  • 441. Data: 2008-05-26 15:21:35
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-05-26, poreba <d...@p...pl> wrote:

    > A co zjada na śnadanie i czym dojeżdża TP S.A.
    > albo Związek Hodowców Drążkaliwców?
    > hint: czy przedsiębiorca to koniecznie Jan Kowalski?

    Niekoniecznie, ale próbowałeś wykazać, że przedsiębiorca (w domyśle:
    żaden) nie ponosi takich kosztów jak pracownik najemny. Więc wskazać
    mogę niezerową liczbę przypadków (w tym własny), gdzie to nie jest
    prawdą.

    > (czy można _zatrudnić_ jako pracownika najemnego 'Jabłkowscy Sp. z o.o.'?)

    Jest raczej oczywiste, że pisząc o kosztach OSOBISTYCH pisałem o osobach
    fizycznych. Wprowadzanie prawnych na zasadzie wyjątku, niczemu nie służy
    w dyskusji. Przyznam, że zgubiłem w końcu gdzieś cel Twojego wnioskowania.
    Więc sprecyzuję i powtórzę może moje pytanie. Czemu nie można nazwać
    dochodu pracownika/zleceniobiorcy bez DG jego 'zyskiem', a dochód
    osoby fizycznej prowadzącej DG, można? Tylko z powodu tego, że
    pracownik/zleceniobiorca ma bardziej ograniczone możliwości "wrzucania
    w KUP"? Proszę zauważyć też istnienie "artystów" z domyślnym KUP 50%. :>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 442. Data: 2008-05-26 22:55:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1cqd6$31a$2@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > ?
    Jebłem się (jebłem się) po prostu.
    Spamujesz jak najęty i klepnąłem nie w to co trzeba.

    --
    Jotte

  • 443. Data: 2008-05-26 23:25:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1csds$6cp$1@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > To jakas przypowieść?
    > Bo ma sie jak piesc do nosa...
    Nie, po prostu cię przeceniłem.
    To się nie powtórzy... ;)

    > ROTFL, dawaj dalej :D
    Nie chce mi się. Tarzaj się dalej, ja wiem, że niektórzy mają takie reakcje.

    > No i dyskutujemy o tym, ze to JEST ZŁE.
    Nie, wcale nie o tym dyskutujemy.

    > Zauważ, że ja nie dyskutuje, czy to jest, czy nei jest.
    > Cały czas mówię co jest moim zdaniem złe, i co należałoby zmienić.
    Toś się tu z Hyde Parkiem wprowadził? ;)

    > Taaa jest.
    > Ma mi sie tez podobac!
    Podobać wcale nie musi.
    To akurat nieistotne.

    > Podatnikow to obchodzi.
    Mów za siebie.
    Nie masz prawa wypowiadać się za innych.

    > Czemu wyciales o alko i petach?
    Bez szczególnej intencji. To zbliżona działka.

    > Spoko, za kazdego klapsa w pracodawce i tak predzej czy pozniej zaplaca
    > pracownicy. Wiec moga sobie klapsac ;)
    Guzik tam.
    Najpierw pracodawca dostanie klapsa jednego, drugiego, trzeciego (zależy jak
    jest tępy). Potem albo się nauczy, albo wypadnie z gry, a na jego miejsce
    przyjdą następni.
    Zresztą - widziałeś, żeby się gdzieś stało to, co prorokujesz?
    A nawet gdyby, to wielu pracodawców, tych zbędnych, zobaczy to z innej
    prerspektywy.
    Oni już będą wtedy bankrutami, więźniami, ew. pracownikami.
    A na razie mają się stosować i tyle.

    > Nie, jak komuchom to jest wlasnie tak, ze ucuiskany ploretaryat daje
    > psztyczka kapitalistom ;)
    Tandetne pojmowanie. Ty sobie na świat cywilizowany popatrz (nie na Chiny,
    czy inną Kolumbię). Ludzie pracy są zorganizowani, świadomi swych praw któe
    sobie wywalczyli i stanowią realną siłę, zktórą liczą się nie tylko
    pracodawcy, ale i organy władzy państwowej.
    Wpisz sobie w googla dwa słowa: strajk, oraz nazwę jakiegoś cywilizowanego
    państwa. Zobaczysz, co można zrobić przy dobrej organizacji.

    --
    Jotte

  • 444. Data: 2008-05-27 15:03:47
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia 26 May 2008 17:21:35 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > przedsiębiorca (w domyśle: żaden) nie
    > ponosi takich kosztów jak pracownik
    > najemny. Więc wskazać mogę niezerową liczbę
    Prawie dobrze, jednak z przedsiębiorstwem to
    już nie przejdzie. U Przedsiębiorcy j.os.DG
    te koszty istnieją niejako niezależnie czy
    prowadzi DG, czy nie. W przypadku
    prac.najemnego samo jego istnienie generuje
    te koszty.

> [...]
    > że pracownik/zleceniobiorca ma bardziej
    > ograniczone możliwości "wrzucania w KUP"?
    > Proszę zauważyć też istnienie "artystów" z
    Chodzi mi mniej więcej o to, że pracownik
    najemny to swego rodzaju specyficzne
    przedsiębiorstwo napędzające się chlebem i
    kiełbasą - w miejsce energii el., czynszów
    etc. w przedsiębiorstwach 'prawdziwych', w tym
    jednoosobowych DG. Tak bardzo moim IMHO
    - chodziło mi bardziej o wyłuszczenie tegoż
    niż dyskusję o tym.
    Jeżeli już teraz jasne - EOT?

    --
    pozdro
    poreba

  • 445. Data: 2008-05-27 16:14:27
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Mikaichi" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Tak samo u nas - do obslugi maszyny mozesz wziac z ulicy ukrainca,
    > przeszkolic i juz kosi ci trawnik. Do zarzadzania firma ten sam koles z
    > ulicy sie nei nadaje...

    Skoro do zarządzania państwem nadają się kolesie z ulicy, potem ci sami
    kolesie z ulicy zarządzają bankami (np. taki Buzek), to i do innych firm się
    nadają kolesie z ulicy. Zresztą managerowie, prezesi wielu państwowych
    spółek, to kolesie z ulicy, bez specjalnej wiedzy, ale z poparciem
    odpowiedniej partii...

    Pozdrawiam Przemek

  • 446. Data: 2008-05-27 17:54:17
    Od: Jotte <n...@m...pl>

    W wiadomości news:g1civ0$h07$1@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > Ale dalej potoczne pojecie jest tutaj rozumiane.
    > A ze poprawnie - to ty jestes tego doskonalym przykladem, bo zrozumiales
    Toteż dlatego cię pouczam.

    > No tak, za duzo wysilku ;)
    Po prostu nie warto.

    > No to masz pecha.
    Ani trochę. Co mi tam jakiś konfabulant? Ignoruję, albo się troche pobawię.

    > Hmmm, no tak. Ale rozmawiamy o pozyskiwaniu srodkow na zycie w sposob
    > legalny.
    > Wiec? :>
    W sposób legalny? Chyba żartujesz.
    Wielu gównianych pracodawców pozyskuje te środki oszukując w różnoraki
    sposób pracowników, np. zawierając umowy cywilno-prawne będące faktycznie
    umowami o pracę wykorzystując przy tym ich niewiedzę oraz swoją dominującą
    pozycję (co w wielu branżach i regionach jest spokojnie nadal możliwe),
    kantując na podatkach, nie płacąc w terminie wynagrodzeń itp.

    > Wezmie albo nie wezmie ;)
    > On musi chcic sie wziac ;)
    Spoko. Jelenia się zrobi jak trzeba.

    > No gorzej. Ale od czego są ubezpieczenia?
    Od dojenia frajerów.

    --
    Jotte

  • 447. Data: 2008-05-27 19:28:13
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:

    > Od dojenia frajerów.
    ROTFL :)

  • 448. Data: 2008-05-28 21:08:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1cjs3$jfi$3@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > I jak tam u Ciebie?
    > + 3 do satysfakcji,
    > +7 do bycia ..... :>
    Co u mnie - moja sprawa.
    Pomyśl raczej jakbyś się czuł ty - zatrudniasz iluś tam pracowników. Nie
    jesteś lubiany, bo z twoim podejściem wrogów będziesz miał w kilka dni.
    No i sprowadził ci któryś z nich kontrolę, zapłaciłeś mandat (nieduży, ale
    nie o to chodzi - zapłaciłeś) i wiesz, że to ktoś z nich, może nie jeden ci
    to załatwił.
    Co czujesz, co zrobisz?

    > To znajde kolejnego.
    Albo nie. Sam twierdziłeś, że teraz jest odwrotnie - nie pracownik szuka
    pracy, lecz pracodawca siły roboczej. Plączesz się.

    > Ty na prawde nie masz bladego pojecia jak swiat jest urzadzony.
    Z takimi gadkami nie warto dyskutować.

    --
    Jotte

  • 449. Data: 2008-05-28 23:19:52
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:g1cjs3$jfi$3@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>

    > Co u mnie - moja sprawa.
    A co u mnie to moja ;P
    > Pomyśl raczej jakbyś się czuł ty - zatrudniasz iluś tam pracowników. Nie
    > jesteś lubiany, bo z twoim podejściem wrogów będziesz miał w kilka dni.
    Prorok? Czy aby nie falszywy? :D

    > No i sprowadził ci któryś z nich kontrolę, zapłaciłeś mandat (nieduży,
    > ale nie o to chodzi - zapłaciłeś) i wiesz, że to ktoś z nich, może nie
    > jeden ci to załatwił.
    > Co czujesz, co zrobisz?
    Zmienie załoge.
    ;)

    > Albo nie. Sam twierdziłeś, że teraz jest odwrotnie - nie pracownik szuka
    > pracy, lecz pracodawca siły roboczej. Plączesz się.
    Boże, ale ty jesteś denerwujący.
    To że się ciężej szuka nie wyklucza, ze sie znajduje.
    Tylko trzeba ciut wiecej wysiłku, i nie jest 200 chetnych na jedno
    miejsce po byle ogłoszeniu w prasie.
    Ale się znajduje. Przynajmniej ja nie mam potrzeby w znajdowaniu.

    > Z takimi gadkami nie warto dyskutować.
    Mimo wszystko poświęcam ci chwile ;)

  • 450. Data: 2008-05-28 23:42:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g1kpam$d4u$4@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > A co u mnie to moja ;P
    Pewnie.

    > Prorok? Czy aby nie falszywy? :D
    Martw się o to sam.

    > Zmienie załoge.
    Wszystkich za nie wiadomo kogo?
    I tak za następnym razem też?
    Nawet jak terminy i zlecenia gonią?
    Nie masz ty, chłopie, za grosz doświadczenia.

    > Boże, ale ty jesteś denerwujący.
    Zapewne.

> [...]
    > po byle ogłoszeniu w prasie.
    > Ale się znajduje. Przynajmniej ja nie mam potrzeby w znajdowaniu.
    Piszesz co chcesz...

    > Mimo wszystko poświęcam ci chwile ;)
    Twoja chwila - twoja sprawa.

    --