    Subject: Re: Problem z montażysta
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 2 Oct 2016 16:09:22 +0200

    W dniu 01-10-16 o 13:38, ronin pisze:
    > witam
    > zamówiłem montaz blokady skrzyni biegow bearlock w samochodzie, osobe
    > wziąłem z ich strony że to sa przeszkoleni pracownicy itd
    > Wczoraj odebrałem samochod i tak:
    > - blokada nie działa, źle jest załozona - choć mówi że wszystko ok,
    > dzwoniłem do bearlocka i mówi że montaż zle wykonany
    > - dziura obok zamka - szpeci samochód
    > - konsola srodkowa zle spasowana, nic sie nie otwiera, nie działa
    > - porysowane plastiki
    >

    > W środę mam jechać do niego i pewnie mi powie że wszystko jest OK, co w
> [...]

    Gdyby ów specjalista potrafił to zrobić lepiej, to pewnie by zrobił.
    Stąd poważnie bym się zastanawiał, czy w ogóle zlecać mu jakiekolwiek
    poprawki. Z prawnego punktu widzenia masz oczywiste roszczenie o naprawę
    do wykonawcy.

    Pojechał bym do niego i postawił ultimatum, że albo zobowiązuje się do
    pokrycia naprawy pojazdu w ASO, albo pojedziesz do biegłego sądowego,
    który na Twoje zlecenie to udokumentuje i on za to zapłaci. Uprzedziłbym
    też wykonawcę, ze poinformujesz o problemie firmę BEARLOCK, która
    poniekąd autoryzuje ich działalność.

    Jednocześnie wysłałbym dokumentację fotograficzną do BEARLOCK z prośbą o
    wsparcie w konflikcie. Sądzę, że groźba wycofania autoryzacji może
    wpłynąć bardzo dopingująco na wykonawcę.

    Jeśli jednak by się okazało, że wykonawca nie przystanie na ugodę, to
    wówczas zlecił bym ASO naprawę informując ich, o co chodzi, więc żeby
    udokumentowali stan przed naprawą w drodze fotografii, albo sam to zrób.
    Potem możesz dochodzić do zwrotu tej kwoty.