  • 1. Data: 2002-01-29 16:12:26
    Temat: Prawo "internetowe"???
    Od: "Smiarowski" <s...@p...onet.pl>

    Czy ktos moze wie, gdzie znajde jakies informacje na temat takiego prawa.
    Tzn. chodzi o to ze posiadam domene internetowa .....com.pl i prowadze
    strone w tejze domenie, mam mozliwosc tworzenia nieogranicznej ilosci kont
    e-mail'owy w tej domenie ale chcialbym pobierac za to pieniadze, wiec czy
    jako osoba fizyczna moge to zrobic,np. umowa zlecenie lub o dziel, czy musze
    specjalnie do tego zakladac dzialanos gospodarcza

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2002-01-29 16:33:38
    Temat: Re: Prawo "internetowe"???
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    Użytkownik "Smiarowski" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    musze
    > specjalnie do tego zakladac dzialanos gospodarcza

    to nie jest pytanie o prawo internetowe (ktore istnieje tylko o ile istnieje
    prawo rowerowe na przyklad) a o prawo dzialalnosci gospodarczej. Jesli
    chcesz zarabiac na kontach to owszem, moim zdaniem powinienes zalozyc
    dzialalnosc gospodarcza...
    co do tzw. prawa internetowego - zapraszam do siebie:

    Piotr VaGla Waglowski | v...@v...pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 3. Data: 2002-01-29 16:34:18
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 29 Jan 2002, Smiarowski wrote:

> [...]
    > jako osoba fizyczna moge to zrobic,np. umowa zlecenie lub o dziel, czy musze
    > specjalnie do tego zakladac dzialanos gospodarcza

    Teoretycznie możesz traktować to jako świadczenie usług podobnych do
    zlecenia, ale prowadząc dzgosp zapłacisz mniejszy podatek (od zysków,
    zamiast ryczałtowy).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 4. Data: 2002-01-30 10:53:04
    Od: leh <l...@...pl>

    "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> skribis:

    >Teoretycznie możesz traktować to jako świadczenie usług podobnych do
    >zlecenia, ale prowadząc dzgosp zapłacisz mniejszy podatek (od zysków,
    >zamiast ryczałtowy).

    Ale zaplaci wyzszy zus (chyba) wiec zalezy ile chce na tym zarobic - jak
    niewiele , to go zus zje.

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    - I didn't know you can fly a plane ?
    - Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)

  • 5. Data: 2002-01-30 12:45:03
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, leh wrote:

    > Ale zaplaci wyzszy zus (chyba) wiec zalezy ile chce na tym zarobic - jak

    Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie założy dzgosp nie będąc
    zatrudnionym ;) (wyjątek: spółka partnerska).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting
    "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light Fantastic]

  • 6. Data: 2002-01-31 13:21:50
    Od: "Smiarowski" <s...@p...onet.pl>

    No ale w koncu nie wiem czy mozna wykonywac takie uslugi jako osoba
    fizyczna. Bo dzgosp odpada, dla kilku kont (zysk rocznie wynosilby max. 300
    zl) to sie raczej nie oplaca??

  • 7. Data: 2002-01-31 15:11:06
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Thu, 31 Jan 2002, Smiarowski wrote:

    > No ale w koncu nie wiem czy mozna wykonywac takie uslugi jako osoba
    > fizyczna.

    Można, ale zapłacisz więcej fiskusowi (50% AFAIK).

    > Bo dzgosp odpada, dla kilku kont (zysk rocznie wynosilby max. 300

    Chyba miesięcznie?

    > zl) to sie raczej nie oplaca??

    Nie, bo nawet jeśli jesteś zatrudniony musisz wydać prawie 1200 zł rocznie
    na składki zdrowotne.