  • 1. Data: 2005-04-21 21:59:17
    Temat: Czy MOTOROLA oszukuje swoich klientów?!
    Od: "Łukasz Ciastko" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Ostatnio zakupiłem telefon Motorola C651. Miałem zamiar go wykorzystywać
    między innymi do prowadzenia rozmów przez różne komunikatory, np. Gadu-Gadu.
    Po instalacji wspomnianego GG na telefonie, okazało się, że telefon nie
    obsługuje tej aplikacji. A dokładniej: nie ma możliwości korzystania z
    połączenia internetowego przez tę i podobne aplikacje.
    Motorola na reklamach umieszcza informację, że model C651 posiada między
    innymi Javę, co oczywiście się zgadza. Jednak nigdzie nie ma informacji o tym,
    że aplikacje Java mają ograniczenia, których nie ma na innych modelach
    telefonów (np. Nokii).
    Czy zatem, Motorola sprzedając mi produk, do którego miałem zaufanie, że jest
    produktem gwarantującym mi pełną możliwość korzystania z usługi Java, ma
    ograniczenia o których nigdzie nie było wspomniane, złamała prawo? Czy zgodnie
    z obowiązującymi w Polsce przepisami mogę żądać od Motoroli wprowadzenia
    zmiany w moim telefonie bądź zamiany telefonu na taki, który byłby w pełni
    zgodny z ofertą tego producenta?

    Pozdrawiam serdecznie,
    Łukasz Ciastko

    ps.
    Pani z Infolinii Motoroli powiedziała: "Aplikacje takie jak GG nie będą
    obsługiwane. Po prostu...".

  • 2. Data: 2005-04-22 00:58:51
    Temat: Re: Czy MOTOROLA oszukuje swoich klientów?!
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@g...removethispart.pl>

    Łukasz Ciastko wrote:
> [...]
    > zmiany w moim telefonie bądź zamiany telefonu na taki, który byłby w pełni

    Raczej sie nie da. A dlaczego? Specyfikacja javy w temacie polaczenia z
    internetem wymaga jedynie polaczenia HTTP. Polaczenia TCP/IP (ktore sa
    zaimplementowane przez Nokie i wykorzystywane przez GG) sa pozostawione
    jako mozliwosc dodatkowa do zaimplementowania albo i nie w zaleznosci od
    widzimisie producenta. Wiec Motorola posiada jak najbardziej pelna
    implementacje Javy - to Nokia dorzucila cos od siebie. Pod wzgledem
    skladancych deklaracji sa jak najbardziej w porzadku - Java zaklada
    polaczenia HTTP i te Motorola wykonuje. Ograniczen zadnych nie ma. To
    Nokia ma wiecej niz norma przewiduje.

    pzdr
    Arkadesh