  • 1. Data: 2006-06-03 16:10:42
    Temat: Prawo uczelni [wshe] do mojej pracy dyplomowej
    Od: "D.Ł" <s...@e...pl>

    Jakie prawo ma uczelnia do mojej pracy dyplomowej.
    WSHE w Łodzi wymaga podpisanie oświadczenia w którym ja musze zgodzić się
    na warunki, na które nie chciałbym się zgadzać.

    Nie znam się na prawie.
    Proszę o wypowiedź bardziej doświadczonych

    TREŚĆ OŚWIADCZENIA

    OŚWIADCZENIE

    Świadomy/-a odpowiedzialności oświadczam, że przedkładana praca dyplomowa I
    stopnia/II stopnia*, przygotowana w ramach studiów odbywanych w WSHE w
    Lodzi, o tytule
    ..

    została napisana przeze mnie samodzielnie, w ramach toku studiów w WSHE.
    Jednocześnie oświadczam, że ww. praca nie narusza praw autorskich w
    rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych (Dz.U. Nr 24, poz. 83, z późn. zm.) oraz dóbr osobistych
    chronionych przepisami obowiązującego prawa. Ww. praca dyplomowa nie
    zawiera danych i informacji, które uzyskałem/-am w sposób niedozwolony.
    Niniejsza praca dyplomowa nie była wcześniej podstawą żadnej innej
    urzędowej procedury związanej z nadawaniem dyplomów wyższej uczelni lub
    tytułów zawodowych.

    Oświadczam, iż przysługują mi wszelkie prawa autorskie do ww. pracy
    dyplomowej. Zezwalam WSHE na nieodpłatne i bezterminowe korzystanie z
    przedmiotowej pracy dyplomowej na następujących polach eksploatacji:
    1. zwielokrotniania techniką drukarską, fotograficzną lub
    kserograficzną;
    2. wprowadzania do obrotu;
    3. wprowadzania do pamięci komputera;
    4. opublikowania w prasie lub wydawnictwie książkowym oraz w Internecie;
    5. rozpowszechniania na kasetach, nośnikach CD-ROM, elektronicznych
    bazach danych;
    6. dokonywanie przedruków całości albo części utworu oraz udostępnianie
    do przeglądów, wystaw i katalogów;
    7. dokonywania reprodukcji mechanicznej;
    8. dokonywania adaptacji elektronicznej;
    9. publicznego odtwarzanie;
    10. wykorzystywania - w całości lub części - w programach telewizyjnych lub
    w filmach, własnych lub obcych, w tym także emitowanych przez telewizję.

    WSHE w Łodzi będzie uprawniona do udzielania licencji osobom trzecim na
    korzystanie z praw do pracy dyplomowej w zakresie wyżej wymienionych pól
    eksploatacji.

    D.Ł.

  • 2. Data: 2006-06-03 16:48:31
    Temat: Re: Prawo uczelni [wshe] do mojej pracy dyplomowej
    Od: Piotr Czeszkiewicz <p...@g...com>

    D.Ł napisał(a):
    > Jakie prawo ma uczelnia do mojej pracy dyplomowej.
    > WSHE w Łodzi wymaga podpisanie oświadczenia w którym ja musze zgodzić się
    > na warunki, na które nie chciałbym się zgadzać.

    Niemal w każdej uczelni tak jest. Oczywiście, jeśli się na to nie
    zgadzasz, nie musisz pisać pracy

    --
    Piotrek

  • 3. Data: 2006-06-03 19:21:49
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    D.Ł wrote:
    > Jakie prawo ma uczelnia do mojej pracy dyplomowej.

    Praktycznie żadne.

    > Zezwalam WSHE na nieodpłatne i bezterminowe korzystanie z
    > przedmiotowej pracy dyplomowej na następujących polach eksploatacji:

    ... do czasu aż nie wyrazisz tego typu zgody.

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2006-06-03 20:24:15
    Od: "D.Ł" <s...@e...pl>

    Dnia Sat, 03 Jun 2006 18:48:31 +0200, Piotr Czeszkiewicz napisał(a):

    > Niemal w każdej uczelni tak jest. Oczywiście, jeśli się na to nie
    > zgadzasz, nie musisz pisać pracy

    Niemal - to dlaczego w niektórych tego nie ma?
    Chodzi mi o to jak to wygląda w świetle prawa - czy poczynania WSHE są z
    nim zgodne?

    D.Ł.

  • 5. Data: 2006-06-03 20:51:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    D.Ł wrote:

    > Niemal - to dlaczego w niektórych tego nie ma?

    Bo normą jest, że autor dysponuje swoim dziełem (tu: praca dyplomowa)
    według własnego uznania.

    > Chodzi mi o to jak to wygląda w świetle prawa - czy poczynania WSHE są z
    > nim zgodne?

    Zaproponowanie wypełnienia takiego formularza: tak. Niezgodne z prawem
    mogłoby być najwyżej postępowanie ze studentami, którzy nie zechcą
    udzielić uczelni licencji. Jak w takiej sytuacji WSHE postępuje: nie mam
    pojęcia.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2006-06-03 21:17:34
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    D.Ł wrote:

    > Niemal - to dlaczego w niektórych tego nie ma?

    Bo normą jest, że autor dysponuje swoim dziełem (tu: praca dyplomowa)
    według własnego uznania.

    Ale dyplomant nie jest 100%-wym autorem tej pracy, tak jak osoba siedzaca za
    kierownica eL-ki nie jest 100%wym kierowca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2006-06-03 21:32:53
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dyplomant jest 100% autorem pracy, przecież sam pisze:
[...]

    Zobacz też: http://www.patentmen.pl/roz5-4.html

    Zgadzam się z Pawłem Sakowskim. Można taki formularz dać do wypełnienia,
    ale na przykład nie dopuszczanie osób, które takiego formularza nie
    wypełniły, raczej jest niezgodny z prawem.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 8. Data: 2006-06-03 22:43:09
    Od: "GSK" <s...@r...pl>

    > Jakie prawo ma uczelnia do mojej pracy dyplomowej.

    Biorąc pod uwagę kaliber uczelni nie przejmowałbym się. Jeżeli masz coś
    naprawdę mądrego do napisania to pomyśl raczej o przeniesieniu się do innej
    szkoły.

  • 9. Data: 2006-06-04 07:06:49
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "GSK" <s...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Biorąc pod uwagę kaliber uczelni nie przejmowałbym się. Jeżeli masz coś
    > naprawdę mądrego do napisania to pomyśl raczej o przeniesieniu się do
    innej
    > szkoły.

    Zaloze sie, ze autor watku jest studentem "Polskiego Uniwersytetu
    Wirtualnego" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2006-06-04 10:27:56
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > WSHE w Łodzi będzie uprawniona do udzielania licencji osobom trzecim na
    > korzystanie z praw do pracy dyplomowej w zakresie wyżej wymienionych pól

    Czy mozna taka zgode napisac
    obronic prace a pozniej cofnac?
    Czy juz cofnąc sie moze nie da?
    Grzes