  • 1. Data: 2016-10-01 13:38:29
    Temat: Problem z montażysta
    Od: ronin <r...@o...eu>

    witam
    zamówiłem montaz blokady skrzyni biegow bearlock w samochodzie, osobe
    wziąłem z ich strony że to sa przeszkoleni pracownicy itd
    Wczoraj odebrałem samochod i tak:
    - blokada nie działa, źle jest załozona - choć mówi że wszystko ok,
    dzwoniłem do bearlocka i mówi że montaż zle wykonany
    - dziura obok zamka - szpeci samochód
    - konsola srodkowa zle spasowana, nic sie nie otwiera, nie działa
    - porysowane plastiki

    W środę mam jechać do niego i pewnie mi powie że wszystko jest OK, co w
    tej sytuacji mam zrobić ? CO zrobić jak bedzie chciał mi tylko oddać
    pieniadze za montaż ?

    Czy moge zadac powrotu samochodu do stanu pierwotnego jak tego nie
    naprawi ? Czy moge zadac zadoscuczynienia za dziure obok zamka? Bo
    konsole mysle ze poprawi, bo jak nie to w ASO ok 5 tys zł.

    samochód wart ponad 35 tys

  • 2. Data: 2016-10-02 16:09:22
    Temat: Re: Problem z montażysta
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01-10-16 o 13:38, ronin pisze:
> [...]
    > naprawi ? Czy moge zadac zadoscuczynienia za dziure obok zamka? Bo
    > konsole mysle ze poprawi, bo jak nie to w ASO ok 5 tys zł.

    Gdyby ów specjalista potrafił to zrobić lepiej, to pewnie by zrobił.
    Stąd poważnie bym się zastanawiał, czy w ogóle zlecać mu jakiekolwiek
    poprawki. Z prawnego punktu widzenia masz oczywiste roszczenie o naprawę
    do wykonawcy.

    Pojechał bym do niego i postawił ultimatum, że albo zobowiązuje się do
    pokrycia naprawy pojazdu w ASO, albo pojedziesz do biegłego sądowego,
    który na Twoje zlecenie to udokumentuje i on za to zapłaci. Uprzedziłbym
    też wykonawcę, ze poinformujesz o problemie firmę BEARLOCK, która
    poniekąd autoryzuje ich działalność.

    Jednocześnie wysłałbym dokumentację fotograficzną do BEARLOCK z prośbą o
    wsparcie w konflikcie. Sądzę, że groźba wycofania autoryzacji może
    wpłynąć bardzo dopingująco na wykonawcę.

    Jeśli jednak by się okazało, że wykonawca nie przystanie na ugodę, to
    wówczas zlecił bym ASO naprawę informując ich, o co chodzi, więc żeby
    udokumentowali stan przed naprawą w drodze fotografii, albo sam to zrób.
    Potem możesz dochodzić do zwrotu tej kwoty.