  • 1. Data: 2009-09-03 08:43:32
    Temat: [Prawo Pracy] Jak to jest z umowami na czas określony?
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Mam pewne pytanie, może ktoś będzie wiedział. Dawniej można było
    podpisywać kolejne umowy na czas określony wiele razy. W tej chwili
    bodajże po dwóch umowach na czas określony, trzecia musi być na czas
    nieokreślony. Takie przepisy weszły w życie jakiś czas temu. A co z
    osobą, która przed wejściem w życie tych przepisów podpisała np. trzecią
    umowę na czas określony? Czy po wejściu w życie tych przepisów, taka
    umowa jest traktowana jakby była na czas nieokreślony z wszystkimi dla
    takich umów skutkami (głównie chodzi o okres wypowiedzenia).
    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-09-03 09:30:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 10:43:32 +0200, GK napisał(a):

> [...]
    > podpisywać kolejne umowy na czas określony wiele razy. W tej chwili
    > bodajże po dwóch umowach na czas określony, trzecia musi być na czas

    ... a teraz znów tak nie jest. Jedyne ograniczenie -- umowa nie więcej
    niż na 2 lata.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-09-03 09:57:17
    Od: GK <g...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > ... a teraz znów tak nie jest. Jedyne ograniczenie -- umowa nie więcej
    > niż na 2 lata.

    Czyli jak jest teraz? Żona, bo o nią tu chodzi, ma umowę na bodajże 30
    lat :-)
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2009-09-03 09:58:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    GK pisze:

    > Czyli jak jest teraz? Żona, bo o nią tu chodzi, ma umowę na bodajże 30
    > lat :-)

    Hmm, a ja miałem na czas nieokreślony, nie dłużej jak do 60 roku życia. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-09-03 10:22:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 03 Sep 2009 11:57:17 +0200, GK napisał(a):

    > Czyli jak jest teraz? Żona, bo o nią tu chodzi, ma umowę na bodajże 30
    > lat

    No więc oczywiście zasada "do 3 razy sztuka" odnosi się wyłącznie do umów
    zawartych po noweli art. 25(1) kp (art. 15 ustawy z dnia 14 listopada
    2003 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz o zmianie niektórych innych
    ustaw, który zmienił właśnie tenże art. 25(1) kp).

    Inną sprawą jest kwestia jakiego rodzaju tak naprawdę jest to umowa.
    Zawarcie umowy na okres 30-letni na bank zostanie przez sąd pracy uznane
    za dokonane z naruszeniem przepisu (de facto jest to umowa na czas
    nieokreślony), zatem jeśli to pracodawca ją wypowiedział z zachowaniem 2-
    tygodniowego okresu wypowiedzenia i bez uzasadnienia, to rzecz jasna
    można i należy odwołać się do sądu -- wygrana na 1001%.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd