  • 1. Data: 2019-01-16 09:03:57
    Temat: Kopiowanie uzasadnień.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    https://wiadomosci.wp.pl/zdradzila-go-literowka-w-wy
    roku-sedzia-na-celowniku-prokuratury-moze-stracic-pr
    ace-6338840448006273a

    W skrócie - jeden sędzia skopiował fragmenty uzasadnienia innego
    sędziego. Nawet nie wiedziałem, że to karalne. Ktoś orientuje się, z
    jakiego powództwa? Bo z tego co pamiętam uzasadnienia w sprawach
    podobnych do "mojej" są bardzo mocno podobne między sobą i nawet
    pełnomocnicy stron to komentowali między sobą w korytarzu w kontekście
    prawa autorskich. Z drugiej strony skoro wyroki są po linii partyjnej to
    pewnie nikt się niczego nie dopatrzy.

    No i pełnomocnik pozwanego powoływał się na "utrwaloną linię
    orzecznictwa" która jak się okazuje może być jednym uzsadanieniem z
    drobnymi zmianami.

    Shrek

  • 2. Data: 2019-01-16 12:41:00
    Temat: Re: Kopiowanie uzasadnień.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >kontekście prawa autorskich. Z drugiej strony skoro wyroki są po
    >linii partyjnej to pewnie nikt się niczego nie dopatrzy.

    No wlasnie ... w ogolnosci nie widze nic zdroznego w kopiowaniu
    dobrego uzasadnienia, pomijajac ewentualne prawa autorskie.
    Wlasnoreczne uzasadnienie sedziego powinno zawierac te sama tresc,
    jesli rownie dobre :-)

    A jak przepisze z wyroku SN, czy publikacji w branzowym czasopismie ?

    No chyba ze ... komus zalezy, aby wyroki sadow byly bardziej losowe ?

    Ale tu jak widac jest ciekawiej, skoro to dwa paciorki jednego rozanca
    :-)

    No i jeszcze zostaje mozliwosc, ze nie copy&paste, tylko przepisal
    zywcem z papieru, i wpisal te sama literowke.
    Albo obaj zerzneli z trzeciego zrodla ...

    J.

  • 3. Data: 2019-01-16 12:46:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 12:41, J.F. pisze:
> [...]
    > uzasadnienia, pomijajac ewentualne prawa autorskie.
    > Wlasnoreczne uzasadnienie sedziego powinno zawierac te sama tresc, jesli

    Tu raczej była afera z tego, że:
    1. Nie było to uzasadnienie napisane samodzielnie przez sędziego
    2. Sędzia-autor przekazał bezprawnie innemu sędziemu dokumentację swojej
    sprawy.

    Wyraźnie w artykule jest podkreślony fakt, że drugie uzasadnienie nie
    mogło być "legalnie" pozyskane z jakiejś publikacji.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2019-01-16 13:58:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    roku-sedzia-na-celowniku-prokuratury-moze-stracic-pr
    ace-6338840448006273a

    >Tu raczej była afera z tego, że:
    >1. Nie było to uzasadnienie napisane samodzielnie przez sędziego

    A musi byc ? Jak sedzia ma np dziennie 5 spraw o prowadzenie samochodu
    po pijaku ?

    No i w artykule wspominaja o asystencie sedziego.

> [...]
    >Wyraźnie w artykule jest podkreślony fakt, że drugie uzasadnienie nie
    >mogło być "legalnie" pozyskane z jakiejś publikacji.

    Ale jak sami sugeruja - mogli adwokaci strony podsunac wyrok innego
    sadu.

    Co prawda takie podsuniecie poza sala sadowa to juz podejrzane ... a
    moze na sali, gdy druga strona sie nie stawila :-)

    J.

  • 5. Data: 2019-01-16 14:25:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 13:58, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Co prawda takie podsuniecie poza sala sadowa to juz podejrzane ... a
    > moze na sali, gdy druga strona sie nie stawila :-)

    Powtórzenie literówek świadczy o tym, że nie było to "podsunięcie wyroku
    na rozprawie", bo wówczas sędzia przepisując, zrobiłby inne błędy, tylko
    doszło do wykorzystania tekstu źródłowego kopiuj-wklej z wersji
    edytowalnej, nawet bez dokładnego sprawdzenia. Czyli przeciek nie
    pochodził od adwokatów stron, tylko pomiędzy sędziami bezpośrednio.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2019-01-16 15:34:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 13:58, J.F. pisze:
    >>> https://wiadomosci.wp.pl/zdradzila-go-literowka-w-wy
    roku-sedzia-na-celowniku-prokuratury-moze-stracic-pr
    ace-6338840448006273a

    P.S. A na ile to bezprawne ?
    Rozprawy zasadniczo sa jawne, a tu w dodatku bylo juz po wyroku ...

    >Powtórzenie literówek świadczy o tym, że nie było to "podsunięcie
    >wyroku na rozprawie", bo wówczas sędzia przepisując, zrobiłby inne
    >błędy, tylko

    W zasadzie tak, ale jak jest biegly w przepisywaniu, to moze
    przepisuje z zachowaniem bledow ... nie wiemy ile tego uzasadnienia,
    ile tych bledow ...

    >doszło do wykorzystania tekstu źródłowego kopiuj-wklej z wersji
    >edytowalnej, nawet bez dokładnego sprawdzenia. Czyli przeciek nie
    >pochodził od adwokatów stron, tylko pomiędzy sędziami bezpośrednio.

    Nawet jesli, to jakos latwiej mi uwierzyc, ze adwokaci skomunikowali
    sedziow ze soba, niz ze dwoch sedziow z odleglych miast samych sie
    odszukalo.

    A moze to adwokaci jednej stron sami napisali sedziom uzasadnienie ?
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-01-16 15:40:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-16 o 15:34, J.F. pisze:

> [...]
    > odszukalo.
    >
    > A moze to adwokaci jednej stron sami napisali sedziom uzasadnienie ? :-)

    Generalnie sprawa rozwojowa.
    Czy z gruntu zła?
    To tak jak w tej anegdocie o klasztorze męskim i żeńskim na tej samej
    ulicy. Nie ma w tym nic złego, ale być może.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2019-01-16 15:45:24
    Od: ń <k...@t...sie>

    To akurat nie tylko to samo miasto (W-wa), lecz i ten sam budynek sądu, stołówka,
    biblioteka itp. itd.
    Wyroki są dostępne w systemie sądu, ale nie wiemy, czy W-wa i W-wa Praga mają wspólny
    system czy dwa odrębne (raczej to drugie).
    Natomiast generalnie nie bardzo rozumiem, w czym problem (poza ewentualnymi "prawami
    autorskimi" jeżeli w ogóle obowiązują dla
    uzasadnień, natomiast as może się czuć "wykochany inaczej)"

    -----

  • 9. Data: 2019-01-16 16:55:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >To akurat nie tylko to samo miasto (W-wa), lecz i ten sam budynek
    >sądu, stołówka, biblioteka itp. itd.

    A faktycznie, wydawalo mi sie, ze byla mowa o Wroclawiu, a to tylko
    inwestycja tam byla.

    >Wyroki są dostępne w systemie sądu, ale nie wiemy, czy W-wa i W-wa
    >Praga mają wspólny system czy dwa odrębne (raczej to drugie).

    Hm, dwa serwery w jednym budynku ?
    W sumie ... czemu nie, moze byc prosciej posadzic chocby na dwoch
    wirtualnych, niz przerabiac program ... choc z drugiej strony to
    przeciez tez normalne ze w jednym budynku kilka roznych sadow.

    >Natomiast generalnie nie bardzo rozumiem, w czym problem (poza
    >ewentualnymi "prawami autorskimi" jeżeli w ogóle obowiązują dla
    uzasadnień, natomiast as może się czuć "wykochany inaczej)"

    Czuc sie moze, ale skoro jeden sedzia doglebnie sprawe przebadal, to
    czemu drugi nie mialby sie z jego uzasadnieniem zgodzic ... i
    przepisac przez copy&paste :-)

    Szczegolnie, ze przeciez nagminnie sie powołuja chocby na uzasadnienia
    SN ...

    -----

  • 10. Data: 2019-01-16 18:07:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.01.2019 o 12:46, Liwiusz pisze:

    > Wyraźnie w artykule jest podkreślony fakt, że drugie uzasadnienie nie
    > mogło być "legalnie" pozyskane z jakiejś publikacji.

    Skoro mógł pozyskać w papierze, to mógł przepuścić przez ocr. Swoją
    drogą orzeczenia są chyba jawne, więc czemu miałby nie mieć możliwości
    pozyskania?

    Shrek