  • 1. Data: 2006-02-04 06:32:47
    Temat: Praca ...
    Od: Hurng <h...@t...interia.pl>

    Witam w mojej pracy zaczyna sie robic nie przyjemnie wczoraj zwolniono
    jednego czlowieka a wlasciwie to nie zwolniono lecz kazano mu wypisac
    podanie o urlop bezplatny na 2 miesiace ja tez zaczynam sie bac ze strace
    prace.
    W tej firmie pracuje od 4 lat i kilku miesiecy ( jest to moja 1 praca )
    umowa konczy mi sie w grudniu w umowie mam 2 tygodniowe wypowiedzenie czy
    firma moze zmusic mnie do podpisania takiego podania ??
    Czy jesli zostane zwolniony przysluguje mi odprawa jakie wogle mam prawa
    ?? Co moge zrobic jak sie bronic ??

  • 2. Data: 2006-02-04 06:42:38
    Temat: Re: Praca ...
    Od: scream <n...@p...pl>

    Hurng napisał(a):
    > czy firma moze zmusic mnie do podpisania takiego podania ??

    Nie może. Ale czasem lepiej jest ustąpić w taki sposób - i rozstać się
    za porozumieniem stron niż zostać zwolnionym dyscyplinarnie za jakąś
    pierdołę. Zastanów się też czy chciałbyś nadal pracować w tym miejscu
    mając świadomość, że ktoś tylko czeka aby Cie wylać?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-02-04 10:27:18
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Hurng wrote:
    > czy
    > firma moze zmusic mnie do podpisania takiego podania ??

    Nie ma w polskim prawie takiego pojęcia jak "zmusić do podpisania". Chyba że
    masz na myśli grożenie pobiciem i inne czyny z kk. Jeśli ktoś Ci
    zaproponuje coś podpisać, możesz odmówić. Można ewentualnie spekulować
    jakie działania podejmie kierownik po takiej odmowie.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>