  • 1. Data: 2006-02-21 07:34:02
    Temat: Prawo autorskie ??
    Od: "Marsjusz" <m...@o...pl>

    Witajcie

    che odstapic od umowy budowy kuchni (przekroczenie terminu o 2 m-ce i male
    szanse na dokonczenie)
    Powiedzilem, ze wynajme inna frme, ktora zrealizuje mi to zlecenie.
    Wykonawca oznajmil, ze nie wyraza zgody na wykorzystanie jego projektu.
    Mam rysunki, odreczny projekt, ktory sam nakresliłem,
    gosc tylko przerysowal do programu do projektowania mebli kuchennych.

    Czy ma prawo zablokowac mi zrobienie kuchni wg tego pomyslu ??
    Czy nie wystarczy, zmienic jakiegos elementu np. uchwytow lub slupka.

    W umowie nie ma nic na temat projektu.

    Dzieki
    Pozdr.
    Mariusz

  • 2. Data: 2006-02-21 10:23:01
    Temat: Re: Prawo autorskie ??
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.02.2006 Marsjusz <m...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > Mam rysunki, odreczny projekt, ktory sam nakresliłem,
    > gosc tylko przerysowal do programu do projektowania mebli kuchennych.

    Masz tego jak dowiesc?

    > Czy ma prawo zablokowac mi zrobienie kuchni wg tego pomyslu ??

    Nie, z poprawką na powyższe. Oczywiście nie możesz korzystać z ich
    opracowania swojego pomyslu bo prawa do tego opracowania maja oni. Im zas
    nie wolno tego wykorzystywac bez Twojej zgody.

    > Czy nie wystarczy, zmienic jakiegos elementu np. uchwytow lub slupka.

    nie

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2006-02-21 13:12:33
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > opracowania swojego pomyslu bo prawa do tego opracowania maja oni. Im zas
    > nie wolno tego wykorzystywac bez Twojej zgody.

    To tak jakby prawa do projektu architektonicznego miał budowlaniec-obliczeniowiec a
    nie architekt.

    Kazdy ma prawa do tego co stworzył oni do papierka z projektem a ty do koncepcji,
    układu etc czyli do tego co wniosłes do tego
    projektu. A co do dowodzenia oto ty musisz tak samo dowodzic jak oni.

    A.

  • 4. Data: 2006-02-22 08:52:28
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-02-21 08:34 +0200, Użytkownik Marsjusz napisał :

    > Czy ma prawo zablokowac mi zrobienie kuchni wg tego pomyslu ??
    > Czy nie wystarczy, zmienic jakiegos elementu np. uchwytow lub slupka.

    A w jaki sposob sprawdzi czy korzystasz z jego projektu?;-)

    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    http://labradory.info/

  • 5. Data: 2006-02-22 20:47:28
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marsjusz wrote:
    > Mam rysunki, odreczny projekt, ktory sam nakresliłem,
    > gosc tylko przerysowal do programu do projektowania mebli kuchennych.

    Czyli z tego co piszesz odręczny projekt jest wyłącznie Twój, a jego
    wariant komputerowy jest wspólnym dziełem Twoim i wykonawcy.

    Zrobić kuchnię wg. papierowego masz z pewnością prawo bez czyjejkolwiek
    zgody.