  • 91. Data: 2019-01-24 10:24:13
    Temat: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-01-19 o 19:38, Kviat pisze:

    > Czyli wspólne planowanie przestępstw nie jest karalne, tylko wspólne
    > popełnianie przestępstw jest karalne?
    > Dobrze zrozumiałem?

    Planowanie przestępstwa, to przygotowanie w terminologii kodeksowej
    art. 16 kk. Czasem jest karalne, a czasem nie. Trzeba
    analizowaćkonkretny przepis.

    > Czyli gdy ktoś osobiście nie bierze udziału w napadach na banki, a
    > jedynie jako szef "tylko" planuje, to może spać spokojnie?

    Jest jeszcze tzw. "sprawstwo kierownicze". Próbując udzielać się na
    grupie o prawie pasowałoby raz w życiu przeczytać cały kodeks karny, a
    nie tylko wybrane jego fragmenty wyszukane przez Google.

  • 92. Data: 2019-01-24 10:26:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Co oczywiście w żadnym stopniu nie zmniejsza jego
    > winy.

    No, ale jeśli Hitler nie wiedział o obozach? Tu grupa .prawo, a dowodów
    na to, że wiedział, nie ma :)

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2019-01-24 10:28:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-01-19 o 19:46, Kviat pisze:

    > Nawet nie wiem jak to skomentować.

    Jest jakiś powód, że musisz komentować wszystko - nawet jak tego nie
    rozumiesz?

    > Czyli, gdy na jakimś pseudo koncercie pozbawione mózgu pokemony drą ryja
    > "śmierć pedałom" czy "biała Europa", to wszystko w porządku, tak?

    Oczywiście,że nie jest w porządku. Ale jest jakaś różnica, pomiędzy
    głoszeniem takich tez w lesie przez 4 facetów (bo dwóch nadplanowych
    było z TVN podobno), a publicznym wygłaszaniem takich tez na koncercie.
    Oczywiście te tezy nigdy nie są mądre, ale karalne jest ich publiczne
    propagowanie, nie zaś głoszenie w gronie znajomych.

    > A źli są ci, co widzą problem?

    Wiesz, jest różnica pomiędzy dostrzeganiem, a podżeganiem i
    rozpowszechnianiem.

    > Zabawa.
    > Ja pierdolę...

    > Serio? Trudna do zrozumienia?
    > Jaki poziom IQ trzeba mieć, żeby zakumać co oni w tym lesie robili?
    > Ręce opadają.

    Ty przykładowo nadl nie rozumiesz, ale nie wiem,jakie masz IQ.

  • 94. Data: 2019-01-24 10:41:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > No, ale jeśli Hitler nie wiedział o obozach? Tu grupa .prawo, a
    > dowodów na to, że wiedział, nie ma :)

    A gdyby nawet "nie wiedział" to (po przegranej wojnie) nie dostałby
    kary śmierci za brak nadzoru który doprowadził do zabójstwa z
    premedytacją _milionów_ w obozach zagłady państwa niemieckiego
    którego był wodzem? Zabić człowieka można tylko raz.

    AFAIR Saddam Husajn w świetle prawa został prawomocnie skazany
    (ma być winny) tylko śmierci parudziesięciu osób. Wystarczyło
    na karę śmierci wykonaną błyskawicznie po wydaniu go przez USA.

    --
    A. Filip

  • 95. Data: 2019-01-24 10:51:06
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
    > W dniu 23-01-19 o 19:46, Kviat pisze:
    [...]
> [...]
    > Oczywiście te tezy nigdy nie są mądre, ale karalne jest ich publiczne
    > propagowanie, nie zaś głoszenie w gronie znajomych.

    W kwestii stanu faktycznego (według opisów po mediach):
    Uczestników było w sumie ośmiu: dziennikarka TVN, operator kamery TVN
    i sześciu "nie z TVN" - patrz linki w poście otwierającym wątek.
    Nie ułatwiaj oponentom przez umożliwienie czepienia się niedokładności
    zamiast poważnej dyskusji.

    --
    A. Filip

  • 96. Data: 2019-01-24 11:10:34
    Od: n...@o...pl

    w <q2a21i$5o2$3@node1.news.atman.pl>, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    napisał(-a):

    > Nie oglądam bo sprowadziło by mnie to do poziomu takiego jak twój.

    Niesłusznie obniżasz mi poziom, ale i tak zacznij oglądać -- podwyższysz swój
    chociaż do takiego obniżonego.

  • 97. Data: 2019-01-24 12:17:02
    Od: Kviat

    > Planowanie przestępstwa, to przygotowanie w terminologii kodeksowej
    > art. 16 kk. Czasem jest karalne, a czasem nie. Trzeba
    > analizowaćkonkretny przepis.

    I czego nie zrozumiałeś w tym artykule?

    Bez sensu upierasz się, że samo bycie członkiem jakiejś grupy nie jest
    karalne, a tylko wspólne popełnianie przestępstw.
    Jak zwykle walnąłeś czymś od czapy, a teraz brniesz.

    > Jest jeszcze tzw. "sprawstwo kierownicze". Próbując udzielać się na
    > grupie o prawie pasowałoby raz w życiu przeczytać cały kodeks karny, a
    > nie tylko wybrane jego fragmenty wyszukane przez Google.

    Rozumiem, że przedstawiony przykład przerósł twoje możliwości
    intelektualne. No to inaczej:

    Czyli gdy ktoś osobiście nie bierze udziału w napadach na banki, a
    jedynie jako ludzik (nie szef) "tylko" planuje/bierze udział w
    planowaniu, to może spać spokojnie?

    Nie ma sprawstwa kierowniczego.
    Może spać spokojnie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 98. Data: 2019-01-24 12:21:29
    Od: Kviat

    > Nie są i dlatego karalne jest "branie w nich udziału", a nie
    > przynależność :-D Bo nie ma jak owej przynależności zbadać - przeważnie.

    Czyli gość, który robi kanapki kolegom z gangu, którzy napadają na
    banki, a on nie bierze w w napadach udziału, to może spać spokojnie?
    Robienie kanapek to nie przestępstwo. Może spać spokojnie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 99. Data: 2019-01-24 12:41:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 23 Jan 2019 16:39:16 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Ja to przeczytałem w gazecie a nie na na stronie gazety.

    Artykuł na pewno miał jakiś tytuł i autora, co pozwoli go odnaleźć jego
    wersję elektroniczną.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 100. Data: 2019-01-24 12:50:33
    Od: Kviat

    > Jest jakiś powód, że musisz komentować wszystko

    Coś sobie uroiłeś. Nie komentuję wszystkiego. W tym przypadku komentuję
    głupotę i bezmyślność miłośników i obrońców faszystów. Zbyt wiele czasu
    upłynęło od wojny?

    Czegoś jeszcze nie rozumiesz?

    > - nawet jak tego nie
    > rozumiesz?

    Doskonale rozumiem, bo nie spałem na lekcjach historii.

    > Oczywiście,że nie jest w porządku.

    No to o co ci chodzi?

    > Ale jest jakaś różnica, pomiędzy
    > głoszeniem takich tez w lesie przez 4 facetów

    Choćby to był jeden pokemon, to trzeba to upublicznić. Ludzie muszą
    zdawać sobie sprawę, że faszyści, to nie kosmici, tylko ci, którzy żyją
    i mieszkają obok nas.
    Rozejrzyj się.

    > (bo dwóch nadplanowych
    > było z TVN podobno)

    Podobno? Podobno!?
    Dno dna i trzy metry mułu.

    >, a publicznym wygłaszaniem takich tez na koncercie.
    > Oczywiście te tezy nigdy nie są mądre,

    Próbujesz nieudolnie manipulować. Faszyzm, to nie są "niemądre tezy".
    Niemądrą tezą jest płaska Ziemia.

    Faszyści są niebezpieczni. Sprowadzanie tego do "niemądrych tez" (celowa
    infantylizacja?), to objaw kompletnego nieuctwa, albo sympatyzowanie z
    tymi idiotami.

    > ale karalne jest ich publiczne
    > propagowanie, nie zaś głoszenie w gronie znajomych.

    Las, to przestrzeń publiczna. To po pierwsze.
    Po drugie, od ilu znajomych zaczyna się publiczne propagowanie?

    Jak ktoś będzie kolegę we własnym mieszkaniu przekonywał, że "śmierć
    pedałom" i "biała Europa" to fajny pomysł, to jest ok? Tak? Nic się nie
    stało i możemy spać spokojnie?

    > Wiesz, jest różnica pomiędzy dostrzeganiem, a podżeganiem i
    > rozpowszechnianiem.

    I czego znowu nie rozumiesz?
    Dziennikarze podżegali, bo wyemitowali reportaż?
    Jak mówią w TV o łapówkarzach, złodziejach samochodów itp., to podżegają
    do łapówkarstwa i kradzieży samochodów? Dobrze się czujesz?

    Więc napisz czego nie rozumiesz, to ci wytłumaczę.

    > Ty przykładowo nadl nie rozumiesz, ale nie wiem,jakie masz IQ.

    W przeciwieństwie do ciebie, ja doskonale rozumiem co oni w tym lesie
    robili.