" <t...@d...pl> napisał w wiadomości

    Postój, to zatrzymanie ponad 1 minutę nie wynikające z warunków ani
    przepisów ruchu drogowego. Awaria nie wynika ani z przepisów, ani z
    warunków. Tak więc teoretycznie kontroler ma rację. Jeśli jednak
    faktycznie Twoje zatrzymanie było chwilowe i wynikało z awarii pojazdu,
    to napisał bym pismo do zarządy tej strefy i spodziewam się, że opłatę
    anulują, albowiem kontroler moim zdaniem z lekka przesadził.

    Można by było dowodzić, że do awarii doszło na drodze i niby przepisy
    nakazują zjechanie z drogi. Dalej wnioskując, ze w takim razie
    zatrzymanie było wynikiem przepisów, bo one nakazują jednak zjechanie z
    drogi, a nie blokowanie ruchu naprawą koło na środku jezdni. Ale nie
    wiem, czy sąd uzna takie argumenty. Inna linia obrony mi do głowy nie
    przychodzi.