  • 81. Data: 2019-01-23 22:28:03
    Temat: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5c48b688$0$514$6...@n...neostrada.
    pl...

    >Nawet nie wiem jak to skomentować.
    >Czyli, gdy na jakimś pseudo koncercie pozbawione mózgu pokemony drą
    >ryja "śmierć pedałom" czy "biała Europa", to wszystko w porządku,
    >tak?
    >A źli są ci, co widzą problem?

    Na koncercie powiadasz ... a pamietasz sprawe Nergala ?
    Sad uznal, ze nie obraza uczuc osob wierzacych, bo takowe na jego
    koncerty nie przychodza.

    Wiec jesli to zamkniety koncert dla zwolennikow pewnej idei ... czy
    mozna to to jest propagowanie tejze idei ?

    Co innego jakas impreza otwarta, i moze jeszcze transmitowana przez
    telewizje.

    Nergal tez chyba nie ostrzega "katolikom wstem wzbroniony" :-)

    >Serio? Trudna do zrozumienia?
    >Jaki poziom IQ trzeba mieć, żeby zakumać co oni w tym lesie robili?
    >Ręce opadają.

    A co zrobili ? Pamietaj, ze naszym kraju mamy zagwarantowana swobode
    pogladow i zakaz propagowania ideologii faszystowskiej.

    Ba - mamy tez konstytucyjna swobode głoszenia pogladow, a zakaz
    ledwie ustawowy ...

    J.

  • 82. Data: 2019-01-23 23:14:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Tak jak śledczy uzna za stosowne, prokurator postawi zarzut a sąd
    >oceni. Może być cyrograf podpisany krwią, moga być zeznania świadka,
    >może być nagranie ze wspólnych ćwiczeń ze strzelana z kałasza w
    >lesie. Bez znaczenia - karalna jest już sama przynależność.

    Ale jaka przynaleznosc ?
    Do legalnej organizacji jest legalna, nielegalna organizacja raczej
    nie prowadzi rejestru czlonkow, skladek, wyborow wladz.
    Wiec jak chcesz okreslic przynaleznosc - ze ktos sie spotkal ze
    znajomymi w lesie ?

    J.

  • 83. Data: 2019-01-24 00:58:17
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2019-01-21 o 15:17, Olin pisze:
    > A podobna sprawa byla z Dodą - chlapneła cos o Jezusie i winie, pewnie
    > pod publiczke, ale wolno jej miec poglady i nawet wolno je glosic -
    > ale to juz jak widac z ograniczeniami.

    O księżach.
    Powiedziała prawdę przecież. Księża piją wino (szczególnie na mszy) i
    palą zioła-przed Przenajświętszym Sakramentem na mszy. Jak ja lubię
    zapach kadzidla i ten dymek :-)

    --
    animka

  • 84. Data: 2019-01-24 05:06:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-23, z <...@...pl> wrote:

> [...]
    >
    > W każdym razie za same urodziny hitlera w gronie 6 ludzi (w tym dwóch
    > podżegaczy) w leśnej dziczy nikt do ciupy nie pójdzie.

    Odniosłem się wyłącznie do argumentacji Roberta nt. organizacji.

    Co do meritum to znam sprawę wyłacznie z urywków medialnych, ale
    niestety muszę się zgodzić, że na ile rozumiem sytuację to nie jest
    karalne. Problem w tym, że przepis jest bardzo precyzyjny i stosuje
    sformułowanie:

    "Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój[..]"

    Jakby to było wyłącznie "propaguje" to co innego, a tak nie ma nawet
    pola do spekulacji. 6 osób w krzakach to nie jest publicznie.

    Teraz co do dowalenia się do tvn i twierdzeń, że to ich publikacja
    propaguje faszyzm, to MZ tez się tego nie da obronić, bo "propagowanie"
    znaczeniowo ma w sobie element związany z intencją pozyskania
    zwolenników. Przecież nie chodzi o same gołe symbole. Nie w nich jest
    zło, a w ideach co za nimi stoją. Nie karze się kogoś za obrazek z
    sierpem i młotem czy sanskrycką swastykę, jeśli brakuje kontekstu
    propagowania faszystowskiej czy totalitarnej ideologii. Propagowanie to
    upowszechnianie, chęć pozyskania zwolenników. Tu tego nie ma. Jest coś
    wręcz przeciwnego - chęć napiętnowania.

    --
    Marcin

  • 85. Data: 2019-01-24 07:10:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.01.2019 o 23:14, J.F. pisze:

> [...]
    > prowadzi rejestru czlonkow, skladek, wyborow wladz.
    > Wiec jak chcesz okreslic przynaleznosc - ze ktos sie spotkal ze

    Normalnie - tak samo jak przynależność do dajmy na to organizacji
    terrorystycznej. Za komuny Solidarność była nielegalna a jednak ludzie
    do niej należeli - większość nie robiła nic nielegalnego (nawet jak na
    tamte prawo) poza samą przynależnością. Podobnie z partyznantką w czasie
    wojny, ruchami separatystycznymi (skąd już blisko do organizacji czy to
    faszystowskich czy komunistycznych), organizacjami terrorystycznymi,
    kartelami narkotykowymi itp.

    Twierdzenie, że nie da się przynależeć do nielegalnej organizacji... bo
    jest ona nielegalna, więc nie wolno jest inwalidą.

    Shrek

  • 86. Data: 2019-01-24 08:49:19
    Od: Kviat

    W dniu 2019-01-23 o 22:28, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Na koncercie powiadasz ... a pamietasz sprawe Nergala ?
    > Sad uznal, ze nie obraza uczuc osob wierzacych, bo takowe na jego

    Po pierwsze, zapis w kodeksie o obrazie uczuć religijnych, to gwałt na
    rozumie.

    Po drugie, "śmierć pedałom" kontra "obraza uczuć religijnych", to też
    jest gwałt na rozumie.

    > Wiec jesli to zamkniety koncert dla zwolennikow pewnej idei ... czy
    > mozna to to jest propagowanie tejze idei ?

    Więc jeśli jest to zamknięte zebranie do omówienia przez grupę napadu na
    bank, to wszystko OK, tak?

    Ale wiesz dlaczego propagowanie faszyzmu jest zabronione, a propagowanie
    idei np. żeby nie bić dzieci nie jest?
    Czy może dla Ciebie nie ma różnicy jaka idea jest propagowana?

    Dyskusja nie jest o propagowaniu jakichś tam idei, tylko o propagowaniu
    faszyzmu i celebrowaniu urodzin masowego mordercy.

    Ogarnijcie się ludzie.

    > A co zrobili ?

    A czego nie rozumiesz?
    Historii w szkole się nie uczyłeś?

    > Pamietaj, ze naszym kraju mamy zagwarantowana swobode
    > pogladow i zakaz propagowania ideologii faszystowskiej.
    >
    > Ba - mamy tez konstytucyjna swobode głoszenia pogladow,  a zakaz ledwie
    > ustawowy ...

    Ale własny rozum chyba też mamy? Czy też go trzeba zapisać ustawowo, bo
    inaczej ludzie nie są w stanie samodzielnie zrozumieć, co się w tym
    lesie stało?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 87. Data: 2019-01-24 08:59:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-01-24, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    [..]
    > Twierdzenie, że nie da się przynależeć do nielegalnej organizacji... bo
    > jest ona nielegalna, więc nie wolno jest inwalidą.

    Oczywiście że się da, tak samo jak najwyraźniej da się określić udział w
    zorganizowanej grupie przestepczej.

    Art. 258. Udział w zorganizowanej grupie lub związku przestępczym
    § 1. Kto bierze udział w zorganizowanej grupie albo związku mających na
    celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, podlega karze
    pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Takie związki/grupy są legalne? :)

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2019-01-24 09:48:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-01-19 o 19:24, Shrek pisze:

> [...]
    > nagranie ze wspólnych ćwiczeń ze strzelana z kałasza w lesie. Bez
    > znaczenia - karalna jest już sama przynależność.

    Strzelanie z kałacha w lesie - jeśli nie jest hukowy - jest zabronione,
    chyba, że to strzelnica. Ale zdarzało mi się w różnych okolicznościach
    spotykać z szeregiem ludzi o różnych poglądach - bywało, ze w lesie - i
    nigdy nie utożsamiałem sie z ich poglądami.

    > Tak sobie tłumacz - argumenty dostałeś powyżej. Ustawę też ci zacytować?

    O przynależności do stowarzyszeń?

    > To zaczyna być przerażające, że policjanci nie mają zielonego pojęcia o
    > podstawach swojej roboty i raz po raz potwierdzają, że dowcipy o
    > milicjantach nie były tak do końca bezpodstawne,
    >
    > Naprawdę przydałoby się kiedyś te twoje głupoty zebrać do kupy i wrzucić
    > na mistrzów.

    Nie wszystko, czego Ty nie rozumiesz, jest głupotą.

  • 89. Data: 2019-01-24 09:54:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-19 o 07:10, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Twierdzenie, że nie da się przynależeć do nielegalnej organizacji... bo
    > jest ona nielegalna, więc nie wolno jest inwalidą.

    Zlituję się nad Tobą. Weź zajrzyj do ustawy zabraniającej tego, o czym
    próbujesz pisać i przestań z siebie robić idiotę. Kodeks karny nie mówi
    o przynależności, a "braniu udziału". I dlatego da się takiego
    terrorystę skazać, jeśli bierze udział bez konieczności ustalania, czy
    należy.

  • 90. Data: 2019-01-24 10:18:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, podlega karze
    > pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Nie są i dlatego karalne jest "branie w nich udziału", a nie
    przynależność :-D Bo nie ma jak owej przynależności zbadać - przeważnie.