  • 11. Data: 2010-08-30 20:52:19
    Temat: Re: Premia uznaniowa
    Od: "newsy" <t...@a...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:i5gu31$opt$1@news.onet.pl...

    > Skuteczny wybieg przed _czym_?

    Przed tym, żebyś nie dostał np 3k brutto tylko 2 + 1k jak szef będzie miał
    kasę/dobry humor

  • 12. Data: 2010-08-30 20:56:44
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    Premia uznaniowa nie może być obcięta za czas urlopu,
    a ty byłeś na urlopie,
    bo za urlop bieże się formalnie średnią zdaje się z 3 ostatnich miesięcy lub
    uznaniowo pszyznaje większą, ale nie jestem pewna, i nie pamętam gdzie to
    jest napisane,
    ale gdzieś na pewno jest.

    >...czy mogę zażyczyć sobie pisemnego uzasadnienia jej nieprzyznania?
    W Polsce obowiązuje jakies prawo pracy?
    To raczej prawo pracy było stosowane w Komunie.

  • 13. Data: 2010-08-30 20:58:13
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "newsy" <t...@a...pl> napisał

    > Przed tym, żebyś nie dostał np 3k brutto tylko 2 + 1k jak szef będzie
    > miał kasę/dobry humor.

    Jeśli mam na umowie 3k brutto, to nie ma możliwości, bym tyle nie dostał.
    Jeśli mam tylko 2k brutto, to liczę się z tym, że tyle właśnie dostanę, a
    niekoniecznie więcej.
    Natomiast jeśli ktoś podpisuje umowę na 2k łudząc się, że uznaniówkę bedzie
    dostawał regularnie jako dodatkową pensję w postaci 1k, to jest po prostu
    głupcem i tyle.

    K.

  • 14. Data: 2010-08-30 21:06:26
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał

> [...]
    > lub uznaniowo pszyznaje większą, ale nie jestem pewna, i nie pamętam
    > gdzie to jest napisane, ale gdzieś na pewno jest.

    Kobito, co Ty za przeproszeniem pierdolisz?
    Pomieszała Ci się premia uznaniowa z wynagrodzeniem urlopowym.

    K.

  • 15. Data: 2010-08-30 21:42:54
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Kobito, co Ty za przeproszeniem pierdolisz?
    > Pomieszała Ci się premia uznaniowa z wynagrodzeniem urlopowym.
    Nic mi się nie pomieszało BAranie.
    Wiem bo szukałam, bo byłam w podobnej sytuacji:
    w miesiącu wypowiedzenia byłam cały czas na urlopie
    i dostałam zapłątę tylko gołą pensję, co było niezgodne z prawem.

  • 16. Data: 2010-08-31 06:23:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Piotr wrote:

    > Witam
    > Ciąg dalszy niedawnego wątku o telefonach w czasie urlopu.
    > Urlop mi się skończył, dziś pierwszy dzień w robocie (masakra...) i
    > dowiedziałem się, że mam obciętą premię uznaniową. Niestety nie
    > dowiedziałem się dlaczego bo ten mój pożalsięboże szef jest od dziś
    > na urlopie. Chyba specjalnie... Ja wiem że premia uznaniowa jest
    > uznaniowa, ale powiedzcie mi czy mogę zażyczyć sobie pisemnego
    > uzasadnienia jej nieprzyznania? Wiem, wiem, zażyczyć to se mogę, ale
    > czy jest możliwość żebym coś takiego dostał na piśmie? Ma taki
> [...]

    To czy premia jest uznaniowa czy regulaminowa de facto nie zależy od
    tego jak jest nazwana.

    Co więcej, taka premia niekoniecznie musi być wpisana w regulamin, żeby
    regulaminową się stać.

    Wszystko zależy od tego jak regularnie była wypłacana, konkretnie za co
    itp.
    Tylko oczywiście takie coś można ewentualnie wywalczyć przed sądem,
    który może uznać że to co pracodawca nazywa premią uznaniową, ma
    charakter premii regulaminowej, i w związku z tym podlega ocenie czy
    się należy.

    Wielu pracodawców, którzy stosują wybieg z premią uznaniową, się na to
    nacina, jak się w niezgodzie rozstaje z pracownikiem - a ten idzie do
    sądu i za ostatnie trzy lata wykłóca się o premię.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 17. Data: 2010-08-31 06:28:59
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Zapolemizuję. W Polsce system wynagradzania został wypaczony,
    > bo podstawowe płace są śmiesznie niskie, a zasadnicza część
    > wynagrodzenia została przesunięta do uznaniowych, ale
    > nieregulaminowych premii. Ot, taki bantustan trzeciego świata...

    Bzdura.
    System premii uznaniowych, dzielenia wynagrodzenia na takie kawałki (a
    także zwyczaj podpisywania umów na czas określony) jest wprost
    konsekwencją przepisów prawa pracy, w nadmierny (jak na nasze warunki
    ekonomiczne) sposób chroniących pracowników.

    Zatrudnij lesera, który naściemniał przy rekrutacji, nie ma wiedzy i
    umiejętności i zobacz co musisz zrobić żeby się go pozbyć.

    Takiego który np. notorycznie się spóźnia, i przez niego stoi linia
    produkcyjna.

    Te premie to po prostu metoda na zminimalizowanie kosztów. I sposób
    na wynagradzanie za pracę na akord.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 18. Data: 2010-08-31 06:50:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > zażyczyć to se mogę, ale czy jest możliwość żebym coś takiego dostał na
    > piśmie? Ma taki obowiązek? Bo ciekaw jestem...

    Jeśli to premia uznaniowa, to nie musi Ci się z niczego tłumaczyć. CO
    innego, gdyby była to premia regulaminowa...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 19. Data: 2010-08-31 08:13:21
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał

    > Nic mi się nie pomieszało BAranie.

    Owszem, pomieszało Ci się. Premia uznaniowa nie jest wliczana do
    wynagrodzenia urlopowego.
    Najpierw sobie przypomnij, czy przysługiwała Ci uznaniowa czy może jednak
    regulaminowa, a potem dopiero pisz.

    > Wiem bo szukałam, bo byłam w podobnej sytuacji:
    > w miesiącu wypowiedzenia byłam cały czas na urlopie
    > i dostałam zapłątę tylko gołą pensję, co było niezgodne z prawem.

    Jeśli niezgodnie z prawem, to najwyraźniej nie chodziło o uznaniówkę, więc
    wróć do tego, co Ci napisałem na początku.

    K.

  • 20. Data: 2010-08-31 13:36:04
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Piotr" <p...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dowiedziałem się, że mam obciętą premię uznaniową. Niestety nie
    > dowiedziałem się dlaczego bo ten mój pożalsięboże szef jest od dziś na

    wiesz co... zmień pracę! a najlepiej załóż swoją firmę.